Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

spannund!

• Auteur

In de vakentie sliepen Sem en NOah (na de astma aanval) iedere middag 2 tot 3 (!) uur. Nu zouden ze het ook wel willen maar hebben er de rust niet voor. Dus, zo rond een uurtje of 3-4, soms vijf beginnen ze behoorlijk in te storten en dus;;;tijd voor actie! Zo sprongen ze op mijn commando dus gister middag op de fiets en ze vonden zelf dat de route langs hun school moest gaan. En ja hoor, Juf Fora was net van de compostberg een aantal kinderkruiwagens aan het vullen (dat is de juf van Noah en die is gek op het buitenleven). Naast haar stonden 2 kindjes die sinds 2 weken van de creche af zijn en die vlogen Sem en Noah gelijk om de nek. De juf herkende de namen en speelde hier heel leuk op in. Ze stelde voor de fietsjes even te parkeren voor de deur en een kijkje in de klas te gaan nemen. Dat lieten de jognens zich geen 2x zeggen en piepte naar binnen. De 2 meisjes gaven een rondleiding en de juf gaf ook groen licht om even in de klas van Sem te gaan koekeloeren. Daar was wederom een warm onthaal. 3 jognens van zijn crecheklas zaten daar notabene! Ook kindjes die hij niet kent wisten al zijn naam en vertelde waar zijn tafeltje was. Wat bleek? De 3 joongens van de creche (inmiddels al bijna een jaar terug, maar ze kende Sem nog maar al te goed) hadden de juf gevraagd of Sem bij hun aan tafel mocht zitten. leuk he? Mijn bibberietes zijn nu helemaal verdwenen, ik verheug me erg op maandag als ze voor het eerst gaan proef draaien! Heb er nu vol vertrouwen in dat het goed gaat, da's best fijn.

Ik heb een kalender gemaakt, net als met de vakantie en iedere dag mogen ze een sticker plakken. Zo zien ze wanneer ze naar school gaan en vooral…wanneer ze jarig zijn. Ik lach me slap, Sem is helemaal in de ban van een Bart Smit boekje. Hij heeft daarin een cadeau gevonden en dat moet het dus echt worden volgens hem. Een hele grote gorilla met een auto waarin hij vervoerd kan worden en touwen, en mannen die hem kunnen vangen. Sem is helemaal gek van "enge" en "valse" figuren. Leeuwen, tijgers, krokodillen, apen, spoken, actionmannen, verzin het maar, als ze maar griezelig zijn. Ik had gister met schmink een krokodil(op verzoek) op zijn arm gekwast. Noah was eerst aan de beurt en die koos een spin, maar toen hij het groene monster op Sems arm zag moest hij die natuurlijk ook. Krokodil 2 zag er inderdaad wat beter uit dan no.1 en Sem viel onmiddelijk op dat zijn krokodil niet boos genoeg keek. Afijn, het verjaardagskado moet dus een aap worden, en voor Noah heeft ie van de zelfde serie een oliefant uitgezocht. Het BS boekje gaat nu dus voor de 2e nacht mee naar bed en hij gebruikt het gewoon als hoofdkussen! Zal kijken of ik vanavond een foto kan maken, eht is echt grappig. Op de creche heeft ie iedereen speelgoed laten uitzoeken, de juffen krijgen allemaal barbies van hem en de andere kindjes rammelaars. Gulle jongen.

Vanmiddag moest ik wat boodschapjes doen en heel vreemd, heb ik me opeens in een rok met laarzen er onder laten praten! Echt, voor ik het wist had ik een tas vol winterkleren. Erg leuk moet ik zeggen, ik lijk opeens wel modern!
    Maar, dat was neit wat ik wilde vertellen. Ik heb me natuurlijk zus lopen piekeren wat die jongens nou als afscheidskado konden tracteren, en opeens had ik eht. Bij de hema van die foam maskers gekocht, dei zet ik op een ballon. En voor het andere kind heb ik bij de Xenos houten doosjes gekocht, die mogen ze gaan bekliederen, ik maak een muizentrapje en plak daar een fotootje op wat er dus uit piept als je eht doosje open doet en dat vul ik af met manna. Voor de juffies heb ik ook een houten doos maar dan 4 maatjes groter, ook laten betekenen en daarin gaat een mooie kaart, een leuk glas, een plak chocola met etiket "voor de liefste juf" en een vrolijk fotolijstje en daar doe ik een foto van de jognens in.
    KLAAR!

Wat een genuezel he?
    Ben in de neuzel-mood vrees ik.
    Ga nu wat puin ruimen links en rechts.

Toedels,
    Zjak

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct