Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

675069 Als Jij Dolgraag Een Tweede Wilt En Je Partner Niet Hoe Ga Je Daar Mee Om - pagina 4

• Auteur
  • RS
    Bijdrager
    #10549118 Quote

Ik vind eigenlijk nog 2 jaar wachtwn prima dan is je kind 4 en gaat het naar school heb jij de hele dag voor je pasgeboren baby

#10606067 Quote

Hallo,

Ik wil graag een kindje ben 34 jaar oud en mijn  hormonen gieren door mijn lijf, het moederschap lijkt me zo mooi en intens.  Mijn vriend heeft al een zoon uit een vorige relatie en twijfelt over nog 1 kindje. Meer onzekerheid en angst. Hij is bang dat zijn zoon tekort geschoten wordt, en is bang dat onze relatie eindigt zoals zijn vorige relatie. Dat hij weekend papa wordt. Ik krijg zijn onzekerheid niet weg en worstel hier al 1,5 jaar mee! Ik ben radeloos…

Wie heeft er tips voor mij?

Groetjes Danique

#10606645 Quote

Hier ook een probleem dat ik denk wel een tweede te willen… (ons kindje is nu 2) alhoewel ik ook wel veel twijfels heb van: is het wel gezond? Ivm complicaties eerste bevalling moet ik zoiezo een keizersnede… Ik ben het ermee eens dat er gezegd wordt, een enigst kind is niet perse zielig. Ik zie ook genoeg broers en zussen die niks met elkaar hebben. Zelf heb ik dat wel en dat is wel heel fijn en dat wil je dan eigenlijk ook voor je kind. Mijn man wil het niet omdat hij zich te oud vindt, 47. Zelf ben ik ook al 38 dus dat telt ook wel voor ons. We hebben dus echt geen tijd meer om erover na te denken. Ja misschien moeten we het ook gewoon niet meer willen gezien de leeftijd maar vind het toch moeilijk… 

RS
    Bijdrager
    #10606716 Quote

Omze is nog maar 5 maanden maar mijn partner wil ook absoluut geen tweede. Nooit niet. Snap het rgrns wel ik moet er voor komende 4 jaar ook nog even niet aan denken. Vind twee jaar nog best vroeg hoor. Mensen hebben altijd zon ding met leeftijdsverschil terwijl dat hoeft helemaal niet. Ligt er aan hoe je ze opvoed. Me zus en ik schelen ruim 3 jaar maar zijn de beste vriendinnen. Neem Nog eben je tijd om te genieten van dit kindje. 

#10606752 Quote

Nee inderdaad, als je geen haast hebt omwille van leeftijd van jezelf of partner zou in er echt niet over in zitten of dat leeftijdsverschil van de kinderen teveel uit elkaar ligt. Wat ik veel in mijn omgeving zie is dat broers en zussen juist met grotere leeftijdsverschillen heel goed met elkaar opschieten 

#10607289 Quote

Ik kan me voorstellen als de oudste net 5 maanden is, dat je ook nog denkt: dit wil ik absoluut niet meer. Je zit dan nog in een vrij zware periode, zeker als de kleine veel huilt, of slecht slaap, door bijvoorbeeld reflux. Vaak is er opeens een omslag dat alles makkelijker wordt, en als je dat een poosje hebt gezien, denkt je partner misschien ook wel: oh, het is toch wel leuk. Mijn man heeft ook meer met de kindjes als ze iets ouder zijn, terwijl ik het ook enorm mooi vind om voor die kleine hulpeloze babies te zorgen. (Onze kids zijn 4 en 2, nu zwanger van nr 3).

read more image Lees ook: Spraakontwikkeling bij peuters en kleuters
    #10607829 Quote

Er is maar een antwoord per direct stoppen met de pil. Jou kinderwens staat op een. Mannen genoeg op deze wereld en jij en je kindje worden er niet jonger op. 

Molliee
    Bijdrager
    #10609601 Quote

Hier was het ook lang onduidelijk of mijn man een 2e kind “zag zitten”. De start van onze eerste was niet makkelijk, naar mate onze dochter ouder werd, konden we meer genieten van het ouderschap en het gezinsleven. De eerste periode voelde echt als overleven.

Ik heb altijd gedacht 3 kinderen te willen en hij 1.. afgelopen zomer begon het bij mij te kriebelen, onze dochter was toen ruim 3.

Ik heb toen duidelijk mijn gevoel en wens uitgesproken. Het heeft bij hem even 2 maanden moeten landen voordat hij ook zei, laten we er voor gaan. Was toen net voor mijn ovulatie en 2 weken erna was ik zwanger.

De eerste maand moest hij zeker even bijkomen van het snelle nieuws maar hij is nu zo blij dat we nog een kindje mogen krijgen. We vinden het allebei weer super spannend maar weten ook dat huilbaby’s uiteindelijk hele sociale, vrolijke kindjes worden.

We krijgen nu een zoon, ik ben 32 en voor mij is het goed zo.. de wens voor een 3e verwacht ik niet terug te zien komen, ook omdat we het nooit zo snel achter elkaar zouden willen. 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct