Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

ja nou opruimen en eten

• Auteur

Tjeetje, lekker zo'n opruiming, ben zelf de duowagen nog steeds niet kwijt, hoop maar op de meerlingmarkt in maart alhier in de stad….
    Heb via marktplaats een setje kabouterboekjes van Rien Poortvliet gekocht, moet ze nog ontvangen maar goed, ze zijn hier momenteel erg op kabouters. Oh, wat was ik ze vanmorgen weer zat…., Emilia wilde zich weer niet laten aankleden, eerst niet uit bed willen, dan weer dit niet zo, dat niet zo, dan weer wel, oh toch weer niet en tussendoor dus krijsen stampvoeten, en ik maar proberen niet al te boos te worden en mijn geduld te bewaren, tot het moment daar is…, en dan is het over en neem ik de regie in handen. Sommige dingen moeten gebeuren, andere zijn minder belangrijk. Wil ze naar beneden getild worden, oké doe ik, vervolgens kom ik beneden aan met de doos, gaat ze krijsen en stampvoeten en maakt ze me duidelijk dat ze weer naar boven wil, al jankend dus, ik haar naar boven gedragen, geduldig als ik ben, zet haar boven aan de trap neer kijk haar vragend aan, ze wijst mij mijn plek aan, dus zittend bovenaan de trap (jaja) dan klimt ze op mijn schoot en mag ik (u edele) met haar naar beneden lopen…………………
    Wat vinden jullie hier nu van???? Maken jullie ooit zo iets mee of overkomt mij dat alleen???? Alstublieft niet want ik voel mij al zo verdomd alleen!!!!
    Nou en dan Jonathan, wil naar buiten, lopen, prima, gaan we naar huis, wil ie niet meer naar binnen, ik hem naar binnen geschoven, op zijn buik, dan is zeil wel handig ja, wil ie zijn jas niet uit, zijn sjaal niet af, jankend op de grond, hij hoor ik nog niet, na veel vijven en zessen mag ik zijn sjaal af, veel knuffelen, dan zijn jas en vervolgens zijn schoenen. Met veel moeite broodje gaan eten. Willen ze niet slapen! Half drie nog keten, en ze waren echt moe! Maar toen was het toch op, en viel het in slaap. Rond vier uur weer wakker, daarna, ach, het ging weer verder zoals de rest van de dag, dus ik ben op, ben blij dat ik morgenmiddag weer mag werken. Ik herhaal: ik begrijp niet dat er nog zoveel kinderen de lagere schoolleeftijd halen :-))
    Oja, en eten, dat gaat al slechter hier. Ze aten echt van alles, rijst pasta stamppot, maar nu wordt alles wat maar op groente lijkt van de aardappels losgepeuterd en opzij gelegd, hetzelfde geldt voor vlees, wordt ook van groente ontdaan. Ik ga nu maar alles gescheiden aanleveren, aardappelen, rijst, groente etc. dan eten ze misschien nog wat, voorheen aten ze bijna 200 gram weg, nu amper 50 gram, inclusief vlees of kip.
    Nouja, gezien de gewichten die ik langs heb zien komen hebben ze nog een kilootje of twee in de reserve, dus het kan nog even. Morgen gaan we aan de andijviestampot, dus dat eten ze wel goed, sprak zij hoopvol. Dan is er toch af en toe nog een volledig maaltje. Ze hebben wel een halve sinaasappel op vanmiddag. Nou, modelkinderen zijn ook maar saai, dus doen wij ook maar mee met de meute nietwaar?
    Ik ga een appeltje eten en nog even in de reis van Theo lezen en dan naar bed.

Groeten van Trudy

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct