Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

640522 Slapen En Voeding

• Auteur

mijn dochter van 9 weken wil overdag niet in haar bedje slapen, alleen maar in de maxi cosi.weet iem. of dit veel kwaad kan. en weet iemand wat ik hier aan kan doen.
    nog een vraag….ze krijgt nu 150cc per voeding, ze is 9 weken en krijgt dit 5x. ik denk dat ze wel meer lust ,zouden jullie erg afwijken van het schema dat je van het cb krijgt, ze lust misschien wel 170, 180.
    wie heeft raad.
    alvast bedankt allemaal!!!

#3402325 Quote

volgens mij mag je best wat meer voeding geven , of voeding voor hongerige baby's… maar in de maxi cosi slapen is niet goed!! dan kun je beter een plat wipstoeltje kopen en haar daarop laten slapen , dat mag namelijk wel

#3402326 Quote

150cc per voeding en dat maar 5 keer is wel erg weinig hoor. Een baby mag maximaal 1 liter voeding per dag. Als ze alles op zou drinken, komt ze dus op 750cc uit. Ik geef zelf ook vanaf 8 weken 5 x 200cc (hij is nu 3.5 maand). Meestal drinkt hij dan tussen de 800 en 900 cc daarvan per dag.
    Het schijnt niet zo goed voor de rus en nek te zijn om lang in een maxi cosi te zitten. Probeer haar toch elke dag eerst in bed te leggen. Als ze dan erg huilt haal je haar er weer uit. Op een gegeven moment zal ze dan wel in haar bedje slapen. Is voor jou ook rustiger.

#3402327 Quote

Een baby'tje mag maar max 1,5 uur per dag in de maxi cosi. In de maxicosi ligt ze vell te krom. Een plat wipstoeltje is inderdaad een goede optie.Wil ze nit gezellig in de box beneden slapen?

#3402328 Quote

Hoe lang doet je baby er over om het flesje leeg te drinken.
    Mij werd gezegd als ze het binnen 10 minuten op hebben, is hun zuigbehoefte nog niet bevredigd, de oplossing is een speen te gebruiken met een kleiner opening, dan doet ze er wat langer over.
    Te veel voeding geven kan een te volle buik geven en daar kunnen ze weer last van krijgen
    veel succes

#3402329 Quote

Volgens mij is het niet heel verstandig om lange tijd in een maxicosi te liggen, ik heb begrepen dat er een maximum is van 2 uur per dag ivm de ontwikkeling van het ruggetje.
    Als ze 's nachts wel in haar bedje slaapt, zou ze dat dus eigenlijk overdag ook moeten kunnen.
    Misschien is er een reden dat ze niet in bed wil, bijvoorbeeld reflux (= terugloop van voeding in de slokdarm), dat heb je minder als je wat omhoog zit zoals in de maxicosi.
    En als zoiets niet het geval is, heb je misschien wat aan het invoeren van een duidelijke regelmaat zoals beschreven door Ria Blom (kijk eens in de bieb of zo)…. dat betekent wel dat je haar dan tegen haar zin in bed moet leggen en ook af en toe moet laten protesteren/huilen, maar mijn zoontje heeft hierdoor prima geleerd om alleen te slapen in zijn eigen bedje.

Wat betreft voeding: een standaardregeltje is: 150 x lichaamsgewicht (kg), en dat delen door het aantal voedingen.
    Dus een kindje van 4 kilo: 150×4 = 600 -> 6 voedingen van 100 of 5 van 120. Misschien kun je dat eens op je kindje toepassen?

Sterkte!

N.

read more image Lees ook: Sprongetjes: de mentale sprongen van je baby in het eerste jaar
    #3402330 Quote

Hoi, het is inderdaad erg slecht om je kindje in de maxi cosi te laten slapen, misschien in de bak van de kinderwagen, deze kun je ook om te laten wennen in het ledikantje zetten. Mijn dochter is ook 9w, en krijgt 5x 165cc, maar was volgens cb wel het maximale.Groetjes Sandra

#3402331 Quote

mijn zoontje van 10,5 week heeft echt geen genoeg aan 165 cc. Hij krijgt 4 voedingen per dag (06.00 – 10.00 – 14.00 en 18.00 uur) en krijgt per keer 210 ml water, 4 schepjes Friso 1 en 3 schepjes Friso Extra. Zelfs dan heeft hij tussendoor nog wel eens honger en geef ik hem een 'snack' van 30 of 60 ml. Ik weet niet wat het CB hiervan zegt maar ik ga mijn kind ook geen honger laten lijden als hij echt honger heeft en ervan moet huilen!

#3402333 Quote

Hai,

Ons zoontje is nu 9 weken oud. Ik weet soms niet wat ik overdag moet doen, qua slapen bedoel ik dan. Hij krijgt meestal om half 7 zijn eerste fles en om 22.00 zijn laatste fles. Maar hij gaat om 19.00 uur al op bed, die laatste fles drinkt hij bijna slapend op, daarna slaapt hij heel makkelijk weer. Maar overdag is het een "drama", weet niet wat ik moet. 's ochtends gaat het nog wel goed, slaapt hij meestal van half 9 tot 10.30. Maar 's middags wil het niet, hij slaapt om 13.00 uur ofzo maar een uurtje. En daarna niet meer, is wel moe, maar ik wil hem eigenlijk niet in zijn bedje leggen omdat ik dan bang ben dat hij 's avonds niet goed slaapt. Gaat jullie kindje wel na de fles van ca.15.00 uur nog even op bed?? Nick wordt meestal wel om 4.30 wakker met krampjes, maar wil dan nog niet de fles. Dus ik blijf aan het lopen met de speen, tot half 7. Dit gaat nu al 2,5 week zo, ik ben nu dus ook erg moe, zie het bijna niet meer zitten. Wat moet ik nu doen? Als ik hem op mijn buik leg, slaapt hij wel weer wat, maar hij blijft wel krampjes (kreunt dan erg) houden. Herkent iemand dit? Zijn jullie ook zo onzeker wat slapen betreft? Alvast bedankt voor jullie antwoord. Groetjes

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct