Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Douchekop…

• Auteur

Oooo shit…

Vanmorgen werd ik na wel 4 uur slaap (alweer, Michael heeft het slecht momenteel…) uitgeput wakker. Het Dagelijkse Douche-experiment, wat een ellende in een douche-nis van 70x70cm, in een badkamer van nog geen twee bij een meter met wasmachine en droger en een wastafel en twee dueren en je kan je kont niet keren….?!??? Maar, ze zullen er ooit aan moeten geloven. Alleen, vanmorgen liep het volledig uit de klauw…

Jennifer moest en zou als eerste, en dan mó;et het babybadje erbij. Ook slecht geslapen, dus hukeurig en op alles NEEJ schreeuwend, dat ging fijn. Loopt er per ongeluk een klein beetje shampoo over haar wangen bij het haren spoelen, oogjes-dicht is echt geen probleem, maar nu begin ze e schreeuwen, te slaan, trapte het badje omver (stond gelukkig op de grond…) terwijl ze erin stond en dus omdonderde, waar ze van schrok, wat ik half over me heen kreeg, terwijl er ondertussen een Michaeltje stond te mopperen dat ie Oowwk! wilde douchen en wel nú, in bedwang gehouden c.q. afgeleid door Marco (het was ook wissel-moment), kortom, met 4 mensen waarvan twee schreeuwend, in dat kleine k**badkamertje, met een vers badje vol water over me heen (yep, Sjak, mee eens, is veel, ikke hier ook geen putje…), en toen ging de telefoon, Marco nam op (ik laat het antwoordapparaat aanslaan op zo'n moment), bleek de gemeente met een heel verhaal over die rottige geboorteakte van mij, en oh ja ik heb ook nog die fijne whiplash waardoor alles door mekaar heen gaat draaien en ik dizzy word en het allemaal niet meer kan onderscheiden en dan wil ik maar een ding en wel dat het stopt, NU!!!

Dus ik heb Jennifer uit 'r badje getrokken, er een handdoek overheen gemikt (ze was boooooooos, smeet 'm terug en zo, vreselijk), waarop MIchael zich met zijn zus begon te bemoeien, waarop Jennifer nóg kwaaier werd en ik uiteindelijk keihard heb gebrúld dat het AFGELOPEN was, en wel NÚ!!!!! Wat absoluut onvoldoende effect sorteerde, meebrullen in die kakafonie is ook niet effectief, domdomdom om dat te denken. Maar ja, duizelig en al mikte ik toen eerst het badje in zijn hoek (dat had ook wel rustiger gekudm schaam schaam), en toed de douchekop in een hoek, ik was té kwaad om 'm netjes op te hangen… Komt dat rotding nèt verkeerd op de tegeltjes terecht en breekt ie in tweeën…

En ik maar vertellen dat ze niet mogen
    a – gooien
    b – schreeuwen
    c – niks mogen slopen
    En kijk mij nou met mijn Opvoeden is Voorleven, jaja, zucht, lekker inconsequent…

Schaamde me meteen al te pletter, werd daarna weer pissig op mezelf, trut-jij-bent-de-volwassene-handel-er-ook-eens-naar?!??!!! Tuurlijk, vermoeidheid, whiplash, zorgen, allemaal excuses, en de geleerde lessen zijn ook heel duidelijk:

– kind1 onder de douche, dan dus
    – kind2met een speeltje in de badkamer, deur dicht, geen geren, of in gezelschap in de huiskamer o.i.d.,
    – geen anderen erbij,
    – telefoon en deurbellen strak negeren
    – en anders gewoon weer hun babybadje in hun kamer.

Want dit gaat zo niet…. Heb je de ruimte, dan gaat het wel, maar dit? Nee.

Ze waren zich te pletter geschrokken van me, logisch, heb ze daarna ook heel rustig uitgelegd dat ik al die dingen óók niet mag, foei mama, mag niet, niet goed. Had gelukkig nog een reservedouchekop liggen, straks maar naar de Karwei met ze, een nieuwe kopen…

Uiteindelijk snapten ze het wel, was het weer OK, maar goeie genade, ik vind het wel heel erg om mijn kinderen zo te moeten uitleggen dat mama in een soort agressieve vrouwtjeshulk verandert als het effe echt te druk is, oeps…

Wie heeft er ervaring / tips met / voor dit soort escalerende toestanden, en hoe krijgen jullie het voor elkaar zoiets te stoppen, voordát het escaleert? Je kan een kletsnat kind toch ook niet met in hoofje vol shampoo de kille gang of de kamer in sturen…..???

Heeeeeeeelp….?

Toedels 🙁

Ellen

PS: geboorteakte blijkt een nog niet geverifieerd duplicaat van wat ik al had, grrrr, gaat nog heeeel laaaang duren…?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct