Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Gooi- en smijtwerk ;-)

• Auteur

Alternatief voor rondvliegend onderzetters (gaan hier ook geregeldin de rondte): kussen van de bank. Wil je slaan, schoppen, bijten of gooien, dan do eje het maar met een kussen. Doe je het niet dan was het blijkbaar niet nodg. Geldt ook voor mij, als ik 'donderdonderdonderboos!!' ben, mag ik een knal op de bank geven.Ze mogen best zien dta ik boo sben, maar ik reguller het ook, Voorleven was het toch? Enne, tegen de tijd dat je 'donderdonderdonderboos!' eruit hebt gewrongen, heb je al zo ongeveer tot 10 geteld 😉 Wederom: mijn pedagogische principes werken vooral op mij en dus indirect op het haha! Het maaktt overigens wel indruk als ik een keer een flinke hengst op de bank geef. En ze doen het tegenwoordig zelf ook, scheelt in de bijt- en overige blauwe plekken…

Iets neerleggen etc.: ze weten exact waar ze wel en niet mee mogen spelen, en ze weten van elke regel waaróm ie er is. Dus als ze weigeren, is het: 'Je weet dat het net mag en je weet waarom, nl. – herhaling uitleg -, dus je kunt nu kiezen, of je legt het terug, of ik doe het voor je maar dat kost je een GoedZoBlokje.'
    Ter illustratie: vandaag hebben ze zowaar, ondanks een meoilijke ochtend, hun hele puzzel vooe de tweede keer in 1 week bij elkaar verdiend!

Moi hoor, elk gefeliciteerd met een handje en een dikke zoen en een 'applaus voor jezelf!' Was om een uur of 17.00, tot ín bed aa toe waren ze elkaar aa het feliciteren haha! Met een big smile op die koppies, lachend en trots en voldaan zijn ze vlot in slaap gevallen, heeeeerlijk 🙂

Eng gewoon is dat ze zelfs samen zitten uit te zoeken welke blokjes bij wie horen en elkaar eraan herinneren: doe dat nou niet want dan pakt mama een blokje af want dat mag echt niet! ;-)) Welbespraakt stelletje wordt het, ik lig in een deuk.

Zelfregulereing? Zelfs elkaar! Prachtig om te zien ook heo ze lekaars e,moties beneoemen en erkennen en elkaar helpen ermee om te gaan. Moeten ze toch van iemand geleerd hebben, glimglim 🙂

Help me onthouden dat ik dit even teruglees als de pleuris hier ook weer eens uitbreekt? Want dat gaat ook hier weer gebeuren 😉

Verder zijn vandaag de verjaardagsbomen gearriveerd, zal een kijken of ik ze kan fotograferen. Ziet er echt prachtig uit! Nou de boel nog in leven houden haha, maar ze zijn er vreselijk blij mee 🙂

Zo. Dikkie Dik houdt het enigszins kort vandaag, 'wij' gaan slapen 🙂

ToedelzzZZZzzzZZZzzz 😉

DD

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct