Mijn dochtertje was precies zo. Inmiddels is ze 22 maanden en loopt nog niet. Gelukkig kruipt ze ontzettend goed nu en staat en loopt wel overal langs. Maar ook dat is pas zeer laat gekomen! Met 14 maanden kon ze ook nog niet veel meer dan zitten en zittend met dingen spelen. Dat vond ze ook geweldig! Iedereen noemde haar een kleine Boedha. Zo zag ze er ook wel een beetje uit. Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik me toch wel zorgen heb gemaakt hoor. Nog steeds een beetje, omdat niet lopen met 22 maanden toch ook wel erg laat is!! Maar je kunt niks forceren, slechts een beetje helpen. Leren kruipen is echt een aanrader. Al is het wat lastig voor een kind dat niet graag op de buik ligt! Maar je kunt het in ieder geval stimuleren om op handen en knietjes te zitten en dan telkens de knietjes en handjes om en om naar voren te zetten. Toen wij daarmee begonnen kroop mijn dochtertje binnen een week! (Toen was ze overigens wel al 17 maanden).
Maar maak je in ieder geval niet teveel zorgen. Ze leren het allemaal echt vanzelf, alleen duurt het bij die van ons ietsjes langer.
Sterkte en groetjes, Femke