Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Gordon ;-)

• Auteur

Brrr waarom moet ik ineens aan valse nichten denken? 😉

Voorleven, meehelpen, niet dwingen is ook exact hoe ik de puzzelmethode toepas. Eten heb ik er nooit in gepropt, soms leven ze op een paar bekers melk. Blijkbaar geen honger, ik kan niet in hun lijfjes kijken?

Oorzaak en gevolg zijn ook hier glashelder; drammen, doorzeuren terwijl allang duidelijk is wat de opties zijn betekent langer wachten op Het Ultieme Voorleesmoment uit Het Speciale GoedzoVoorleesBoek (gewoon voorlezen doe ik minstens drie keer per dag).

Ik heb het idee dat de meeste methodes idd uitgaan van het individu, kijken en uisteren naar je kind, signalen 'ontvangen' en werkelijk bevestigen wat je ontvangt, verwoorden wat je opmerkt.
    Het zijn ook idd individuutjes met eigen wensen en verlangens, maar dát kanaliseren is nu juist de clou. Want in de grote boze wereldkunnen ze ook niet straffeloos ongelimiteerd hun gang gaan,dus sociaal wenselijk gedrag anleren is voor henzelf uiteindelijk wel zo prettig…? Zelfregulering, en moeders doet het voor én helpt idd mee. Met inachtneming van ontspannen momenten die juist aansluiten bij wat zij graag willen; de boog kan niet de hele dag gespannen blijven.

Al met al hadden beiden op dag 3 (vanmorgen) hun Beloning al te pakken. Wie had dat gedacht na het drama van afgelopen donderdag waarbij hun kapstok van de muur ging…! 😉 Wát een verschil 😉

Maar Trudy, hoe hou jij ze dan op de bank, laten we zeggen aan het eind van de dag als ze er doorheen zitten? Vertel, help mij 😉 Elke tip is nog steeds welkom, al heb ik ze al drie dagen niet meer op de gang hoeven zetten 😉

Grappig trouwens dat -gogen en logen zo verschillend reageren. De kinderpsychologe van het WKZ, de KA, de HA en de PSZ leidsters waren er juist weg van. Maar ook die zeiden: als het maar bij JOU past, als het JOU structuuur geeft, dan werkt het ook voor je kinderen en dán heb je de rust om idd voor te oeven en met ze samen te werken, hoef je de strijd niet meer aan te gaan en kom je gewoon weer aan elkaar toe…

Maar goed, genoeg geneuzel.
    Ze hebben een superdag gehad, ook op de psz, en een vrolijke middag dus ik ben weer helemaal blij 😉

Én een levensteken van Diane, en het gaat góed! Joepie!!!

Toedels, Ellen

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct