Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Onderzoek naar slaapontwikkeling

• Auteur

Hallo Ouders!

Ik ben Claudia Belderbos en ik studeer ontwikkelingspsychologie aan de Universiteit van Utrecht. Daar is momenteel een internationaal onderzoek gaande naar slaapontwikkeling van baby's. Samen met mijn professor ben ik op zoek naar moeders van een baby tussen de  7 en 8 maanden, omgeving Utrecht of Ede, die mee zouden willen werken aan dit onderzoek.

Uit eerder onderzoek is gebleken dat Nederlandse baby's gemiddeld 1,5 tot 2 uur per nacht langer slapen dan  kinderen in Amerika, Polen, Spanje, Italie etc.  Wij denken dat dit samenhangt met opvoedingsideeen van Nederlandse moeders….maar dat zal nog moeten blijken!

Voor het onderzoek zal gedurende een nacht via een camera beeldmateriaal verzameld worden van de baby, waarmee elke tien minuten enkele seconden gefilmd zal worden. Daarnaast is het de bedoeling dat één van de ouders een dagboekje bijhoudt over het gedrag van het kind en zal er een vragenlijst afgenomen worden.
    Het voordeel voor u als ouder is dat u meer inzicht krijgt in de ontwikkeling en het slaappatroon van uw kind. Tevens ontvangt u een kopie van het beeldmateriaal dat wordt verzameld. Daarnaast zou u ons onderzoek en daarmee de wetenschap een dienst bewijzen!

Interesse? Mail Claudia_belderbos@hotmail.com

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct