Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

jiehaa, eindelijk weer leesvoer

• Auteur

kijk kijk er komt weer iets meer leesvoer. gelukkig.

ellen tja 40 weken is gewoon nog een heel eind dus nieuwsgierig zijn mag.
    jij hebt misschien wel als voordeel omdat je zo mager bent dat je je kindje als snel zult/kunt voelen. en wat heerlijk dat de kinderen het al heel gewoon vinden dat ze om je buik moeten denken.

wat michael betreft. angelique was in eht begin op de psz ook zo "raar" tegen andere kindjes. ze wilde wel "gewoon" meespelen maar kon zich geen goede houding vinden en dat resulteerde dus bij haar in knijpen en bijten. wat tot gevolg gehad dat de andere kindjes haar dus gingen mijden en wel gezellig met MArk gingen spelen waardoor a. weer bozer werd en zo was het cirkeltje dus rond. op het moment dat ze wel lekke in haar velletje zat en zich een houding wist te geven was het voor deze klas al te laat om nog contact te maken en vandaar ook dat ze toen naar andere klas is gezet om daar öpnieuw"te beginnen en dat werkte daarwas ze erg geliefd bij de andere vnl. jongere meisjes. en ook wat Angelina zegt het is gewoon voor de kinderen zelf beter. ze leren met andere spelen hebben iedere hun eigen juf eige bezigheden en dus nog belangrijker eigen verhalen die ze aan ons kunnen vertellen anders heeft de één altijd het woord en hoeft/kan de anderen niets meer vertellen. IK meot zeggen het 1e jaar toen ze samen waren was voor mij handiger maar voor a. en m. is het aparte een stuk beter. Nu kunnen ze allebei zichzelf zijn en anders zijn altijd samen en worden ook als een geheel gezien.

wat cos betreft ik zou inerdaad weer eens bellen straks staat ie onaangekondigd op hun verjaardag voor de deur weg gezellige verjaardag halllo stressverjaardag. Vreselijk toch?
    en vissen? tja hier hebben wij ze ook. de 1e week was geweldig stonden ze er iedere dag wel bij te kijken en nu vind vooral papa het leuk en die onderhoud ze dus ook. (ik? ik vind er niets aan en doe er dus ook niets aan)
    die bomen vind ik trouwens wel origineel, zou ik zelf niet opkomen
    maar eerlijk is eerlijk ook ik heb niet van groene vingers om ze 20 (?) jaar lang te verzorgen. maar het idee blijft leuk.

dat idee met die puzzelstukjes is ook mijn favoriet hoor. inderdaad belonen en straffen in 1 behandeling. werkt super. Het idee is ons aan de hand gedaan door een jeugdpsychologe waar we met A. heen geweest zijn vanwege haar önhandelbare"gedrag. Volgens de psycholige is ze alleen maar erg ondernemend. gelukkig ik ging echt kilo's lichter bij haar naar buiten als naar binnen. je bent toch bang dat er ïets" is met je kind. Maar goed a. zat heel stresserige in de auto (wel zeker een 1/2 jaar last van ghad) korte of lange stukjes maakt niet uit. en als oplossing gaf ze dus die puzzel tip. iedere keer dat ze netjes in de auto had gezeten kreeg ze een puzzelstukje en anderes kregen iwj er 1 van haar. het waren 16 stukjes en met ong. 3 weken had ze haar video bij elkaar. en sinds die tijd kunnen wij weer heerlijk relaxed autorijden en mocht ze het toch weer proberen dan moet ze alsnog haar film weer inleveren. ze stopt dan gelijk.

angelina volhouden hoor die zindelijkheidstraining. Angelique had het eigenlijk met 1 week onder de knie. nou ja van Mak weet je dat het nogal geduurd heeft. zo ging het een poos goed en zo plast ie weer een week in zijn broek. Maar eerlijk is eerlijk o-p het moment gaat het goed. hij komt keurig droog rhuis van school in dezelfde broek als waar ie mee van huis ging en gaat ook ier netjes plassen. jaja ze worden groot. Aankleden? doen ze zelf, douchen doen ze zelf, tandenpoetsen doen ze zelf scoenen aan doen ze zelf jassen doen ze zelf. en zo kan ik nog wel even doorgaan. nu ze naar de kleuterschool voelen ze zich zo groot dat ze gelijk álles zelf willen doen. haha dat gaat niet ze worden nog wel (stiekem) geholpen. Maar oh meiden wat een gemak vergeleken met vorig jaar.

en het sdlapen van Angelique? op het moment is het opglost. ze zijn zo moe van school dat ze onder het eten haast inslapen. Ze eten eerst keurig hun bord leeg (?) en dan gaan ze meestal nog een kwartiertje spelen maar willen dan toch wel erg graag naar bed. dus 19.00 liggen ze er in en tegen 19.45 slaapt het spul. tot een uurtje of 7 de volgnde morgen. ik weet niet waar ik ben, heerlijk!!

verder nog nieuws? nee eigenijk niet ben me alleen al aan het orienteeren op het speelgoed van 5 dec. het 1e boek hebben we al gehad maar om te zeggen dat er nu ideetjes in staan nee niet echt ja of verschrikkelijk duur.
    net 2 speltjes bij het kruidvat gekocht. de 1 doet het niet (gezichtenspel) en bij de ander zit een soort pincetje en die is al enigzins gesmolten grrrr. kortom ik moet dus met alletwee weer terug ik heb daar zo een hekel aan. tegenwoordig moet je alles terplekke nakijken uitproberen ets. anders moet áltijd terug.

maar goed genoeg gebabbeld laatr ik mijn vrije tijd eindelijk eens nuttig gaan besteden. Ik ga boven "even" mij ramen was.

groetjes,francisca

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct