Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

662524 Vanmorgen

• Auteur

Mijn God, waar zijt gij??

Om kwart over zeven wakker, ik eerst wassen en aankleden vervolgens naar hun kamer. Geen probleem. Allebei slaapzak uit en uit bed, weinig problemen (zelf slaapzak uittrekken).
    Naar de badkamer, wordt al moeilijker, Jonathan:"wil niet badkamer", maar ja, het moet echt, ik zeg dan dat hij weer naar bed moet, ik wil geen stinkende kindjes beneden, dus hij mee.
    Eerst emilia tanden gepoetst, gezicht en handjes gewassen, dan is hij aan de beurt, not, maar goed, na de dreiging van het bed huppetee, tanden gepoetst met moeite smoeltje gewassen. Daarna pauze voor Jo. Konten aan de beurt, E. was klaar, aangekleed, toen Jo: tot het wassen ging het, daarna aankleden, nou forget it! Schreeuwen, krijsen schoppen slaan bijten….. Ik weer: "je kunt weer naar bed wanneer je niet aangekleed wilt worden." Geen effect, dan maar onder dwang de romper aan, het is net een slang dan. Tot aan de sokken en de broek toen was ik het zat. Hij naar zijn slaapkamer gerend, tussen de bedjes gaan staan en maar bleren en janken, helemaal rood aangelopen, mama weg mama weg. Oké dan. Kan ik regelen. Alles opgeruimd en met E. naar beneden, ik meld hem dat hij kan roepen als hij klaar is om naar beneden te komen. 2 minuten later roept hij, ik naar boven hij nog harder krijsen dat ik weg moet, nouja, dus niet, ik was het weer eens spuugzat dus ik heb hem opgetild, (hij stond te klappertanden, het raam stond al open, mocht ik overigens ook niet doen van hem, kreeg een duw van hem) en heb zijn trui aangetrokken en mee naar beneden genomen. Aldaar bleef hij krijsen. Met speelgoed gooien, de bak leeggooien, die agressie moest er dus toch uit, of frustratie of whatever. Al met al heeft die scene een minuut of 20 geduurd. Daarna werd hij kalmer. Mijn hemel wat een idioot gedrag. Vond het met Emilia al een gedoe maar dit is vele malen erger. Heb Richard al gebeld dat hij morgenochtend een uurtje op moet nemen anders kan ik om half zes opstaan wil ik op tijd op mijn werk zijn, zo duurt het zeker anderhalf tot twee uur voor ze gewassen aangekleed zijn en pap gegeten hebben, en jullie begrijpen, zoals hij nu is 's morgens, krijgt hij geen pap op een bordje, heb geel behang en wil geen gebroken witte pap daarop…..
    Dus al met al was het begin van mijn ochtend heel gezellig, ben blij dat ze het niet tegelijkertijd hebben, alhoewel, wanneer ik Jo dus even op schoot neem, als ie dat wil althans, dan wil zij ook en anders krijsen, pffff.
    Goed, dit wilde ik nog even kwijt.
    Cis, bedankt voor het hoopvolle bericht, en angelina, veel sterkte, zal in het vervolg 's morgens aan je denken en wat golven richting A. sturen. Misschien helpt het :-))
    Ellen, hoe doen de jouwe het met opstaan en zo? Gaat ie een beetje met M. zijn pielemaus? Morgen naar de KA geloof ik, spannend, hopelijk doen ze meteen wat. Anders is het weer wachten.
    Oh, wat heerlijk, vanmiddag werken!!!!!!!

Groeten van Trudy

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct