Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

662562 Snik

• Auteur

Ooooh Sjakkie, meis,

Je bent mens! Wat een opluchting 😉

Kl*te als dat gebeurt, maar de jongens mogen toch ook zien dat jij wel eens je dag niet hebt? Stel dat ze gaan denken dat Perfect ook Normaal is, en dat ze dan vinden dat ze dat ook moeten zijn, nee hoor, bah 🙂

En dat van die gekleurde onderbroeken en al die ellendige ritueeltejs waardoor het niet opschiet terwijl je staat te zwaaien op je benen van regelrechte uitputting, oh meid dat kennen we allemaal… Ik wel in elk geval!

Hartstikke goed van je dat je lekker rustig aan gaat doen; ik ga op zoek naar een Rembodealer hier in de buurt, en ga jij lekker thuis genieten! Misscien eem beetje cru, maar als je er zo doorheen zit en je rug ook nog niet optimaal is, zou je je dan niet nog even ziek houden?

Joh, vreselijk en frustrerend om zo in huilen uit te barsten, maar nogmaals: je bent mens en dat mogen je jongens ook weten? Je staat er voor ze als het echt nodig is, en da's veel belangrijker. En dan ben je ook nog zo wijs om structurele uitputting te verminderen (uitsluiten kan niet bij meerlingmama's hihi), petje af, je doet het hartstikke goed!

En dat weet je zelf toch ook als je naar de blije koppies van die gassies kijkt? Wees er maar trots op hoor, is helemaal terecht!

Volgens mij zitten we er trouwens allemaal effe doorheen…? Zou het de tijd van het jaar zijn? Allemaal weer aan de supradyn dan maar?

Heee, Eva, fijn je weer te lezen! Jouw hoofd zal ook wel omlopen…?
    De tip die mijn moeder destijds kreeg (ben stokdoof geboren, geopereerd toen ik 2 was): eindeloos voorlezen. Woordenschat uitbreiden zodra ik het kon horen. Aan Thijs' koppie ligt het niet als zijn zinsbouw zo goed is, gewoon het aanbod vergroten?
    Enne, voorlezen kan iedereen die een kind kent, hoef je niet per se zelf te doen? Ik denk aan Henk als ie ziek op de bank ligt o.i.d.?

He, getver, opereren, maar ja, als dat de enige oplossing is?
    Prednison, brrrrrr, toen mijn linkeroor het anderhalf jaar geleden definitief begaf heb ik dat een week gehad. Wat een bagger, zwol er helemaal van op, voelde me vre-se-lijk. Jasses. Maar ja, als het nodig is…
    Blij dat ie de afkickverschijnselen door is. En nou maar hopen dat 3 februari iets oplevert?

Maaarreh, ACHT, 8, ácht examens??? Toch niet alemaal op de 13e…???? Sjemig…

Ik leef mee!

En hier?

1 slaapje gaat redelijk, maar moet aan het eind van de ochtend wel met ze op sjouw. Thuisblijven is nauwelijks een optie. Vanmorgen eens gepobeerd, onder het motto: Rustig vor ze. Haha. Dus niet. Wat een sloperij…

Ze spelen tussen ontbijt en bad (rustmomentje) zo'n anderhalf uur, en daarna hebben ze nog anderhalf uur te gaan tot aan brood & bed. En dat is erg lang voor ze… Op naar passief vermaak maar weer. Dierentuin, wandelen, schommelen, eendjes voeren, in elk geval de deur uit, want vandaag werden ze zo ruw dat het email van de pannentjes afvloog. Moet je toch aardig je best voor doen dacht ik zo! Pfffff.

PSZ? No way…!

Maar goed, het maft inmiddels, godzijdank zijn ze, al was het bijna met een moppersessie van mij, slechts met een lach en een klein spelletje (kiekeboe door wasmerkje spuug/knuffellapj…) naar bed gegaan, en sliepen ze binnen een kwartier. Halleluja! En nou nog twee uur doormaffen please?

Trudy, was Halleluja trouwens niet jouw altrnatief voor GVD? Werkt ook hier geweldig, woest kijkende, edoch reuze vroom zingende kindertjes in de kar, die ondertussen de wereld verwensen, maar heee wie weet dat nou hihi! Thnx voor de TIP!

Zat gisteravond trouwens een docu te kijken bij De Belgen (ai), Kwesties. Gaat volgende week verder, over hoe jeugdherinneringen doorwerken, de omgang met kinderen, wat voor effect een andere aanpak kan hebben, niet roepen 'niet morsen'(= focus op wat je níet wil), maar eens vertellen dat je denkt zat ze heel god kunnnen drinken. Etc.

Verbazend, én geweldig, om te zien hoe een zeer problematische moeder-kind relatie met dergelijke technieken in een half jaar tijd volledig veranderede. Aangrijpend, mooi, en stimulerend.

Was zelf ook alweer een beetje vergeten dat ik tot voor kort altijd tenminste 2 x daags een kwartiertje of langer uittrok om met de kids mee te spelen, en hén dat te laten bepalen. Dat was in de zomer zo geweldig, met het badje en de akwaaplee, moest er toch bijblijven voor de veiligheid, dus ik poedelde dagelijks vrolijk mee. Opvallend: ze hebben nooit zo goed geslapen als in die tijd…? Tuurlijk, hun maagjes en zo gingen beter en 's zomers zijn er minder irritante virussen en zo, maar het was zo lekker gezéllig in huis?

Dus vanmorgen de bijna emailloze pannen weggewerkt en een ander, klein, knuffelig spelletje met ze gaan spelen. Een intense 20 minuten. Heeeeeerlijk.

Opvallend: ze komen dan ook veel meer naar mij toe in plaats van omgekeerd, ze proberen mij in hun spel te betrekken, mij een rol te geven.

Ai, ook ik ben noooooit te oud om te leren, wist het wel maar was het een beetje kwijt. En daar heb ik dan een (OK, BBC docu, maar op een:) Bélgische zender voor nodig hihi 🙂

Aanstaande maandag zenden ze deel drie uit, weet niet hoeveel er daarna nog volgen. 'Kwesties' heet het. Een aanrader.

Verder nog wat? Bruiloftsperikelen, zal er niet over doormiauwen, het gebruikelijek gezeuzel. Jullei hebben het allemaal al eens meegemaakt :-). Oh, en 6 februari a.s. heb ik een afspraak met mijn advocaat….

Toedels, Ellen

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct