Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

662607 Rikketetik

• Auteur

Oi, Sjak, bij dat je stopt! Baan van jou, Trudy, klinkt aantrekkelijker hihi!

Angelina, tippie: kijk wel even wát er op j ekinderen past. Heb jaaaren op een sportschool gewerkt en op menigeen getraind, en heb er zelden een gekwalificeerde leidster gezien…? Kinder EHBO en zo, ik bedoel…? Maar, als dat allemaal klopt is het wel een geweldige oplossing.

Ziekenhuis.
    Zucht.
    Plan van aanpak:

Jennifer: wiebelbeentje: daar komt de fysio bij kijken binnenkort, kengte verschil is niet zo heel groot maar ze loopt echt lullig. Kan niet voldoende op haar linkerbeen staan om er een opstapje mee op te klimmen, lukt alleen met rechts. Dat soort dingen. Niet goed.

Beiden: eten: ws. toch een huidtest bij de allergoloog, of een opname (daar gaaaaaan we weer…) van een dikke week om dagelijks nieuwe, 'allergene' dingen te ontroduceren en te kijken of ze reageren, en vooral ook hoe. Want ik wil de boel nou wel eens in kaart bengen; wil weten wta ik ze wel en iet probleemloos kan aanbieden. Proefondervindelijk houdt echt ook en keer op. En het is wat makkelijker te communicaren met een psz bijvoorbeeld als het een duidelijk verhaal is?

Michael: vooral de koorts en verhoging zijn zorgwekkend, en zijn gebrek aan speelplezier etc. Dus de 23e gaan ze zijn buik helemaal echoën op zoek naar infecties en afwijkingen. Daarnaast komt de gastro-enteroloog er weer bij voor een nieuw pasage-onderzoek. Dat is met die radio-actieve pap onder de röntgen kijken hoe dat doorstroomt in de loop van 2 á 3 uur, heeft J in het najaar gehad. Bij M is dat gedaan toen ie 5 maanden was en bleek dta hij vee te veel dunne darm heeft, Kijken dus hoe zich dat ontwikkeld heeft. Hopelijk levert het wat op.

Pielemans is in ieder geval helemaal goed gekeurd 🙂 Wat was ie weer trots.

Dus vanmiddag weer een kratje chemicaliën halen bij de apotheek (reflux is inderdaad niet over en zal w.s. ook nooit over gaan, het vooruitzicht is een leven met maagpijn), nieuwe pot kalmerende hoestdrank opdat M slaapt, en grotere plaszakjes. J's blaasontsteking lijkt nog iet over maar urine vangen bij nog niet zindelijke meisjes, da's lastig. De standaard plaszakjes plakken niet over de hele schaamstreek dus dat lekt gewoon die luier in. Zucht. Hopelijk kunnen ze wat groters vinden.

Die blaasontsteking deed de KA ook de wenkbauwen optrekken: heeft ze dat al eerder gehad? Nee…? Oei, dan is ze er bepaald niet gevoelig voor, en als het dan wél gebeurt, duidt het nogal eens op een urinereflux, oftewel urine die terugloopt in de blaas of zelfs de nieren, en daar infecties veroorzaakt. Welja, houhet effe leuk…? Afijn, maandelijks blijven controleren (Zonder plaszakkies..???!????)

Zucht…

Maar oh ik ben zooo trots op mijn kiddies; ze tolereren het allemaal en vinden het ziekenhuis godzijdank nog steeds leuk, geen extra chtendstress o.i.d, voordat we gaan, ze vinden het allemaal OK. Enige nadeel is dat de slaap erna maar moeizaam gaat, maar heeee what's new? Kan niet klagen vandaag; vannacht zijn ze dermate definitief gecrasht dat de de heeeeeele nacht hebben geslapen, op een keer doekie-kwijt-foppie-kwijt na, maar heee dat doe ik met mijn ogendicht 🙂

To be continued, met de gewichten en lengtes en zo 🙂 Nu eerst de kids er maar weer uitvissen, slapen ho maar maar ze lachen zich een kriek daar in hun bedjes dus het zal wel?? Verwerken van de ochtend? Ik denk het…?

Toedels, Ellen

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct