Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

gelukkig maar…

• Auteur

Hallo,

Nou, meiden, het is voor mij in ieder geval een hele geruststelling dat het er bijhoort. Ik vind mezelf ook af en toe (eigenlijk vaak) een viswijf, want op normale toon verbieden heeft al geen effect meer hoewel ik dat wel blijf proberen. Het wordt anders zo'n geschreeuw op den duur 🙂
    En dan luisteren ze alleen nog maar als je echt een keel opzet. Maar wat mij nog het meest tergt is die gewetenloze blik in hun ogen, dat ze dus echt niet weten wat fout gedrag is, als ze elkaar rammen of dingen naar elkaar gooien. Ja ik weet ook wel dat de ontwikkeling van het geweten nog in het verschiet ligt maar je kunt het ook zo goed zien dat ze geen geweten hebben. En dat is best eng. Je ziet zo'n blik ook bij volwassenen die een psychisch "probleem" hebben en geen benul hebben wat ze iemand anders hebben aangedaan. En dat vind ik dus zo griezelig. Ik heb vaak genoeg die blikken gezien en ik zie ze liever niet bij kinderen maar dat is dus wel normaal. Maar inderdaad, de momenten dat ze spontaan om je nek gaan hangen en je een kus geven zijn ook best frequent dus wat dat betreft….
    Maar het blijft retemoeilijk.
    En Ellen, dat jij dat dus ook hebt, dat wist ik niet, ja gerust wel dat je ook je momenten hebt maar dat je dus ook uitvalt dat was mij onbekend. Kan het me in jouw geval helemaal voorstellen want als je het helemaal in je uppie doet ben je helemaal zo versleten, zeker als je nog gehandicapt bent toch?
    Vanmorgen wilden ze dus buiten spelen terwijl het regende, Richard vond het goed, dus broek uit, overal aan en laarzen + regenjas aan en hupsakee de tuin in, het was qua temperatuur goed te doen dus lekker een half uurtje in de plassen enzo, met een schepje modder en water smijten, met de bezem broer c.q. zus afvegen, dus het zag er niet uit. Maar toen Jo een paar keer in een plas was gaan zitten werd het toch ietsje te nat dus maar naar binnen. Ze vonden het prachtig buiten. Moet kunnen denk ik en het is goed voor de weerstand.
    We zijn inmiddels overgegaan op 's morgens in de badkamer tanden poetsen en wassen, best een klus allebei tegelijk en overal aan zitten dus ik haal zoveel mogelijk los spul weg. Gaat best aardig zo.
    Ik zag vanavond bij poes 1 een vlo lopen, shit, en Pluis, onze nieuwste, krabt ook al dus we moeten aan de bak met pipetten. Pluis doet het goed, ze ziet er stukken beter uit en ligt al vaak op mijn benen wanneer ik die dingen op de salontafel heb geparkeerd… En ze is niet weg te branden, tot kramp aan toe.
    Eva ben benieuwd met dat nieuwe middel, heeft henk geen dieet waar ie zich aan moet houden? En hoe gaat het met de kleding? Schiet al op zeker?
    En Sjak, hele fijne peptalk, doet me deugd. Voel me gelijk iets minder schuldig hoewel het natuurlijk geen excuus is om van God los te gaan maar het maakt het wel menselijker. Had echt het gevoel dat ik me maar moest laten opnemen want ik voelde me er zo klote over en ik was echt finaal uit mijn plaat gegaan (toen lagen de kinderen al in bed hoor), voor mijn gevoel was ik rijp voor de crisisopvang. Niet meer te stoppen, maar goed, het is weer rustig geworden, en ik weet nu weer waar ik op moet letten wat signalen betreft voor mezelf. En dan moet ik dus gewoon de deur uit en zorgen dat ik tot rust kom.
    Zo dadelijk even naar "dit was het nieuws" kijken, is altijd lachen vind ik.
    Prettig weekend nog meisjes en tot volgende week maar weer, of eerder.

Groeten van Trudy

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct