Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

662601 Smart

• Auteur

Olaola, ben er weer, zorrieieieie 🙂

Ook hier geen snoep, weinig trek om te testen of ze soms ook niet tegen kleurstoffen kunnen? Het enige zoete dat ze hier krijgen is een boterham met fruithap, geeneens jam, ik begin er niet aan? Ach, droog brood vinden ze het lekkerst, het zal wel? Verheug me ook bepaald niet op psz-tijden met mekaar liga's in de mond proppen en zo, ben ze al ijverig aan het uitleggen dat ze pijn in hun buik krijgen van 'eten dat ze niet gewend zijn, eerst aan mama of Marco vragen?'….

Nee, het gaat hier bepaald niet beter. Manlief lag halfdood op de bank na een kwartier stofzuigen, snottert zich gek maar zolang ie niet beweegt gaat het wel…

De kids hebben vannacht en vandaag bij mekaar opgeteld elk maar liefst 6 uur geslapen, jaja, moet ik uitleggen hoe dat gaat? Vast niet…? Ik zou zeggen: probeer het eens een weekje… Nee, geen aanrader. Alles is ze teveel, maar de rust om te pitten hebben ze ook niet. Godzijdnk zijn ze vanavond echt gecrasht, met chemische hulp, want morgen hebben we weer een ziekenhuis dagje, 'Waar we mooie heliumballonnen kopen! En de dokter is hartstikke lief! Met al dat leuke speelgoed! En dat spannende bed wat op en neer kan! EN al die andere leuke kindjes!' Ze gaan er gelukkig met plezier naartoe, al blijft het belastend. Da's, logischerwijs, mijn aanpak… 🙂

Wat morgen betreft: We zijn helemaal klaar met afwachten. Jennifer is doodop van het haar broer in slaap zingen. In een aparte kamer: wij slapen helemaal aan de andere kant van de flat, en met normale oren hoort Marco álles, ook zonder babyfoon, zou hier helaas totaal zinloos zijn… 🙁

Michael speelt amper nog, zoekt rust, trekt zich yerug, ziet bleek, valt af, heeft telkens verhoging maar geen duidelijke symptomen, is moe, wil alsmaar lapen en naar 'betju toew', maar slapen ho maar, dan heeft ie geen afleiding en is het alleen maar auwauwauw. Arm mannetje. Dus we sukkelen maar verder.

Maar: Onderzoeken.
    Nu.
    Onderste steen boven.
    Dan maar nare procedures, dit is voor hemook geen doen.
    We zijn er heemaal klaar mee. Alle 4. Dit kan zo niet langer…

Sja, ongelooflijk he zo'n moeder. Ik zie het hier dagelijks. Heb het wel eens verteld in relatie tot die 'racistische schommel' verhalen; menig mama hier keilt har kind de galerij op en gaat an de couscous, de thee of de sherry met gevulde koeken, weet ik veel, maar op een kind letten ho maar. En inderdaad kinderen van 4, 5 of 6 jaar de alleen op straat lopen met een baby in e wandelwagen, en die zie je dan zo schuin de stoep afrijden terwijl er auto's aankomen maar de bal is veel belangrijker… Er kijkt geen ind naar ze om; er is zelfs menig kind dat geeneens de moeite neemt om thuis naar de wc te gaan, er is toch niemand die er wat van zegt en je kan ook in het trappenhuis of de lift of gewoon mddenop de gaerij je broek laten zakken? Dus ik hou M&J in en om de flat strak in de kar, ze hoeven van mij niet met fecaliën te spelen…. Gruwel gruwel, ik vind het zo erg voor die kinderen, je zal toch zo opgroeien, wat moet dat worden? Triest, in en in tries, en bij tijd en wijle ronduit gevaarlijk…

Dus ook wij willen hier weg. Op jacht naar een hurhuis, met twee inkomens kan het. Zou liever kopen, maar in de huidige markt? Dan maar effe niet. Maar wel een tuintje, een plek waar we ze ook buiten kunnen loslaten zonder bovengenoemde voorbeelden en toestanden…? Ik heb de energie niet om enkele tientallen ouders hier in de flat te gaan heropvoeden…?

Of krijg ik nou die Karin weer op mijn nek…? 🙂

Verder wat te melden? Ja zomerjacks gescoord! Belachelijk, tis feruari, maar ze hingen er? Waterdicht, knalrood (veilig!), ademend canvas-achtige stofje, beiden maat 128 hihi, tot aan hun knieen, maar kom maar op met kinderboederijen en zo! Dit is bijna onverslijtbaar, kan in de droger, lijken van die Gaastra zeiljacks zeg maar, maar dan niet zweterig. Dus die buit is binnen 🙂

En weer spijkerbroeken; het werden kuitbroekjes, eind van de zomer moest ik ze nog 2 x omslaan!!!! Kolere, stopt dat groeien een keer??? 😉 Dus kuitmodelletjes zomerbroeken gekocht, reuze stoere Cabone-tjes, drogerbestendog en zo, nu moet ik ze nog omslaan als ze op hun zokken lopen, maar van de zomer zijn het dan ook heuse kuitbroeken. Hoop ik? Ai 🙂
    Voor Michael een bruilofts-bloes gevonden, wit met eenvaag caramel printje, helemaal goed. Die zijn klaar, alleen nog ene paar schoenen. Zelf op lingerie jacht geweest voor onder De Jurk, leueueueueuek klusje 🙂 Kid smoesten ook erg lachen om malle mama met haar paskamer gordijntje, Mama kleren uijjjt!! :-)) Sja.

Al met al een dagje passief vermaak, zo min mogelijk gelegeneid tot ruzie of conflicten, is redelijk gelukt. Nou 1 nacht goeie slaap plieieieieieieiess…? Wel alvasteen rustige avond gehad, de inmiddels immense berg administratie weggewerkt, en dat slaapt alweer wat lekkerder.
    Ok met veel genoegen een vast reuze gezellig maar voor de kids én voor mij veel t evermoeiend familiefeestje komend weekend in Budel (Br) afgezegd, russsst… Trudy, tipje? Fake griep? Telefoon eruit en ga iets suf & saais doen? Want ik ben er wel achter dat niemand er baat bij heeft als ik mezelf naar de kl*** help, er geen hond van wakker ligtals ik dat wel doen, en uiteindelijk zagen al die mensen me ook maar 3 x per jaar toen ik nog in Egypte zat en dat vonden ze ook best, dussss… 🙂 Ikke eerst, want ik moet voor mijn kids zorgen en dat gaat niet als ik mijn prioriteiten niet strak in d epeiling hou. Al blijft dta moeilijk…?

Anyway, ikke lapie doen. Hoop ik. Eerst J's antibiotica. En nou maar hopen dat ze daar dwars doorheen maffen….

Op naar morgen. Brrrr. Als ie maar niet hoeft te blijven…?

Toedels, Ellen

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct