Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

ontwikkeling

• Auteur

Als ik de meiden (nu 9,5 maand) vergelijk met mijn zoon, zijn zij in alles veel trager.
    Heeft dat te maken dat ze een tweeling zijn. Of komt het omdat ze gewoon traag zijn. Dat zou natuurlijk kunnen, maar dan vind ik het vreemd dat ze het beide zijn. Wat kunnen ze nu: rollen, gillen, goed eten, op hun naam reageren. Maar zitten en/of kruipen oid ho maar. Maar misschien wil ik wel te veel of was mijn zoon gewoon snel. Hij kroop met 9 maanden, stond met 10,5 maand en liep met 11,5 maand.
    Maar als ik zo om me heen luister, lijkt het wel alsof alle kinderen heel vroeg zijn met alles. 7 mnd zitten, 9mnd kruipen enz.

Weten jullie dat?

#3420156 Quote

hoi,

onze tweeling is ook trager met de ontw.
    ze zijn bijna 6mnd. maar liggen alleen nog maar te trappelen in de box.
    proberen te draaien op je buik?? zitten?? haha nee hoor.
    schreeuwend je zin krijgen is toch veel mooier??!!
    bij mij slapen ze ook nog zeer veel.
    s'ochtends na de eerste fles een paar uur.
    en ook na fles 2 nog 1.5 uur.
    daarna is het slapen klaar en willen ze bezig gehouden worden.

ik ben net begonnen met 't   fruithapje.
    misschien wat laat, maar ze waren er gewoon nog niet aan toe.

ik weet niet hoe lang jij je zwangerschap hebt gedragen?
    maar dat kan er ook mee te maken hebben.
    onze meiden zijn te vroeg geboren, hebben ws. daardoor een achterstand.
    maak je in ieder geval niet te druk.
    ieder doet t in zijn tempo.
    en jouw kids nemen er duidelijk alle tijd voor.
    (net als de mijne)
    groetjes, jana

#3420160 Quote

Hoi,

Denk ook dat kinderen een `achterstand` kunnen hebben als ze te vroeg geboren zijn, wat meestal het geval is bij meerlingen.
    En ieder kind is natuurlijk ook weer anders.
    Zelfs een tweeling kun je niet met elkaar vergelijken al doe je dat wel snel.
    Ik merk het zelf aan die van mij, Thomas is vaak net iets eerder met de dingen dan Sophie, maar soms is het ook net weer anders, dan is Sophie weer sneller of beter in iets.

Bij ons in de buurt hebben ze ook een tweeling, die zijn 2 maand te vroeg geboren ( zijn begin maart geboren, hadden eigenlijk begin mei geboren moeten worden).
    Als ik hen weer vergelijk met die van mij (Thomas en Sophie zijn 3 weken te vroeg geboren op 2 mei 2008) dan kunnen Thomas en Sophie al veel meer.
    Ze kijken heel anders de wereld in, die andere tweeling slaapt ook veel meer overdag en bewegen lang niet zoveel.
    Die andere tweeling hebben ook lang in het ziekenhuis gelegen en die ene is nog steeds ziekelijk.
    Ik denk dat dat ook allemaal meespeelt in de ontwikkeling.

En ach….
    Het komt meestal allemaal wel goed hoor, bij de één iets later dan bij de ander. Nou en.
    Geen zorgen maken hoor!! Straks komen we handen te kort als ze door de kamer rennen.

Groetjes Patricia

#3420163 Quote

Hiep hoi!
    Ze kunnen nu zonder problemen draaien/rollen. En ook vooral tegen en overelkaar heen hihihihi.
    Van zitten nog geen sprake! (helaas) Ze kunnen heel goed los op schoot zitten, maar verder nog nergens anders.
    Loeke kan al papa/mama zeggen. Chrisje houdt het voorlopig bij didl didl enz
    Oh ja, Chrisje kan al wel de spelletjes uit de wii pakken hahahaha

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct