Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

monsters

• Auteur

Goedemiddag,

Allemaal de babietjes van Diane gezien? Wat lief en klein toch weer he?! Gelukkig dat het allemaal goed gaat dan kunnen ze hopelijk snel naar huis.
    Zjak, hoe ben je je dag doorgekomen? Leven ze nog? En jijzelf?
    Ik had ze vorige week 3 dagen in mijn uppie, was ook heeeel gezellig. Maar het is goed gekomen zonder een onvertogen woord (ahum).
    Hier gaan we niet into de puzzelscene. Ik heb het erover gehad met een aantal agogen, o.a. van de psz en het kdv, en nog een paar typjes. Die vinden het systeem an sich redelijk maar waarschijnlijk bij een bepaald type kind. En bij de mijnen zal het niet werken schat ik zelf in. Ik kan ze zo'n puzzel geven de helft innemen en het systeem uitleggen maar ik ben bang dat Jo dan iets heeft van "nou dan hou je hem maar helemaal zelf", echt, ik hoor het hem zeggen. Hier hanteer ik, evenals op de PSZ en het KDV de Gordon methode, die werkt vind ik zelf voor mij het beste. Duidelijk zeggen wat ik wil en verwacht, zonder uit het oog te verliezen dat zij ook individuen zijn met eigen behoeften en wensen etc., respect geven en dat dan terugkrijgen.
    Uiteindelijk zijn ze niet van mij maar wonen ze bij mij en heb ik het op me genomen ze naar de "volwassenheid" te begeleiden op een zo goed mogelijke manier. En die varieert van kind tot kind en van volwassene tot volwassene.
    Hun belangen zijn anders dan de mijne dus daar moet ik ook rekening mee houden. Ik kan wel willen dat ze nu opruimen maar zelf zien ze dat anders, logisch he, net mannen….. Maar goed, het is een uitgebreide techniek die niet de makkelijkste is en ik heb hem nog niet geheel en al door maar ik pas hem sinds kort toe en het gaat dus vele malen beter dan een week of wat terug. Ik hoef vrijwel niet meer de stem te verheffen en dat vind ik op zich al een zegen. Het is duidelijk en voor hun ook begrijpelijk. Als je het systeem maar snapt. Als volwassene dan.
    Goed, ik ga lekker patatten bakken.

Tjus,

Trudy

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct