Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

zindelijk

• Auteur

ideeen om kindje op een leuke manier zindelijk te krijgen. Plassen lukt wel het drukken nog niet.

#3436586 Quote

Wat je kunt proberen is iedere keer dat je kindje op het potje drukt, een sticker plakken, na een bep. aantal stickers staat er dan een klein cadeautje te wachten. Maar vergeet 1 ding nooit, als je gaat dwingen, lukt het never nooit niet, dan gaan ze alleen maar dwarsliggen en ophouden, met flinke verstopping tot gevolg of angst voor drukken. Succes

#3436587 Quote

Ik zou het cadeautje achterwege laten. Alleen een stickertje plakken is al voldoende. Met een cadeautje maak je het heel zwaar. Het gaat erom dat je het gedrag van je kind conditioneert. Dus dat hij het gaat associeren met iets leuks. Mijn dochter vind het handen wassen nadien al een hele beloning.

#3436588 Quote

Stickertjes werkten bij ons ook goed. Plassen 1 stickertje en drukken 2, omdat dat eerst niet lukte. Een wc verkleiner werkt voor het drukken vaak ook goed, ze kunnen zich dan beter ontspannen. Een boekje heeft ook wel een ontspannend effect.

#3436589 Quote

Plassen gaat goed bij mijn zoontje van 3. Poepen niet. Ook met stickertjes geprobeerd maar het interesseert hem niet! Ik heb het idee dat hij het ophoudt en dan telkens met kleine beetjes in zijn broek poept; en er dan helaas ook niet erg vies van is! Het gaat wel goed als hij in zijn blootje loopt! Heeft iemand hier ervaring mee?

#3436590 Quote

Het komt van zelf als ze aan toe zijn. Wel handig om regelmatig laten weten dat je op de po/wcpot ook kan poepen en vragen "moet je poepen?"
    Succes

Lees ook: Naar de peuterspeelzaal, wat kun je verwachten?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct