Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Hele verhalen met elkaar

• Auteur

We worden nu elke morgen wakker door het geklets van de kids, 15 weken oud zijn ze nu.
    Gistermorgen zijn we heel voorzichtig gaan kijken, op onze tenen naar de babykamer geslopen.
    Liggen ze daar in hun bedjes (zo'n 50 cm er tussen), met de hoofdjes naar elkaar toe en maar brabbelen.
    Zodra ze in de gaten hebben dat je wakker bent en naar hun kijkt zetten ze het op een huilen.
    Als we ze vervolgens uit hun bedjes halen beginnen ze te lachen, ze weten dat het dan weer tijd is voor de fles.
    Als ze voor 7 uur wakker zijn, gaan ze direct na hun fles weer terug in bed, na 7 uur mogen ze even mee naar beneden en na de fles even in de box.

Ze houden elkaar nu ook constant in de gaten, is er al 1 beneden terwijl de andere nog slaapt dan wordt de ander ook na zo'n 5 min. wakker en wil ook naar beneden.
    Toch wel raar hé, ik bedoel het is een 2-eiige tweeling en een jongen en een meid, dat ze dan zo op elkaar reageren.
    Het is ook een tijdje anders geweest hoor, dan schopte Sophie Thomas haar bedje uit en trok ze hem aan de oren.

Dinsdag weer naar het CB, krijgen ze hun 2e vaccinatie,
    Ben wel erg benieuwd hoe lang Thomas nu is, hij heeft dus al maat 74 en vergeleken bij Sophie is het gewoon een heel verschil.
    We weten dat Sophie op het gemiddelde zat de vorige keer, Thomas op +1.

Wat gaat het allemaal snel hé?
    Heb het gevoel dat het met een tweeling ook allemaal dubbel zo snel gaat, hebben jullie dat ook?

Groetjes Patricia

#3420133 Quote

Niet zo raar dat ze op elkaar reageren denk ik, ook al zijn ze 2-eiig. Ze zijn al een behoorlijke tijd samen, in de buik hebben ze ook al samen gelegen natuurlijk. Dat zal toch ook wel invloed hebben.
    Kaya en Liz zijn nu 6 weken en hebben soms ook al van die kleine rare dingetjes: ze liggen vaak precies hetzelfde, wisselen elkaar vaak af met huilen en langzaam zie je ook wat interactie tussen de twee. Liz is meer geïnteresseerd in Kaya dan andersom, maar toch 😉
    Dat de tijd snel gaat heb ik nog niet. Omdat ze nog steeds veel huilen en onvoorspelbaar zijn duren de dagen lang. En lijken de dagen heel erg op elkaar. Ik kan niet wachten tot ze wat ouders zijn eigenlijk en meer gaan reageren op de buitenwereld, gaan doorslapen in de nacht en vooral.. minder gaan huilen!
    groetjes, Rudy

#3420135 Quote

Hoi

wij hebben ook een 2eiige tweeling.
    nu 20week.
    en nouw en of dat ze reageren op elkaar.

als de 1 erg veel huilt dan begint de ander ook.
    soms wisselenen ze elkaar af.
    (zo van als ik niet meer kan, neem jij t dan van me over…??)
    als ik de 1 uit t bedje haal voor bv. de fles,
    wordt de ander ook snel wakker.
    ws. mist ze dan de geluidjes van haar zusje.
    ook lachen ze veel naar elkaar.
    het brabbelen begint nu een beetje.
    helemaal geweldig.
    wat een mooie geluidjes zeg.

ik denk zelf ook dat ze niet zonder elkaar kunnen en willen.
    ze hebben een lange periode dicht op elkaar gezeten in je buik.
    ze zijn toch gewend dat ze samen zijn.
    en dan maakt t niet uit of het 1 of 2eiig is.
    of welk geslacht.
    ze horen bijelkaar.

groetjes, jana

#3420140 Quote

Hier merk ik dat helemaal niet.
    De meiden zijn nu 9 maanden en kunnen ook prima zonder elkaar.
    Misschien omdat ze zo ontzettende verschillen. De een is een goedzak/lobbes, terwijl de ander een enorme driftkikker is.
    Regelmatig slaapt de een beneden en de ander boven. Ook als de een huilt gaat niet automatisch de ander meedoen. Wel ligt ze dan haar zusje aantekijken van "wat ben JIJ nou aan het doen??

#3420146 Quote

Hoi hoi,
    Leuk klinkt dat he! Onze meisjes zijn inmiddels 17 weken en ook gezellig met elkaar aan het babbelen. ze willen elkaar ook veel aanraken als ze bv in de box liggen. dan pakt de een vaak even de arm van de ander vast en dan liggen ze in een deuk. Ook erg schattig om te horen!

Ook hier wordt de een 90% van de tijd wakker als de ander een flesje krijgt, of zij vlak daarna ook een flesje zou krijgen of nog 1,5 uur "moet" wachten.
    Ze vinden het niet fijn om lang van elkaar gescheiden te zijn. als de een eerder in slaap valt en alvast naar boven gebracht, dan wordt ze vaak toch weer even wakker om commentaar te geven. gelukkig duurt dat maar een paar minuutjes en dan valt ze weer in slaap.
    wij zijn onze huiskamer aan het ombouwen om plaats te maken voor een 2e box. de meisjes slapen namelijk niet tegelijkertijd. vaak juist om de beurt. dus ik word wel lekker bezig gehouden.

Groetjes,
    Petra (Sara79)

#3420147 Quote

Wij hebben nu al twee boxen in de kamer staan, ze konden met geen mogelijkheid meer samen in de box.
    De boxen staan wel naast elkaar zodat ze toch het gevoel hebben bij elkaar te zijn.
    We leggen geregeld het kleed even in de kamer op de grond en leggen ze dan naast elkaar.
    Nou dan komen de verhalen hoor.
    Ze pakken elkaar handje en maken allemaal geluidjes en beginnen dan ook zo ineens te lachen.
    Ze stoppen hun vingers bij elkaar in de mond en sabbelen er dan lustig op los.
    Zo geweldig om te zien.
    Je vergeet dan gewoon even alle ellende, mijn moeder is ernstig ziek en ligt al ruim 2 maand in het ziekenhuis, die kindjes laten je dan gewoon weer even lachen en genieten.

Oja Thomas was laatst bij het cb bijna 8 kilo en 70 cm!
    Wat een kerel hé, hij was toen 3,5 maand oud.
    Sophie was 6 kilo en 62 cm.
    Inmiddels zijn ze nu net 4 maand.

Groetjes Patricia

Lees ook: Identiteitsontwikkeling bij tweelingen: zo stimuleer je hun eigen 'ik'
    #3420148 Quote

Hoi,

Je zoon groeit id. onwijs zeg.
    Je dochter ook, maar je zoon rijst de pan uit.
    Dat wordt ws. een lekker grootte beer.

Wij hebben sinds deze week ook een box erbij gezet.
    de meiden lagen te dicht op elkaar.
    met zwaaiende armen gaven ze elkaar onbedoeld een veeg.
    nu liggen ze ieder lekker in hun eigen ruimte.
    maar…. wel de boxen tegen elkaar aan voor het contact.
    ze zijn nu sinds een week ook uit de wiegje's.
    met pijn in het hart, je sluit toch weer een periode af.
    en in de kinderledikantje's lijken ze weer zooo klein.
    ze slapen er nog wat rommelig in, moeten er nog erg aan wennen.
    de wiegjes waren toch wat meer geborgen voor ze.
    ze zijn nog zo klein,
    maar de ontwikkeling gaat toch erg snel.
    nu al te snel voor mijn gevoel.

groetjes, jana

#3420150 Quote

Hoi Patricia en Jana,
    Ik vind het erg leuk om niet alleen de zwangerschap met elkaar gedeeld te hebben op het mei-forum en nu ook hoe het nu ook hoe het met de kindjes gaat.

Patricia, wat een flinke zoon heb je zeg. En dat ondanks dat ze zo vroeg geboren waren. Super. En Sophie doet het ook geweldig!
    Brenda en Samantha zaten gister ook op elkaar vingers te sabbelen. Heel schattig. Het gebabbel wordt ook steeds meer. We worden nu smorgens idd wakker van het gebabbel en niet meer van gehuil. Samantha was eerst de stille, maar die rol is nu 100% omgedraaid. Nu moeten we Brenda wat prive aandacht geven om haar aan het praten te krijgen.

Jana, wij hebben onze meisjes al vanaf het begin in ledikantjes liggen. De eerste week dat Samantha ook thuis was, kon het nog samen, maar daarna stoorde het idd als de ene sliep en de ander niet. Ik heb van de week de foto’s terug gezien en ze waren toen zo klein vergeleken met nu. Toen zag je ze amper in dat grote bed. Haha. Het armen-probleem hebben we nu idd ook in de box als de een wel slaapt. Als ik zie dat 1 van de 2 in slaap aan het vallen is, en de ander helemaal niet, leg ik haar even op de bank of in het wipstoeltje.

De meisjes krijgen vanaf dinsdag fruithapjes. Ik heb eerst potjes geprobeerd, maar dat was geen succes. Ik heb donderdag verse banaan geprobeerd en dat vonden ze wel lekker. Ik weet nog niet wanneer ik met rijstebloem ge beginnen. ze krijgen namelijk ook Nutrilon sinds maandag en ik wil niet te veel tegelijk veranderen aangezien ze heel erg veel last hebben gehad van krampjes.

Er begint hier eindelijk een ritme in te komen. Ik geef ze sinds 4 weken op vraag eten en het spugen is zoveel minder. Ook slapen ze eindelijk wat beter snachts. Dit was een hele welkome ontwikkeling aangezien mijn vriend al ruim een maand in de huiskamer sliep. Hij werkt in ploegendiensten en de meisjes waren zo onrustig.

Groetjes,
    Petra (Sara79)

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct