Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Tweelingmama

• Auteur

Hallo,
    Vanaf 3-12-2008 ben ik ook een meerlingmama!
    Toen zijn mijn dochters Meggie en Noortje geboren!
    Hopelijk zijn er nog meer meerlingmama's die zich laten horen en komen kletsen….
    Groetjes Loes

#3420171 Quote

Hey Loes,
    Zag ineens deze topic! Blijkbaar kijkn niet veel mensen naar de andere onderwerpen (ik dus ook niet) Heb ook heel weing tijd en zin gehad..
    Maar op een gegeven moment loop je toch tegen dingen aan hè? Zijn dit ook jullie eerste kindjes? Bij ons wel dus echt àlles is nieuw!
    Wat een leuke namen trouwens! Onze dochters heten Karlijn en Anne geboren op 11-11 bij 33 weken en 4 dagen.

Hopelijk kom je hier nog kijken!

Groetjes Susanne

#3420172 Quote

Hoi Suuske en Loes, ik kwam ook ineens deze forum tegen.
    3 Augustus 2008 is onze tweeling eboren. Een meisje en een jongen. Eva en Emile.
    Erg leuk lekker druk en gezellig. Hoe gaat bij julie het slapen!?

#3420173 Quote

Hoi meiden,

Leuk zeg zo ´n apart hoekie voor meerling mamma ´s !
    Sinds 4 sept. 2008 ben ik mamma van Twan & Rick en ik had al een dochter van 4 jr. Mirthe.
    Voor wat betreft de vraag hoe het slapen gaat , overdag leg ik ze uit elkaar .
    Ze slapen dan zo ligt dat ze elkaar constant wakker houden. s ´Avonds leg ik ze wel bij elkaar en dat gaat heel goed , ze slapen al goed door !
    Hopelijk kunnen we wat ervaringen uitwisselen !

Groetjes

#3420174 Quote

Hallo Allemaal,
    Fijn dat er toch nog mensen gereageerd hebben, dacht eerst dat er niemand meer zou reageren!!
    Ik zou even kort wat vertellen….
    Ik ben moeder van 3 kindjes, een jongen van bijna 2 en dus nu 2 dochters erbij. Een eeneiige tweeling geboren op 3 december 2008 na een vervelende zwangerschap (had veel maagzuur) van 35 weken en 1 dag. Ik ben toen ingeleid omdat ze dachten aan het tts syndroom. Uiteindelijk was Meggie wat kleiner dan Noortje maar het tts syndroom hebben ze niet vastgesteld.
    Na 18 dagen is Noortje eerst naar huis gekomen en na 20 dagen kwam ook Meggie net voor de kerst naar huis. Ze doen het heel goed nu! Ze hebben wel wat ijzer te kort, maar dat wordt nog goed in de gaten gehouden! Ze worden nog elke nacht wakker voor een flesje. Ook zijn ze goed gegroeid de laatste weken. Bij de geboorte wogen ze 1785 gram en 2060 gram en nu al bijna 3 kilo!!
    Hun grote broer vind ze heel erg lief en geeft ze regelmatig kusjes en zo!
    Ik moet er zelf nog wel een beetje aan wennen, de drukte, maar vooral vind ik het lastig als ze allebei tegelijk huilen en je kan er maar eentje tegelijk eten geven….
    Ik ben donderdag voor het eerst met ze naar buiten geweest en dat was super!
    Groetjes Loes

#3420175 Quote

Hoi hoi,

Gefelicteer met de 2ling
    Ik ben Rachel en ben uiteraard ook 2ling mama. Ginger en Mike zijn 5-11-2004 geboren. Dus die van mij zijn al een stuk ouder. Maar dat mag de pret niet drukken toch?? Gezellig dat je er ook bent.

Groetjes, Rachel

Lees ook: Identiteitsontwikkeling bij tweelingen: zo stimuleer je hun eigen 'ik'
    #3420177 Quote

Ik ben sinds 6-12-2002 de trotse mama van zoontje Lucas.Op 7-12-2008 zijn daar onze tweeling Romy en Senna bijgekomen.Na een voorspoedige maar toch wel zware zwangerschap ben ik na 37,3 weken bevallen met een keizersnede.
    Ik vind het wel pittig die 2 meiden!! Overdag slaapt Romy erg slecht.Ze is dan ook erg ontevreden en zou het liefst de hele dag op schoot zitten.Dat kan natuurlijk niet dus huilt ze regelmatig.Senna is erg tevreden en daardoor krijgt ze soms minder aandacht en dat vind ik lastig.Maar zou ze voor geen goud willen missen en ik weet dat dit slechts een periode is.Maar asl iemand tips heeft??Graag !!!!!
    Liefs Mandy

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct