Hier nog zo ’n supen mannetje , mijn zoontje nu 8,5 maand doet dat ook.
hij kan ontzettend driftig zijn al vanaf de geboorte.
zo mocht ik met aanleggen zijn hoofdje er niet naartoe duwen hij wilde het zelf doen. Hij wil nu nog steeds alles zelf doen en kan hij ook driftig worden als iets hem niet lukt.een soort frustratie,
het lijkt me een hele gewone ontwikkeling ik maakte me eerst ook omwijs zorgen om hoor, ik was al bang dat ik straks zo ´n kindje kreeg die rellen in de supermarkt schopt omdat hij iets wil hebben. Ik zag de toekomst niet echt meer door een roze bril.
nou ik merk wel dat dat reuze meevalt als je maar grenzen stelt.
En het is ook niet vreemd dat een baby driftig is, eigenlijk is het heel begrijpelijk het komt vaak uit onmacht het is het enige wat ze kunnen doen op dat moment. Zo met het eten, een minuut is een oneindigheid voor zo ’n kindje en ook hij je even niet ziet, dat snappen ze in het begin nog niet, bij hun is : weg is weg. Verdwenen. Bestaat niet meer omdat ze het niet kunnen zien. Dan paniek
Eigenlijk is het een hele goeie eigenschap want het zijn vaak doorzetters! en die geluiden horen er ook bij (oefenen met de stem) en hij wil soms ook niet bij me zitten , hij wil ondekken!
het worden nu steeds minder buien ook omdat we mekaar nu beter begrijpen denk ik en ik ga er anders mee om:
Zo krijste hij ook het hele huis bij elkaar als ik te lang over deed om zijn eten te pakken. Meneer weet hier precies wanneer hij wat krijgt want we hebben een aardige regelmaat in de dag. Ik legde hem dus eerst in de box en maakte dan zijn eten klaar. Krijsen rood hoofd erg driftig. (Wel kon hij uren achter mekaar in de box spelen dan had hij er geen last van.)
En dan was ik zo gefrustreerd en gehaast dat de lol er niet meer in zat. Nu zet ik hem in de kinderstoel in de keuken, dan kan hij zien dat er aan gewerkt wordt en snapt hij nu wat er aan de hand is, want zien is begrijpen en nu brabbelt hij er op los , en dan zingen we even een liedje . wij zijn beiden daarin een stuk veranderd.
Veel succes en het komt goed!
Liefs Michelle