Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

opvoeden

• Auteur

Het is allemaal waar, Spock, Gordon, iedereen heeft in basis gelijk. Alleen zijn wij mensen niet allemaal gelijk en dus is het op iedere situatie creatief reageren. (wat een open deur!)
    Je moet het allemaal maar in huis hebben! Ik weet het meet mijn hoofd maar al te goed maar soms ben ik tactisch, creatief en pedagogisch bezig zijn gewoon spuug zat en lucht een brul enorm op. (nee, het werkt niet, maar klaart wel even de lucht).

Het is leuk ervaringen te delen en van elkaar te leren. Ik heb het zelf niet zo meer met al die theorieen.
    Ik zal nooit vergeten dat ALLE babyboeken en tijdshcriften een eenduidende visie hadden; huilt je baby en je hebt alle basis handelingen gedaan dan heeft ie aandacht nodig en op aandacht heeft ie recht. Ja, daar was ik eht roerend mee eens (in theorie). Hoe haalde je het in je hoofd een kind zomaar te laten huilen. Begrip, aandacht, geduld. Zo was hoe ik er voor mijn kinderen wilde zijn.
    Dat ik daar mooi van terug ben gekomen! Ik had geen leven meer! Ik was radeloos. Om 19.00 uur begon het spul te huilen en was alleen stil op mijn arm. En dat hielden ze vol tot een uurtje of elf. Ik vind 16 uur met je kind bezig zijn gewoon niet gezond en ikliep op mijn tandvlees. Maarja, een baby had recht op aandacht stond er overal. Tot ik mijn verhaal deed bij de kinderarts en die had de oplossing. Ze waarschuwde me dat het misschien spartaans leek maar dat het absoluut effectief was. Ouderwets gewoon laten huilen (als je alles had gedaan qua verzorging), als het te gek wordt, troosten maar vooral niet uit het bedje tillen en dat een week vol houden. Avonden heb ik op de gang doorgebracht en inderdaad, na 1,5 week was de spiraal doorbroken en sinds dien hebben we bijzonder rustige babies gekregen. Dus, alle wijze boeken ten spijt; volg je hart.
    altijd!
    Als je oprecht luistert naar je gevoel doe je het in mijn beleving goed. Niet gemakshalve, maar echt luisteren.

Zo, einde preek.

Ga nu 340 foto's in plakken

Baai
    Zjak

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct