Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Ola :-)

• Auteur

Ach ja, het kan verkeren? We komen er allemaal wel weer bovenop?

Eef wat goed dat het zo lekker gaat! Dat liegen van Jonne, hoort dat ook niet in een of andere fase, waarin ze steeds verder leren fantasie van werkelijkheid te scheiden maar soms helaas nog niet helemaal? Er staat me zo iets van bij? Kom ik het tegen dan geef ik wel een brul.

Heeeee, Trudy lijkt weer bijgetrokken, Cis loopt weer, Anelina typt weer, ook ik kleed mijn kinderen aaaaaalsmaaaaar weeeeeer aaaaaaaan, zucht, en Sjakkie is ouderwets aan het sjoppen geweest 🙂 Ach ja, van goedkoop ben ik ook genezen; mijn ervaring is dts wat duurdere kleding bij dit waanzinnig wilde stel (Boooooob de Bouwur, kunnen we het slópuuuh??!! Nou en of!! Vanmorgen Barbapapa maar eens geprobeerd, werkt erg goed, hierrrr met die dvd's?) een half jaat hee; blijft, ook bij tig keer wassen, en op kleur en zo. Dus koop ik wel veel, maar uiteindelijk nog steeds heel wat minder dan van de Hema en zo. Hebbie wat rustiger kids dan is het misschien wat minder kritisch, kweenie, maar EB, Carbone, Ragazzi, BadBoysm Cakewalk en Mexx zijn zo ongeveer het enige wat hier heel blijft? Sja 🙂

Oooooh, de sneeuw vanmorgen! Mama, Marco, neeuw goojun!!! Jahaaaa! Huppekee, naar buiten die handel! Naar de supermarkt, loopj van 15 minuten was ruim een uur hihi! Helemaal van Gos los, vonden het helemaal te gek. Heeeeerlijk die snuitjes 🙂

Marco? Daar lopen ze zelf op af, aaien 'm over zijn rug/wang/wat er binnen hand bereik is, zeggen zachtjes: 'Marco lieieief…!' en dat zegt alles… Hij kan alles met ze doen, ik mag als hij thuis is zowaar zelf douchen en naar de wc met de deur dicht en zo, is helemaal OK. Heeeeeerlijk om te zien, voor ons alle 4.

Toen ik het laatst met ze had over T(r)ouwen (ja goed hé al die symboliek!), wilden ze allebei met Marco trouwen, en dan ook maar met mijn moeder. En ik mag ook met Marco trouwen en hij met mij. Maar eigenlijk moeten we gewoon met ons vieren. En ook meteen maar met de baby die volgens hen maar eens in mama's buik moet, woeps 🙂

Afijn, ik verspreek me, zeg: als papa en mama gaan touwen, blablabla, waarop ze me gezamenlijk onderbreken, me lichtelijk geschrokken aankijken, en daarna een tikje ontdaan, met gezamenlijk hun hoofdjes schudden, me schuin aankeken, met gefronste wekbrauwen alsof ze iets heel smerigs moetsen drinken: 'Mama touwen papa? Neieieieeeee…!!!' Sja. Kan er weinig aan toevoegen….?

En verder?
    Heb vanmorgen de makelaar gebeld om een optie op dat huis te nemen…! Was anders dan we verwachtten, maar met een extra slaapkamer en een joekel van een zolder, met enorme inloopkast en zo, en voorál de schaduwrijke, geheel vrij liggende achtertuin en dat speeltuintje aan de overkant, de uitbouwmogelijkheden t.z.t., het feit dat er door de ligging he-le-maal niks veranderd in het leventje van M&J qua ritme en wandelingetje, maar wel qua gehorig, stank, smerig, krap en gevaarlijk… M&J meldden 's middags zelf al dat ze het huis gingen kopen en dan gaat edereen mee en hun bed en de vuilnisauto (favo speelgoed) en dan gaan we met zijn allen fietsen in de tuind en de 'trap óp'. jaja, die weten het al hélemaal…?

Onafhankelijk van elkaar bleken we er toch de hele dag op hebben zitten broeden. Dus middenindenacht de tekeningen op tafel, de brief van de verkopende makelaar erbij (heeft ie gisteravond nog in de bus gegooid, vergelijkbare woning met meer voorzieningen maar minder grond ging van 265k.k. voor 245k.k. en die speelruimte was ook hier wel van toepassing. Huh?? Ze willen er blijkbaar nú vanaf? Cashen die handel?

Afijn, morgen gaat Marco met een bevriende aannemer kijken, tuin bestrating (verwilderd gras fietst rot), trapleuning doortrekken, zoldertrap dichtmaken (stook niet voor de vogeltjes) keuken vernieuwen, kortom, quanto costa, en maar klagen tegnn die makelaar hihi, werkt erg goed tot nu toe, heb er al een jaarinkomen afgel**d haha! Maar goed, ik zei 'm al dat we ons niet capabel voelden om over dit soort bedragen te onderhandelen en we dus met een kopende makelaar zouden terugkomen, waarop hij meteen riep: 'bespaar je de kosten, ik ben de beroerdste niet, we komen er heus wel uit', hihi, ach kijk die 5 mille doet ie er dus ook nog af? Ja hoor, no problem. Sjit heb écht te lang in Egypte gewoond, haha! Desondanks laten we de onderhandelingen aan een pro over, zou er elke nacht van wakker liggen als het té makkelijk gaat; toch te veel betaald??

Maar, eerst een kostenraming, vanmiddag na de fysio de bouwtekeningen en het bestemmingsplan ophalen op het geeentehuis, de boel goed doorlichten. Ach ja, we zien wel. Voor die tijd ook de financiele puzzel regelen, dat lijkt goed te komen, en we wilen toch ook eerst wat andere woningen zien. Weten wat er te koop is voor dat soort gruwelbedragen. Maar, dit buurtje, de sfeer, de omgeving, de voorzieningen, dekindvriendelijkheid is enórm, vlakbij station en bussen (scheelt de kosten van een tweede auto, met mijn fysieke onvermogen tot fietsen), maar desondanks zo rustig, enorm groen en toch de uitvalswegen en twee winkelcentra op nog geen tien minuten lopen….? Incl. scholen, psz, huisarts etc.? Is ook wat waard? Moeilijk…

Eerst naar het ziekenhis. Knap he, ze weten exact wat we vanmiddag gaan doen, maar barten van het vertrouwen, zijn gewoon gaan slapen, geen vuiltje aan de lucht! Ben zooooo trots op mijn inmiddels zelfdouchende bijna-naaktlopertjes… 😉

Toedels, Ellen

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct