Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

ola

• Auteur

Jahoor, ik bendernog….

Angelina, Emilia heeft dat tegenwoordig ook, alleen is het geen verlatingsangst bij haar, maar gewoon rekken van het slapengaan. Richard moet haar nu opeens een paar keer een kus geven terwijl hij tot vorige week niet snel genoeg kon oprotten, echt waar. En ze krijst ook als we te snel weg gaan. Maar ik wil toch echt het ritueel zo kort en bondig mogelijk houden, alles wat je toevoegt kun je blijven doen dus dat doen we even niet..!
    En Ellen, wat zijn die pootjes gegroeid dan van 22 naar 25, kolere dat is snel! En die schriktikken, daar heb ik mij dus vorige week aan bezondigt, ik werd onverwachts vreselijk hard in mijn dij gebeten door Jonathan en toen kreeg ie een reflexmatige of instinctieve ros voor zijn kanis, nou ja je zag geen afdruk of zo dus het was niet hard, maar toch wel een foute aktie mijnerzijds. Dus kind, geneer je wel maar niet te hard, ik weet ook hoe het voelt in het hoofd.
    Ook hier zijn er dagen dat ze niet te harden zijn en ik aan het eind van de morgen al rijp voor de crisisopvang ben, gister ging het wel lekker, want mijn schoonmoeder kwam op visite, die stuurde me zo'n beetje weg, moest naar de markt vond ze, en ik durf het eigenlijk niet aan maar ja, wat kan er nou eigenlijk misgaan, ze is goed met ze, heeft jaren in de verzorging gezeten, heeft haar kinderen goed op weg geholpen en is nog hartstikke kwiek, (63 jaar) dus moet het maar eens loslaten. Heb ik dus gedaan en luister: ik vond het zelfs goed dat ze met ze ging wandelen! Nou, geloof me! Dat is me daar een overwinning op mezelf, ik de controlfreak, laat haar met mijn kinderen op stap gaan!!! Het is dus mogelijk om te veranderen, ze moesten uiteraard wel de bandjes om en de kar ging ook mee. Ik met haar auto naar de markt en naar het Kruidvat, die hadden geinige aanbiedingen met gratis 1/5 staatsloten, altijd leuk, nooit prijs maar goed. Lekker even een uurtje eruit. Verse broodjes gescoord en gezellig met zijn vieren gelunchd. Daarna ging ze weg nadat de kinders in bed waren gelegd, want ze weet: die tijd is van mij.
    Dus, deze neuroot heeft een grote stap voorwaarts gezet deze week. Ik zie altijd beren op de weg, zeker met die kinderen. Met mezelf ben ik echt strontmakkelijk maar met hun, pfoeeee.
    Vandaag had ik kerstlunch op mijn werk moest dus anderhalf uur eerder weg, kwart voor elf dus. Het was wel gezellig, glaasje wijn erbij, daarna naar mijn plek bij de receptie, voelde me wel lichtelijk licht, hik, maar rond drie uur ging het iets beter. Ben wel iets eerder weg gegaan om half zes vond ik het wel weer genoeg geweest, dus ik was om kwart over zes thuis, nog net op tijd om ze hun toetje te zien eten. Ging goed vandaag. Gister hebben ze magere yoghurt met kers en rode bes gehad in een bakje, keurig opgegeten met hun lepeltje, weinig gemorst, kijk, dat geeft de burger moed. Verder, Ellen, heb ik eea opgeruimd. Zandbakvormpjes naar zolder, babyspeelgoed naar zolder. En verder staat alles zoveel mogelijk in de boekenkast, anderhalve plank boeken voor hun, 4 of 5 planken met wat auto's, puzzels kralenbaan, lego en blokken en nog wat spul, en dat mogen ze alleen pakken als de rest is opgeruimd. De momenten dat de vloer bezaaid ligt zijn de momenten dat ik even weg ben of denk van bekijk het maar even. Dan gaan ze even van god los en mogen ze het later zelf opruimen. Ook dat lukt soms redelijk. Het lijkt de laatste weken iets gecoördineerder te gaan hoewel ze het ook leuk vinden om lekker heen en weer te rennen, maar dat vind ik niet erg want dan verbranden ze ook energie lijkt me. Ze beginnen ook vaker echt met elkaar te spelen, knuffelen en lief doen komt ook vaker voor, ook af en toe een mep natuurlijk het is nog steeds geen huisje weltevree.
    Mijn wanhoop is inmiddels iets minder geworden, probeer te relativeren. Maar ja, je hoeft maar een keer minder te slapen of iets meer pijn te hebben en de irritatiedrempel is lager en de geduldspier errug kort. En laten we wel wezen, ze kunnen je het bloed onder de nagels vandaan halen, zonder dat ze zich ervan bewust zijn, en daar schijnen de meningen over verdeeld te zijn. Er zijn er die zeggen dat ze het dondersgoed weten maar ik weet het echt niet.
    Heb mijn kerstpakketten ook binnen, krijg er ook een van de hoofdbaas, uit Israël, lekker joh! Allemaal smeerseltjes, voor de handjes, voetjes en het smoeltje en het ruikt lekker! Zat in een leuk houten kistje, leuk voor de kinderen, jaja, nog meer rommel. Pech! Het andere pakket was uitgekozen door moi, we kregen, zeg maar cheques, en die hadden een bepaalde waarde, gekoppeld aan artikelen en we mochten dus voor 70 cheques uitkiezen, dus ik heb: een soeppan met glazen deksel, een koekenpan van 25 cm, een servethouder van chroom, een noten/kaas/ui minirasp van Tefal, twee kaarsen, een legpuzzel, sprookjesboek, eurospaarpot, twee leuke pastablikken, en dat was het, wel nuttig dacht ik zo.
    Nu, het is bijna tien uur en ik wil het journaal zien, er is brand bij een cacaofabriek hier in de buurt, er is ook een straat geëvacueerd ivm blauwzuurgas dus ik ben erg benieuwd wat er gebeurt als de wind draait, hij staat nu voor ons de goede kant op. Maar we wonen er gelukkig ver genoeg vandaan geloof ik, het is in Wormer en ik zit in Koog dus dat scheelt een kilometertje of 4 meen ik. Vanmorgen hoorde ik de één na de andere brandweer, politie, ambulance etc. Word er wel altijd wat onrustig van, toen kwam de politiehelikopter nog ook over… maar goed, zo even kijken.

Dames heb ik mijn korte afwezigheid weer voldoende volgel*ld en iedereen gerustgesteld, overigens, Sjakkie is ook al effekes weg, morgen werken Sjak?? Ik ook hoor! Echt zin in, not!
    Eva, zijn de spullen al af? Nog geen foto gezien?? Uitslag van Henk?
    Zeg collega Brouwer: 4 april is ook een leuke datum!

Groeten van Trudy

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct