Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Tweelingmoeders

• Auteur
  • Mamar
    Lid
    #4078878 Quote

Hey, ik heb 2 jongens van (morgen) 10 weken. Eeneiig. Ze zijn erg lief maar erg bewerkelijk…o.a. doordat ze last van verborgen reflux hebben. Tussen de voedingen door wordt er maar weinig geslapen. Maargoed, met medicijntjes komen we een heel eind hoor, het komt omdat ze dysmatuur waren. Ze zijn geboren met 37 weken en 2 dagen.

#4084984 Quote

Hallo, ik kom ook niet zoveel op het forum, maar lees uiteraard altijd wel graag de verhaaltjes.
    Grappig is dat ik uit alle reacties lees dat iedereen twee jongens of twee meisjes heeft, wij hebben zelf een tweeling van een jongen en een meisje.
    Mitch & Paola zijn 13 maanden oud en echte boefjes.
    Het is wel heel variabel qua ontwikkelgen, want het ene moment is de jongst geborene eerder met iets en de andere keer is de oudst geborene eerst. Leuk om in ieder geval te vergelijken.
    Wij hebben ook nog een dochter van 4 jaar en 4 maanden die ontzettend moedert over de kleine spruiten. Heerlijk hoor!

Ook wij krijgen vaak opmerkingen over het feit of het een tweeling is. Ik kan meestal niet zeggen dat ze dubbel kijken omdat het natuurlijk een jongen en meisje zijn, maar ik wordt er wel een beetje gek van. Soms kan ik het me voorstellen want het jongetje is bijna 2 kilo zwaarder dan het meisje en ziet er dus ook wel een beetje groter uit. Zelfs vroeg 1 keer een mevrouw mij of het zo snel achter gelukt was……….. nou ja zeg!

#4101020 Quote

Hoi Karin en de rest,

Las eventjes mee en vond het wel grappig.
    Ik heb een jongen en een mied van 16 maand oud.
    Bij de geboorte was Thomas al bijna een kilo zwaarder, nu 2 kilo en een stuk langer dan zijn zusje.
    Krijg ook vaak de opmerking van “daar zit niet veel tussen” en dan zeg ik met een lach “nee klopt, slechts 1 minuut”.
    Thomas is wel achter in de ontwikkeling, maar het gaat tot nu toe nog steeds prima voor zijn doen.
    Ze zijn overigens met precies 37 weken gehaald.
    Weet niet hoe lang ze nu precies zijn, maar Sophie heeft maat 86/92 en Thomas maat 92/98.
    Het zijn 2 lange kinderen dus.

Groetjes Patricia (mama van Thomas en Sophie, 2 mei 2008)

#4118342 Quote

Hoi meerling moeders,

even voorstellen.
    ik ben sinds bijna 5 maand een moeder van een jongens tweeling. Jurre en Sam. Ze zijn eeneiig. We zijn erg blij met ze, want tijdens de zwangerschap ben ik met 25 weken opgenomen geweest in het ziekenhuis (t/m de bevalling) met het ttts syndroom. de kans dat we de jongens zouden uitgragen was 30 %. Ze zijn gehaalt met 33 weken en 2 dagen. De jongens doen het vanaf het begin supper.

ook hebben we nog een dochter Lotte van 2 jaar en 2 mnd. We hebben dus dit afgelopen jaar veel moeten verwerken.

maar nu na bijna 5 mnd gaat alles al veel makkelijker. je krijgt er wel handigheid in. Ik ben wel druk ,maar ik zeg : het is ook maar net hoe druk je jezelf maakt. het wordt straks als ze gaan kruipen en lopen pas echt druk, denk ik.

#4134842 Quote

Hoi mama’s!

Ook ik ben moeder van twee meiden: Yara & Indy, nu 13 maanden oud. Wat een feestje en wat ben ik blij dat ik hun mama mag zijn! Ben zelf nog wel eens op meerlingenforum.nl te vinden. Zag nu hier jullie berichtjes staan en wil natuurlijk graag meepraten!
    Reacties van mensen op straat zijn vaak leuk, vaak vreemd en heel vaak vermoeiend! Maar denk maar zo, als ze niks zeggen en je wel weer zo thuis bent van boodschappen doen is het ook niet goed 😉

Het valt me zelf mee hoe druk het is, denk dat wanneer je een peuter hebt en een baby eronder, dat het veel lastiger is. Nu gaan ze redelijk gelijk op!

Een van de meiden begint nu voorzichtig was stapjes los te zetten…ben wel heel benieuwd hoe het is als ze allebei lopen, maar aan de andere kant gaat het allemaal al zo snel!

Hoop hier vaak te kunnen schrijven en mee te kletsen!

PetraWB
    Lid
    #4134990 Quote

wa gezellig, al die 2ling mama’s op de site….

Hoi trotse mama,
    leuk dat ze een beetje beginnen met lopen… hihi, bereid je maar voor… hier liepen ze met 13 mnd en met 13 mnd en 1 wk was de huiskamer zo goed als leeg. hahaha….

ik denk ook dat een 2ling makkelijker is dan een peuter en een ukkie… die verschillende ritmes alleen al… pffff…..

hier zijn ze inmiddels 19 mnd en het zijn een stel donderstenen…. ik ben van huismama omgetoverd in politieagente….. maar van binnen ligt ik eigenlijk de hele dag in een deuk…. het zijn zulke boefjes.
    sinds een week hebben ze weer wat nieuws…. als de een iets doet wat niet mag (vandaag was het op wascokrijt knabbelen) en ze luistert niet naar mijn waarschuwingen, dan krijgt ze van de ander een tikje op de schouder of hoofd en dan gaat het wijsvingertje de lucht in met de boodschap “nee, nee nee”…..

Prettige dagen allemaal!!!

Groetjes,
    Petra

Lees ook: Identiteitsontwikkeling bij tweelingen: zo stimuleer je hun eigen 'ik'

bea 12
    Lid
    #4140881 Quote

hoi hoi
    ik ben bea ,ik ben nu zwanger van een twee eiige tweeling.
    ik ben nu 13 weken heen en heb het nu op het werk verteld .
    ik kreeg leuke reactie maar ook soms rare reactie .
    zo ook ,o een tweeling dan ben je er ook in een keer vanaf en van nou dan krijg je het ook druk .
    ik weet dus hellemaal niet wat mij te wachten staat .
    maar wij zijn er heel gelukkig mee dus wat iemand ook zegt ik geniet er van,en dan die echo,s het is gewoon geweldig twee kleine hummeltjes .
    groeten bea

#4142148 Quote

Hoi Bea!

Gefeliciteerd met de twee deugnieten in wording!
    Voel je je goed? Geniet van deze bijzondere zwangerschap. Bereid je voor…van reacties kom je nooit meer af! Mijn meiden zijn nu 14 maanden en nog steeds krijg je reacties waarvan je denkt: Wat moet ik ermee???
    – Een tweeling! Lekker hoor, dan ben je in 1 x klaar.
    – Een tweeling! Jeetje waar begin je aan?
    – Twee meiden? Jammer dat het niet 1 jongen en 1 meisje is, dan heb je tenminste van allebei 1.
    – Een tweeling! dat gun je je ergste vijand toch niet?

Nou en zo kan ik nog wel even doorgaan, maar gelukkig ook heel veel leuke en lieve reacties.

Maar allemaal niet belangrijk, jullie zijn er gelukkig mee en DAT is belangrijk. En uit ervaring kan ik je zeggen dat het met recht DUBBEL genieten is!

Groetjes!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct