Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Tweelingmoeders

• Auteur

Hallo,
    Ik ben een beetje aan het rondkijken op deze site en kwam het onderwerp 'meerlingmama's' tegen. Ik zie dat er helaas geen onderwerpen staan. Misschien kijk ik niet goed maar ik zou het leuk vinden om ervaringen uit te wisselen met andere tweelingmoeders. Mijn tweeling is nu 15 maanden en het zijn heerlijke en ondeugende mannetjes met een behoorlijk willetje. Ze hebben duidelijk hun eigen ontwikkeling waarbij de eerstgeborene vaak een paar weekjes achterloopt op de 'jongste'.
    Ik heb door gewoon te doen heel veel geleerd maar kom ook nog vaak situaties tegen waarbij ik denk; hmm, hoe pak ik het nu weer aan? En de opmerkingen op straat; meestal zijn ze erg positief maar soms krijg je dingen naar je hoofd??!! Alsof je een vrije keuze maakt in het krijgen van een tweeling! Enfin, leuke tips, anekdotes of andersoortige verhalen vind ik erg leuk om te lezen.
    Groetjes mama van Luca en Milo

#3420182 Quote

Hallo mama van Luca en Milo,

Ik denk dat de andere tweeling mama's het te druk hebben???? Ik vind soms nog wel even tijd, hoor  om achter de computer te gaan zitten, ook al is het niet dagelijks. Zijn jou jongens één of twee-eeiig? En zijn het jullie eerste kindjes?
    Wij hebben een meisjes tweeling van 17 maanden, ze zijn ééneiig en heten Maartje en Noortje. En we zijn dolgelukkig met ze vanaf het allereerste begin bij de 10 weken-echo.
    Wat de opmerkingen betreft die je soms naar hoofd krijgt we weten er van mee te praten, soms leuk soms echt irritant. Even snel boodschappen doen is er niet mer bij, kon ik voorheen binnen een half uur naar de supermarkt en terug nu moet ik er minstens een uur voor uit trekken. Dagelijks hoor ik dan: "Oh wat zijn ze al groot`, `Wat lijken ze op elkaar of `Is het een tweeling“, Nee   u ziet dubbel, wil ik dan zeggen maaar houd me in. Want je moet toch vriendelijk blijven, hé.
    Afgelopen weekend op het strand, Leuk een tweeling, ben je gelijk klaar! Nou dat weet ik helemaal niet, dit vind ik zo ´n intieme opmerking en brutaal bovendien. Deze kregen we ook vaak te horen toen we nog zwanger waren.
    Waar ik nog vaak aan moet denken is die van een tweelingvader, die zei `welkom in de club`, en zo voelt het ook, het is bijzonder om ouders te zijn van een tweeling en later denk ook voor henzelf.
    Tot nu toe voelt het hebben van een tweeling voor ons niet als extra druk. We weten natuurlijk niet beter en als we weleens de verhalen horen van ouders van één kind dan hebben wij het denk ik rustiger met twee. Het zijn dan ook makkelijke   meiden, die nog steeds veel slapen en als ze wakker zijn meestal vrolijk zijn.  Wel hebben we vanaf de geboorte veel rust en regelmaat ingepland, daar gedijt ieder kind goed op en zeker een tweeling, voeding altijd allebei tegelijk ook al moesten we de ander daarvoor wakker maken.
    Nou,ik ben benieuwd naar jou belevenissen met   je twe mannetjes en hoe jullie het heben van een tweeling ervaren.

Manotje

#3420183 Quote

Hallo dames,
    ik ben de mama van Brenda en Samantha. Ze zijn inmiddels alweer bijna 13 maanden….
    ik heb gemerkt dat het hier erg rustig is altijd…. Ik ben inmiddels lid geworden van twinsite.nl. Daar heb je een heleboel tweelingmama's die dagelijks veel contact hebben… Wel handig als je even een luisterend oor of een tip nodig hebt..

Liefs,
    Petra

#3420184 Quote

Ps…. we hebben daar een heel topic besteed aan de o zo leuke opmerkingen van anderen.

#3420185 Quote

Hoi hoi,
    Ik ben Loes, ik heb 1 zoontje van 2 en een eeneiige tweeling van 6,5 maand (2 meiden).
    Ik vind het ook leuk om ervaringen uit te wisselen en dergelijke.
    Ik had al eerder hier een bericht staan voor ervaringen en verhalen uit te wisselen maar dat bericht is inmiddels verwijderd. Destijds reageerde er enkele meerlingen moeders, maar verwezen me ook door naar twinsite.nl omdat je daar niks openbaar kan lezen.
    Hoe ervaar je de afgelopen tijden eigenlijk? Want ik ga nu de tijd mee maken die jij net achter de rug hebt! Kom je echt ogen tekort als ze allebei gaan kruipen of is het nog allemaal te overzien?
    Groetjes Loes

#3420186 Quote

Hey Loes,
    fijn weer wat van je te lezen!
    Ja, het is best druk als ze gaan kruipen. In het begin viel het nog mee, tijdens het teigeren. dan zijn ze meer bezig met het oefenen en kijken tot hoe ver ze het redden…. als ze eenmaal gan kruipen, gaan ze ook echt alles onderzoeken en vastpakken, en ja alles wat ze vast kunnen pakken gaat de mond in. wij hebben onze huiskamer inmiddels zo goed als leeg. nou ja, de bank, eettafel met stoelen ed staan er nog. maar onze kast was niet stevig genoeg dus toen ze zich daar aan optrokken, wankelde hij dus die staan nu op zolder. ze hebben nu alles behalve de tv-hoek om te doen en laten wat ze willen. dat stuk zet ik af met stoelen. maar je ziet dat ze snel genoeg doorheben wat wel of niet mag. hier geven ze ons een hele bijne bekakte blik als we ze straffen voor iets waarvan ze weten dat het niet mag. hahaha. je echte mini-divas….
    maar het is ook wel makkelijker nu ze wat zelfstandiger worden. ze spelen meer samen. ze spelen tikkertje en gaan van de hele huiskamer en hal door achter elkaar aan. ook gaan ze in de 2 lege stukken van de kast zitten en soort van bij elkaar op bezoek. van alles.
    sinds afgelopen maandag zijn de boefjes zelfs al gaan lopen! met net iets meer dan 13 maanden. had het eigenlijk pas over een maandje verwacht…. maar het staat zo schattig!!! (zie filmpjes op afdeling zomer 2008 moeders een heleboel kleine stapjes)

veel plezier met de komende fase. ik vond het heel snoezig en oh zo eigenwijs zoals ze op onderzoek uit gaan!!

Groetjes,
    Petra

Lees ook: Identiteitsontwikkeling bij tweelingen: zo stimuleer je hun eigen 'ik'
    #3420187 Quote

Hallo, Het is alweer lange tijd dat ik op deze site ben geweest.. Ik was aan het kijken naar info over doorslapen toen ik mij deze site weer eens herinnerde…Ik heb een jongetjes tweeling van nu 9.5 maanden. Noyan en Yafes..
    Het gaat heel goed met ze..Ze zijn vrolijk en eten goed..Spelen en lachen dat het een lieve lust is..Slapen en dan met name doorslapen is vooral voor Yafes nog een uitdaging..En sinds een paar dagen word Noyan die voorheen aan 1 stuk doorsliep nu ook meerdere keren per ancht wakker word..
    Het is best slopend, want overdag werk ik ook gewoon..Maar goed..Komt tijd komt raad..
    🙂

Ik heb ze de eerste 6 maanden (bijna) uitsluitend borstvoeding gegeven en nu zijn we aan het bijvoeden..Ik heb voor gemak gekozen door Olvarit potjes te gebruiken, met als gevolg dat we nog niet echt aan het kauwen zijn..Beiden hebben al zowel boven als onder 3-4 tandjes, dus ik ga het weer eens proberen..Tot nu toe, vonden ze de stukjes zo vreemd dat ze meteen gingen kokhalzen met als resultaat dat beiden (maar vooral Yafes, duie toch al snel last heeft van reflux) alles aan melk en/of puree wat ze die dag hadden gehad utkotsten.Ik ben deze week begonnen met tandjes poetsen..;)super grappig..

Ik lees een aantal van jullie over druk..Ik weet ook niet beter, het zijn mijn eerste kinderen en ik heb een aupair..Al met al vind ik het wel redelij kgaan.. Dagjes uit is superleuk en thuis vermaken we ons ook prima..Alleen die nachten.>Dat breekt me best op..
    Maar dat gaat hopelijk ook een keer voorbij..

groetjes,

Melda

#4073288 Quote

Hallo allemaal,
    Ik ben de mama van 4 kinderen waaronder een tweeling van 16 maanden.
    Eerst komt Laura(6) dan Anna(4) Dan Joas en als laatste Tijn.
    Op dit moment ervaar ik het als best pittig. De jongens lopen als een kiviet en zijn erg ondernemend en ondeugend. Ze willen graag de vrijheid. Maar misschien komt het ook door het warme weer. Ze zijn wat zeurderig en slapen slecht. Het zijn ook grote kerels, dus van het gesjouw met ze ben ik zelf al aardig moe. Ik ben maar klein, dus dat valt nog niet zo mee.
    Ik vind het leuk om de verhalen van andere moeders te lezen alhoewel ik natuurlijk niet zo veel tijd heb om dat allemaal bij te houden.
    Soms ga ik verplicht zitten en de pc op mijn schoot, want anders heb ik ’s avonds geen benen meer over.
    Maar des al niet te min zijn het heerlijke jongens (en meiden)

Groeten van Jeanine

#4074339 Quote

Ik lees en schrijf ook even mee!
    Heb twee jongens van 10 maanden, ze kruipen inmiddels vliegensvlug rond en kletsen me de oren van het hoofd! En samen kunnen ze heel luid giechelen om elkaar echt geweldig! Vind het erg bijzonder hoor, een tweeling. De meeste opmerkingen komen niet verder dan: ‘het zal wel een hoop werk zijn’, maar een tweeling is zoveel meer dan alleen maar werk! Ze spelen nu echt samen en maken soms al ruzie, ze zijn echt gek op elkaar en hebben zo hun eigen karaktertje al. Ik vind het heerlijk!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct