Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

even voorstellen

• Auteur

Ik ben Rachel 25 jaar  en mama van Ginger en Mike geboren op 5 november 2004. Ginger en Mike zijn 11 dagen te vroeg geboren en via de natuurlijke weg. Ginger woog2246gram en Mike woog 1963 gram
    Ginger en Mike hebben ook nog een zusje Phoebe die is geboren op 24 oktober 2006. Dus een gezellig drukke boel hier in huis.

Ik heb hier een aantal jaar geleden ook geschreven, en dacht dat het wel weer tijd werd om terug te gaan.
    Asl jullie nog iets willen weten dan hoor ik het graag.

Groetjes, Rachel,

Tot schrijfs

#3420151 Quote

Hoi Rachel,

Ik lees dat jouw tweeling nog geen twee was, toen je derde kindje kwam. Mijn tweeling zal net twee zijn als onze derde komt. Hoe heb je de tijd ervaren dat je derde net geboren was?  Was het erg druk of viel het wel mee (omdat je "maar" 1 babietje had)?

Ben benieuwd naar je ervaringen?

groetjes,
    Martine

#3420152 Quote

Hoi Martine,

Toen Phoebe net geboren was, was het best wel even aanpoten hoor. Wij hadden de 2ling ook nog in de luiers, en dan een kleine erbij, best druk. Maar het is een kwestie van wennen. Na een week of 3 was ik wel gewend dat je een stapje harder moet doen.
    Maar het blijft druk, drie kids onder de 3 jaar.
    De borstvoeding heb ik bijv. snel opgegeven (na een week) omdat het geen doen was met een 2ling onder de 2 jaar. Iedere keer opstaan als ze iets doen wat niet mag. Het werkte gewoon niet. Het is maar een voorbeeld hoor, maar dat viel mij wel tegen op dat moment. Nu zie ik weer dat het kleine leeftijdsverschil wel lekker is. Ze kunnen veel met elkaar doen en elkaar een beetje helpen, en dat is leuk om te zien hoor.

Hoe oud is jou 2ling nu??, en wanneer ben je uitgerekend??

Groetjes, Rachel

#3420153 Quote

Hoi Rachel,

Mijn tweeling is nu 19 maanden. Ze zullen 2 jaar + 1 maand zijn als ik uitgerekend ben. Ik ben in maart uitgerekend.
    Ik ga er wel vanuit dat het druk zal zijn, zeker de eerste weken als we op zoek moeten naar een nieuw ritme. Gelukkig maak ik me niet snel druk en zijn we redelijk flexibel.

De tweeling zal natuurlijk van alles uitproberen als ze doorhebben dat ik borstvoeding geef. Maar zo zitten ze nu ook al in elkaar. Als ik aan nr 1 een schone luier geef, probeert nr 2 van alles uit. Aan de andere kant vind ik dat ook wel weer de charme van een tweeling.

Het lijkt me met name later voor hen leuk dat ze dicht op elkaar zitten. Dat nummer 3 niet veel jonger is dan die andere twee. Lijkt me ook praktisch met daagjes uit en vakanties enzo.

groetjes,
    Martine

#3420154 Quote

Hier nog een mama die over de gezellige drukte kan meepraten 😉
    Toen mijn tweeling geboren werd, was mijn oudste dochter 14 maand.. de tweeling is 2 maand tevroeg geboren.

#4088857 Quote

x

Lees ook: Identiteitsontwikkeling bij tweelingen: zo stimuleer je hun eigen 'ik'

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct