Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

640626 Wiegendood

• Auteur

Tot welke leeftijd is er kans op wiegendood? m.b.t. op de buik slapen e.d.

#3402846 Quote

Tot het tweede levensjaar….

#3402847 Quote

Over het algemeen tot 2 jaar, maar in het eerste jaar komt het vaker voor, met name tussen de 2 en de 4 maanden. Over buikslapen. Het is beter om het te vermijden, maar als het echt niet gaat zou ik me niet te bang laten maken. Vastbinden is dubbel zo gevaarlijk en vroeger sliep iedereen op de buik.

#3402848 Quote

Mijn dochtertje van 15 weken slaapt altijd op haar buik als ik erbij ben. De nacht slaapt ze altijd op haar rug. Ze heeft nl. een voorkeurskant en haar hoofdje werd al een beetje plat. Nu moet ze zoveel mogelijk op haar buik

#3402849 Quote

Buikslapen mag maar dan moet je er zelf bij zijn, bv overdag. Als een kind zich zelfstandig om kan draaien van de rug op de buik en andersom dan kan de buikligging niet zo veel kwaad meer is mij verteld door het CB, onze zoon sliep vanaf de 7e mnd op de buik, had ik hem terug gedraaid op de rug was ik zijn kamertje nog niet uit lag hij weer op z ´n buik en onze dochter precies hetzelfde

#3402850 Quote

Het gaat er geloof ik om dat het nekje van je kind sterk genoeg moet zijn om zijn hoofdje zelf op te kunnen tillen. Dan is buikslapen niet zo'n gevaar meer.

read more image Lees ook: Sprongetjes: de mentale sprongen van je baby in het eerste jaar

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct