Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

kapot maken

• Auteur

Mijn kind maakt al zijn speelgoed kapot. Onhandigheid, geen waarde van spullen zien en doen in plaats van eerst denken zijn hiervan de oorzaak. Hoe kan ik hem leren dingen heel te laten?

#3441410 Quote

Geen speelgoed meer geven of misschien met een soort beloningssysteem werken waarmee hij nieuw speelgoed kan verdienen?

#3441411 Quote

Kinderen maken dat niet met opzet kapot het komt gewioon door het ontdekken van het kind! Laat het kind maar hij kan er niets aan doen

#3441412 Quote

Hoi!

Kinderen denken vaak dat ouders alles kunnen maken. En dat is niet zo, he?

Misschien is het een idee om samen met je kind knutselwerkjes te maken, waarbij je samen op zoek gaat naar materialen: op straat, in het bos, in de winkel.
    Leuk is het om bij de IKEA houten doosjes te kopen waar een plastic schot voor zit zodat je alle gevonden en gemaakte schatten in de doodjes kunt bewaren: zo krijg je je eigen museum. Je kind heeft er zelf vele uren werk aan besteed en zal het (denk ik, nee hoop ik)niet kapot maken.

Succes!

Groet, Xana

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct