Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

662566 Uitgebreid Uitgebreider Uitgebreidst

• Auteur

Heeeee, Trudy, slapen ze al? Ik snak naar 'meer'? Ga de boel hier toch niet in mijn upje volleuteren? Hoewel, zou niet de eerste keeer zijn haha!

OK, ik ga een poging wagen, 'even' het trouwgedoe.

Want terwijl ik onderstaande verhaal aan het regelen was, per telefoon, waren de kids, met hun buikjes vers gevuld en lekker uitgeslapen, zowaar hartstikke lief aan het spelen, sámen aan het spelen (brrrr, wát gaat er komen???), mekaar aan het uitkleden en weer aankleden, samen aan het koken en afwassen en rommelen in hun keukentje, ik wist niet wat me gebeurde zeg. Kon gewoon de telefoon verstaan. Engngngng???

Zou dat dan toch komen door even lekker rustig met ze te spelen zo nu en dan? Ik geloof van wel. Wat had ik mezelf dan een ellende kunnen besparen 🙂 Ach ja niets menselijks is mij vreemd :-))))

Afijn, trouwen dus.

De juwelier gebeld; we willen een eigen ontwerpje, brede, gladde witgouden of titanium ringen stijl a la Esprit, industrieel zeg maar (dus stévig en zonder uitsteeksels, allebei te lui om zo'n ding af te doen als dat veiliger/slimmmer is, en wat moet je met een ring als je vinger eraf ligt…), stenen en zo kunnen er elke 5 jaar wel in, bij elk kind weten, wij veel? Ruim een centimeter breed, met een geelgouden rand in de zijkant voor de inscriptie. Kunen kinderen en zo t.z.t. in de binnenkant? Als de diket het toelaat: hol i.pv, bol. IS weer eens wat anders en geeft een mooi effect met die geelgouden rand. Ach ja, strak en simpel. Morgen belt ie de geschatte prijzen door. Auauauauawww 🙂

Over een week of twee komt de definitieve offerte van de dierentuin; heb vandaag uiterst gedetailleerd doorgegeven wat we wel en vooral ook níet willen. Schijnt allemaal te kunnen, wij houden ons alvast vast voor het prijskaartje, maar goed. Met een gastenlijst van ongeveer 25 volwassenen (klein maar fijn, feest voor 100 man is duurder, doen we dus lekker niet) zouden er dan ook een stuk of 12 kinderen tussen de 0 en de 4 jaar rondhopsen, en twee dwarse pubers hihi, dus dat kan nog leuk worden 🙂

Wel even gemeld dat we er vorige week zondag dodelijk gore koffie hebben gedronken, en dat als ze ook de bruidstaart willen doen, ze echt wat meer hun best moeten doen dan de 'huisgemaakte appeltaart' die smaakte naar laffe custard met een kleffe vlaaibodem en ondefinieerbare vruchtjes uit blik, en nog duurder dan bij een goeie banketbakker ook 🙂

Ai, dat kwam hard aan hihi. Ach ja, ben een kritische consument en er was geen woord van glogen? Ze zouden er meteen werk van maken. Hm. Maar als we een vermogen neertellen daar, verwachten we wél kwaliteit, en als er iets niet klopt zullen we dat ook meteen op de dag zef melden, opdat dat kan worden meegenomen in de eindfactuur… 🙂 Was geen probleem?
    Vol verwachting klopt ons hart hihi 🙂

De zoektocht naar een swingende fotograaf, die meer kan dan de bekende smachtende portretten van de bruid die klotsend en kwijlend door een hek naar haar bruidegom staart, en de rest van de dag kan filmen op video én 'onzichtbaar' kan zijn…? Ik wil die camera NIET zien, is een leuke herinnering, ook bedoeld om de kids te helpen het niet te 'groot' te maken, en om de niet-genodigden indien gewenst te kunnen vervelen op verjaardagen 🙂

Maar, een dergelijk persoon schijnt moeilijk te vinden te zijn? Suggesties? Gouden Gids?

Zucht, waarom nemen bruidsmodezaken de telefoon niet op? Sja, wie geen handel wil krijgt het ook niet wat mij betreft, dus uiteindelijk maar gebeld met De Veel Te Dure Maar O Zo Mooie bruidszaak in Hilversum, Sposa Bella. De naam alleen al, kwijijijijijijl…
    Morgenmiddag (zo snel? recessie? onderhandelen dus!) om 15.30 ga ik passen, met mijn moeder, kids mogen mee. Ben heel benieuwd…? Ze verkopen geen Rembo's, maar wel die stijl. En het kost een vermoooooogen, sjezus.. Zo'n pak kan een man nog wel eens aan, of delen ervan, maar ik zie mezelf niet meteen uit eten gaan in zo'n ding? Of nog eens een middagje door de dierentuin sjouwen?
    Heeft 1 van jullie De Jurk nog wel eens gedragen? Of er iets anders nuttigs mee gedan? Verbouwd tot wiegegordijntjes, hemeltjes, dekbedjes o.i.d.?

Maat goed, ben reuze benieuwd, als ik een keuze maak morgen, neem ik documentatie mee, en mail 'm meteen naar jullie 🙂

Eva, een hoed voor mij, lief maar: neeeeee… Ik krijg al jeuk op mijn hoofd als ik eraan denk, ga wel nepbloemen scoren die de kapster in mijn haar mag frutselen, als ze dat definitief vást weet te knopen hihi, maar een hoed voor de kids is meeeer dan welkom! Dat is, als je je verveelt hihi, stoere maar sjieke pet voor Michael, lief cloche/flaphoedje voor Jennifer? In natureltintjes, beetje zand/caramellerig? Ideeën? Roep maar wat je ervoor kwijt bent? Als je je verveelt, maar dat zal wel meevallen 🙂
    Heeeeeel erg lief aangeboden in elk geval, dank je wel!

Ik wil geeneens een boeket, wat moet ik ermee, geef mij maar mijn twee kinderen en mijn moordvent in mijn armen:-)
    Of een sleep, leuk om te slopen hihi. Brrrr, nee, simpel please 🙂 Maarrrrr, een spannend lingerietje? Eigenlijk wel lollig dat ze daar geen heren aankleden, we hadden het eigenlijk gewoon samen willen doen maar dat schijnt binnen een straal van 50km niet te kunnen??? Dus: zoek het lekker zelf uit, verras me maar, en ik jou! 🙂

Verder nog wat? Nee, niet echt. Gemeente Amersfoort nog bellen over Trouwen Op Rare Plekken, zal wel ongeveer hetzelfde zijn als Soest neem ik aan, hetzelfde geneuzel met documenten.

En uitnodigingen; misschien een klein knuffelbeestje met een simpel kaartje eraan, weer eens wat anders? Crea suggesties zijn te(n?) alle(n?) tijde welkom?

Ben ik nog iets vergeten? Willen de voorheen trouwlustigen mij daar pleaeaease op attenderen :-))))

Oh, enne, sinds gisteren woont Marco hier Officieel :-))
    Vlotter dan we eigenlijk van plan waren, maar aangezien een (kanton) rechter eerder genegen zal zijn ouderlijk gezag toe te kennen aan een mede-verzorger in een stabiele gezinssitiatie dan aan een ander, hebben we de boel maar een tikkie versneld.
    Wat een zorg, een enorme dikke grijze wolk boven ons hoofd, maar we worden er wel enorm sterk van samen. De kids gaan voor ons allebei voor álles.
    Wel een raar gevoel, zo tussen neus en lippen door even een toestemmingsbriefje voor de gemeente dat ik akkoord ga, en huppekee we wonen samen. Heel raar. Toch wel weer wennen, maar het voelt wel heel erg góed!

Dus ook op het lijstje: de notaris; samenlevingscontract for the time being, en mijn testament aanpassen. Hallo daar zijn we weeeeeeeeeeeer…?!

Toedels, Ellen

PS: M&J roepen al: Marco pak AAaaajn, Mama jujk AAaaajn, Yjoja, Maikie nieuw kjejen, ajjemaaj moooijj, ringen, touwun, feessie bouwen, jaaaaahh!! :-)) Ze registreren het wel.

Iets heel anders: stel je zit in de eerste dagen van Het Weekje en de kids willen met alle geweld mee naar de WC. Ook wel praktisch want dan slopen ze niks. Maar: wat is een tampon…??? Juistem, een mama-paracetamol aan een touwtje…!?!?!? :-)))

Oh, enne de Nationale VOorleesdagen zijn begonnen? Dat bedt een goed voornemen. In het kader van Tijd voor mijn kiddies, morgen weer eens een boek van de plank trekken….?

Zo, jullie beurt 🙂

Toedels, Ellen

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct