Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Zucht….

• Auteur

Hadden we laatst niet iets over geduld en Waar-te-koop en zo? wie heeft het adres???

Ze zijn niet te kachelen op het moment… Kan genoeg redenen verzinnen:

1 – marco weer aan het week na een week ziek thuis, was hartstikke gezelliiiig!
    2 – in de dierentuin over een grote hangbrug gelopen in de speeltuin en dan door een buisglijbaan naar beneden, spannend
    3 – restanten fritesleed (ovenfrites is ook drama)
    4 – reactie op ziekenhuis gedoe
    5 – wennen aan badderen in badje maar wel onder de douche jemineeeeee
    6 – pas sinds drie weken van 2 naar 1 slaapje
    7 het is vrijdag de dertiende!!!!
    8 – mama heeft wegens vermoedheid een kort lontje
    9 ik ben 2 dus ik zeg nee, holadiejeeee
    10 – het is vrijdag de 13e
    11 – en ohja, het is vrijdag de dertiende??

Maar goed, Michael gaat heel aardig, maar La Jennifer krijst & vecht al drie dagen op rij de boel bij elkaar voor haar middagslaap. Madam wenst te lopen, niet naar bed. Ja dahaaag, is helemaal doodmoe, laat ik 'rlopen dan is het ook niet goed, dus hup naar bed met die handel en maffen.

Juistem.
    Dus niet.
    Sloopt haar bed, letterlijk en fuguurlijk, krijst zó hard dat ze er bloeduitstortingen van in haar gezichtje heeft, van die sproet-achtige vlekjes, maakt haar broer ook helemaal egk en ik word er zó pislink van dat ik godzijdankl haar geen klap heb gegeven, maar wel de deur zo leoihard dichtramde dat het rolgordijntje naar beneden kletterde…

Schaam me kapot, dat gaat niet goed zo. Geen goed voorbeeld en het helpt ook niet. Maar wat dan wel? IK ben ook maar een mens? Terugschreeuwen helpt bij J niet, wordt ze ok nog bang en zenuwachtig van, wat ik me goed kan voorstellen. Gewoon weggaan? Schreeuwt en krijst ze minstens een half uur door, reeds geprobeerd, en Michael raakt er ook helemaal van overstuur.

Maar ja, na deze drie dagen si het patroon dus dat als-je-flink-te-keer-gaat, mama-de-boel-stijf-vloekt-en-met-de-deur-gaat-rammen. Gvd. Dus. Sja. En nu?

Wie weet de oplossing, ben het effe he-le-maal kwijt….??? Ik weet het, ben maar een mens, hoef niet perfect, laat maar zien dat mama ook haar grenzen heeft etc. Weet ik, pas ik ook toe.

Alleen, dit komt ineens vanuit moe en tevreden giehelend, zomaar huppekee, als donderslag bij heldere hemel. Gaat er wat aan vooraf, dan kan ik op dát moment, als ze nog aanspreekbaar is, de boel bijsturen. Maar dit gaat ineens, volslagen plotseling, nog echt vrolijk lachend haar bed in, en dan vluit krijsend en schreeuwend, ze heeft haaaast een stem meer, ik bedoel maar, te keer als een speenvarken met de Zwarte Band.

En geloof het of niet: is de ay-off (mama boos) een keer geweest, dan slaapt ze binnen twee monuten inen kan je een kan in afschieten. 's Avonds slaapt ze al voor het liedje klaar is…? Wat moet ik hier nou mee? Waar komt dit vadan? Als ik dat kan utdokteren kán ik er wat mee…? Want het is zooo k*t om mijn meissie zich zó machteloos te zien verliezen in haar woede, onmacht, frustratie en angst van: wat-gebeurt-er-allemaal-met/in-mijn-lijfje???

Rust & regelmaat, suf en saai, meestal lukt het aardig, maar Jen laat zich effe niet sturen. Oei. Helleeeeep???

Heeft een van jullie dit wel eens meegemaakt?

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP!!

Toedels, Ellen

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct