Hoi,
Ik herken het "probleem" van een wakker kindje. Mijn zoontje, vandaag 8 maanden, is er ook zo een.
Hij wilde en kon ook niet slapen zoals je het vaak leest en hoort. Maar hij is niet vervelend of hangerig of zoiets. Nee, hij heeft gewoon niet zoveel slaap nodig als een gem. kindje. Nu is het kwart voor 10 's avonds en is nog steeds op.
Hij speelt en praat de hele avond. Is pas om 15.00 uur uit zijn bedje gegaan en heeft een half uurtje geslapen tijdens journaal.
Begrijp me goed: Ook ik houd erg van regelmaat. Op gezette tijden slapen, eten en spelen. Maar hij heeft erg weinig slaap nodig. Morgen tussen 6 en half zeven is hij weer wakker en om kwart over 7 gaan we de deur uit. Dan slaapt hij van 9 tot 10 en gaat daarna weer naar bed van 12.00 tot 15.00 uur. En dan pas weer om 23.00 uur na het badje en de fles.
Toen hij nog klein was hebben we ook ingebakerd, maar het hielp niet echt. Hij werd wel rustiger, maar ging er niet vaker of beter door slapen.
Ik zal me niet erg ongerust maken, zolang je dochtertje vrolijk is, is er niks aan de hand. Ze heeft gewoon wat minder nodig dan een gem.kindje. Het zal hopelijk later beter gaan.
Monique