Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

methode

• Auteur

Ik ben het helemaal met Trudy eens! Die puzzels zouden voor Sem en Noah ook niet werken. Ik zag erg op tegen afgelopen maandag (was ik een dag met ze alleen en met oud hollands Takken weer). Het weekend waren ze echt om te lynchen en ik heb het bijna ten uitvoer gebracht! Ik kan eht hele lijstje van irritaties ter leedvermaak wel opnoemen maar weeet zeker dat jullie het ook blindelings kunnen invullen. Afijn, ik betrapte mezelf er op dat ik meer decibellen produceerde dan redelijk was. Maandag had ik me voorgenomen me hier niet meer toe te laten verleiden en NATUURLIJK, dat werkt. Maar we zijn allemaal mens en als ik de film terug draai was ik het weekend echt gruwelijk afgrijnselijk onbeschoft moe en dan is de tolerantiespier snel overbelast.
    Ik ben al van jongs af aan bezig met het opruimen aan te leren en ik mag niet klagen. Doen ze het niet dan wordt hun volgende verzoek (tv, drinken, ander spelletje) gewoon niet ingewilligd. Dit werkt uitstekend en is ook heel duidelijk voor ze. Ze komen nu ook vragen of ze de mand mogen om gooien en opperen er direct achteraan dat ze het ook weer netjes gaan opruimen. Prima. Dan heb je een afspraak waar je ze aan kunt houden en dat doe ik dan ook. Meestal ruimen ze alles zelf op, en zie ik nog wat liggen dan krijg ik dat met een grap of een zoekspelletje ook nog wel die mand in. Jassen en schoenen slingeren nu niet meer daar waar ze uitgetrokken worden maar gaan automatisch naar de plaats waar ze horen. Okay, Sem eet nog steeds met zijn handen, dat vind ie gewoon lekker. Noah is veel netter en is bang voor vieze vingers. Aard van het beestje en dat is nou weer net de ruimte die ze wel krijgen. Dat komt wel, daar ga ik echt mijn energie niet aan verspillen. Eten dwingen doe ik ook niet, maar als ze weten dat een toetje er dan ook niet in zit is er met een deal van 5 hapjes wel wat te regelen. Het is creatief zijn, maar vooral zorgen dat je zelf uitgerust bent want daar gaat het gewoon in den beginne mis is mijn ervaring.
    Alleen theorie en praktijk….tja….
    Ik ga die Gordon ook eens opzoeken. klinkt mij ook wel goed in den ears.

Trui, ik verslof je helemaal met je pijnen in je bekkie. Sorry, ik wil echt niet alleen maar met mezelf bezig zijn hoor, leef echt met je mee, maar realiseer me dat ik weinig feedback heb gegeven. Het vooruitzicht van die operatie, brrrrrrrrrr……… Ik hoop voor je dat het niet zo ver hoeft te komen en dat moeder natuur je gewoon geneest.
    Ellen; beterschap met je Amoxicillinekuur, lekker spul! 🙂
    Effe wat bacterieen doden en je kan er weer tegen aan, haha!
    Eva en Cis, ik wil ook graag horen hoe het met het schoolgaande grut is! Tell me!!!!!
    Linda; sterkte met de eerste schooldag binnenkort! Leuk dat je met 1 kind in de zelfde fase zit als menigeen van ons met 2. Jij eet gewoonvan 2 walletje, slimme meid!
    Angelina; gaat het nog steeds voorspoedig met het luierloze leven? Een terugval zo nu en danhoort er bij hoor, schrik niet. S&N deden alles bijna een jaar lang keurig als ik ze op de wc zette maar zelf waren ze te lui om het aan te geven. Maar ik was dat aankleed kussen zoooooooooooooo zat (met bijbehorende gevechten) Die heb ik om te beginnen weg gemikt, dat lag een stuk minder confortabel. Ik gaf ze op een gegeven moment "grote kindjes broekjes", niet dat het wat hielp qua ontlasting, maar ze gingen zich wel steeds "groter" voelen. Op een dag zagen ze kinderen op de stoep fietsen en toen wilde ze ook een fiets. Die kregen ze, als ze voortaan op de wc gingen plassen. En zo geschiede. Op een ongelukje of 3 na, echt heel snel ging dat. Die fiets zouden ze toch wel krijgen maar dit liep toevallig zo. Poepen hebben ze nog heel lang in de luier gedaan, dat was gewoon te eng. Noah heeft het zelfs 4 dagen opgehouden toen ik beweerde dat ze luiers op waren! 🙂
    Tijd is de sleutel. Vooral HUN tijd. Je kan op je kop gaan staan, het leidt alleen maar tot frustratie bij hun en bij jou. Succes in ieder geval.
    Diane; zie je prive mail.

Vandaag zijn ze weer naar de creche geweest en hadden in de auto bedacht dat ze vandaag allebei Noah zouden heten. Ik heb ze een handje geholpen en ze het zelfde gekleed. De juffen werden er behoorlijk gestoord van, haha!

Ga nu een beetje voorbereidingen treffen voor mijn duik in het waterbed. Ik heb babyfoondienst, ik hoop maar dat de buren de verjaardag niet al te gezellig vinden.

Tpedels,
    Zjak

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct