Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

pffff

• Auteur

Tja, Angelina, het antwoord bestaat niet. Mogelijkheden te over, enige manipulatie blijft vrijwel nooit uit dus we blijven ietwat chantabel. Maar ik heb er een probleem mee als zij niet willen eten c.q. de trap niet afwillen, zij leggen dat bij jou. Laat het daar waar het is. Wanneer ze niet willen eten, dan hebben zij honger en ik niet. Ik heb ze nog nooit gedwongen, wel altijd ietwat geprobeerd te sturen in de richting van neem een hapje, met grapjes etc. maar nooit gedwongen. Dan maar niet. Van de tien happen schijnen ze er maar 2 of 3 echt nodig te hebben voor hun groei en dan zit je er al gauw aan. Willen ze niet opruimen dan zet ik ze op de bank, dat is ook oorzaak en gevolg. Past ook bij de Gordon overigens dacht ik. Tuurlijk werkt het niet altijd en tuurlijk loop ik het meeste op te ruimen, maar de bedoeling is nu net om voor te leven door voor te doen. Dus als jij je spullen opruimt na gebruik zien ze je dat doen en zullen ze dat op een zeker moment uit zichzelf gaan doen, dat zie je ook bij het puzzelsysteem van Cis. Het werkt op diverse manieren en je moet gebruiken wat bij je past. Ze hoeven van mij echt niet elk stukje op te ruimen, ik assisteer altijd, vind dat ook logisch ze zijn nog klein. Uiteindelijk komt dat de sfeer ten goede. Wil de 1 iets wat de ander heeft, dan is dat pech, ik zeg dan altijd, nu heeft kind a het, straks mag kind 2 het. Bekvechten vind ik prima, moeten ze zelf uit zien te komen, ik zeg wel altijd, niet zo schreeuwen doe kalm etc. maar dat lukt ook niet altijd. Als het escaleert grijp ik in. Maar hier loopt het ook echt niet altijd op rolletjes hoor, meer niet dan wel want mijn geduldspier is nog steeds kort.
    Probeer eens op internet iets te zoeken over de Gordon methode, is altijd geinig om over te lezen, het is alleen in het begin een beetje vreemd omdat het lijkt dat je de "macht" uit handen moet geven maar dat is uiteindelijk niet zo. Om het helemaal te begrijpen zul je het hele boek moeten lezen of de cursus moeten doen, doe ik ook. Is een echte aanrader voor iedereen al is het alleen maar om de herkenning, een feestje!

Ik ga de Gilmore girls even kijken.

Tjus, Trudy

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct