Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Druk druk druk: vakantie en verhuizen

• Auteur

Hoi allemaal,

Komende tijd krijgen we het erg druk, 1 oktober krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis.
    We moeten 1 december uit onze huidige woning zijn dus hebben we 2 maand de tijd om alles klaar te maken.
    Eind oktober hebben we een korte vakantie geplant, een midweek centerparcs.
    Alles dubbel voor onze rakkers, 2 bedjes, boxen enz.
    Zie tegen de verhuizing wel op en zal blij zijn als we in onze nieuwe woning zitten.
    Ons huis heeft bijna 2 jaar te koop gestaan, zijn dus blij dat we er van af zijn.
    We gaan dichter bij mijn man zijn werk wonen en dan heb ik dus de auto bij huis.
    Ideaal, moet nu alles lopend met de kinderwagen doen en heb de winkels niet dicht bij de deur.

Zijn vandaag weer naar het cb geweest.
    Die knul van ons blijft maar groeien, nu 20 weken oud, bijna 9 kilo en 74 cm.
    Sophie was bijna 7 kilo en 68 cm.
    We hebben sinds vorige week de maxi-cosi's vervangen voor andere autostoeltjes.
    Thomas bungelde met z'n benen helemaal over de rand, hij had ze hoog tegen de achterbank aan staan.
    Ik moet zeggen dat het goed bevalt zo, niet meer dat getrek met die maxi-cosi's, je pakt ze nu snel even uit de auto.
    Korte stukjes gewoon op de arm (moet  je wel met z'n 2-en zijn natuurlijk)  en anders in de wandelwagen.

Verder is moeders een ware keukenprinses aan het worden, ik maak alle fruit en groente hapjes tegenwoordig zelf.
    Witlof met appeltjes, bruine bonen met appeltjes, diverse fruithapjes (mango is zeer populair bij ons).
    Bloemkool krijgen we er niet in, moet zeggen dat het ook niet zo lekker ruikt hoor, maar we eten het zelf wel regelmatig.

Enne wat helemaal heerlijk is, ze slapen tegenwoordig van 20 uur tot 7.15 uur.
    Een wekker is bij ons niet nodig, we worden wakker van het geklets om 7.15 uur, een lol dat ze hebben met elkaar.
    Nee moet zeggen dat het nog steeds druk is, maar wel leuk druk.

Groetjes Patricia (mama van thomas en Sophie, 2 mei 2008)

#3420155 Quote

Poe hee, jij durft!
    Dat wordt inderdaad wel een drukke periode. En dan ook nog alle hapjes maken….
    Heb je de mogelijkheid om ze ergens te stallen (oneerbiedig gezegd)?
    Dan heb je even een beetje rust!
    Wel grappig om te zien/horen dat ze zo uitelkaar liggen qua gewicht en lengte. Een echte kerel en een echte meid!

Heel veel succes de aankomende periode!!

#3420158 Quote

hé patricia,

wat groeien je kinderen als kool joh.
    lekkere bolletjes!!
    en nu al in de autostoel?
    t is idd. of zoveel maanden jong of ik meen 8kilo.
    onze meiden zijn bijna 6mnd. en wegen ook al 8kilo.
    en dat met 8 week vroeggeboorte.
    dus dat geeft ook nog stof tot nadenken..haha.

en je gaat eerdaags ook verhuizen?
    drukke maand december, helemaal met kinderen.
    wens je veel suxes en sterkte toe.
    groerjes, jana

#3420159 Quote

Ha ha ha ha.
    Tja Jana, denk dat het er zo bij ons ongeveer gaat uitzien.
    Nee valt wel mee hoor.
    Mijn schoonvader regelt een grote vrachtwagen waar alles in 1 keer mee over kan.
    Hij werkt bij een transportbedrijf.

Ben al druk aan het inpakken tussen de bedrijven door.
    De garage is nu een opslagplaats, de ene helft wat naar de vuilstort kan en de andere helft wat mee moet naar het nieuwe huis.
    Ik porbeer elke dag een aantal dingen in te pakken, dingen die we nu niet meer nodig zijn.

De vakantie zie ik maar als een toevlucht oort, er lekker helemaal even tussenuit.
    De kids kunnen wel een paar uur bij mijn schoonmoeder blijven als het moet.
    We zetten ook 2 campingbedjes neer in het nieuwe huis als we er aan het klussen zijn, kunnen de kids gewoon mee.
    Heb ik gelijk even een reden om er lekker tussenuit te knijpen,moet immers even een stukje wandelen met de kids.
    Kan ik gelijk de buurt verkennen.
    Nee het zal wel erg druk worden, maar goed het moet nu eenmaal allemaal gebeuren.
    Ach als we straks maar in ons nieuwe huisje zitten.

Gaan straks gelijk de babykamer aanpakken, er zijn nu toch een aantal dingen onhandig.
    De commode is niet praktisch, wil straks gewoon een soort werkblad aan de muur op werkhoogte waar de kussens opliggen, maken we er later wel een speelgoed plank van of zoiets.
    Kan Thomas zijn benen ook eens kwijt, ze hangen nu zo'n beetje over de rand, zowel in de lengte als de breedte.
    Tja ze stoppen gewoon niet met groeien, elke keer zeggen ze op het cb dat ze wel een keertje even stoppen met groeien. Ha ha. Niet dus.
    Nou ja we zien wel hoor.

Groetjes Patricia.

#3420164 Quote

Hoe gaat het nu eigenlijk? Zit je al lekker tussen de dozen? en lukt het klussen ook al een beetje?

Gelukkig heb je nog uitzicht op centerparcs, heel veel plezier en uitrustmomentjes!!!

Groetjes Bertine

#3420165 Quote

Hoi Hoi,

Nou we zijn dus druk aan het pakken, er staan al heel wat dozen in de garage.
    De meeste kasten zijn bijna leeg, alleen nog wat dingen voor dageljksgebruik.
    Mijn man is naast zijn werk druk in ons nieuwe huis bezig.
    Ik ben alles aan het inpakken tussen de bedrijven door.
    Thomas is momenteel ziek, hij heeft oorontsteking, zo zielig.
    Ben vanmorgen naar de huisarts geweest, hij kreeg gelijk een antibiotica kuur en paracetamol zetpillen.
    Niet zo gek dus dat hij de hele tijd moest huilen, hij heeft gewoon erg veel pijn aan z'n oortjes.
    Moet donderdag weer voor controle komen, hoop dat het dan beter gaat.

Oh oh wat zijn wij aan dat weekje vakantie toe. ha ha.
    Ben al wel wezen wandelen rond het nieuwe huis met de kids, kan bijna niet wachten tot we er wonen.
    Nog geen twee min. lopen naar een klein winkelcentrumpje met met vele winkeltjes, ideaal gewoon.
    Scholen dichtbij en een parkje aan de achterkant van ons huis, lekker toch.

Houd jullie wel op de hoogte.

Groetjes Patricia

Lees ook: Identiteitsontwikkeling bij tweelingen: zo stimuleer je hun eigen 'ik'
    #3420169 Quote

Hoi Hoi,

Het midweekje Centerparcs hebben we achter de rug, vanmorgen om half 10 waren we weer thuis.
    We hadden vandaag nog wel op het park kunnen blijven, maar dat is niet te doen met 2 van die kleintjes.
    We zijn 1 keer wezen zwemmen, het was gewoon te druk voor Thomas en Sophie, het zwembad hier in het dorp gaat prima, dat is niet zo druk.
    Maar goed we gingen elke dag even in bad, klein laagje water en spetteren maar, geweldig vonden ze dat.
    Slapen overdag ging niet zo lekker, gelukkig gingen de nachten prima, vanaf 18 uur waren ze munt, de laatste fles erin en ze sliepen tot 7 uur half acht.

De kinderboerderij was leuk, die gekke geiten gingen gewoon tegen de buggy aanstaan zodat de kids hen konden aaien.
    We hebben thuis een redelijk grote hond, dus ze zijn helemaal niet bang voor dieren.

Nou ga snel weer aan de gang met de was, 5 wasmachines met was
    Leuk hé? vakantie.

Groetjes Patricia

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct