Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

veranderen van school

• Auteur

Mijn dochter zit nu in groep 3, is al één keer van school gewisseld i.v.m. onze scheiding. Nu wil mijn ex haar weer naar een andere school doen, omdat ze gaat samenwonen met een man (die ze nu pas 4,5 maand kent). Dus nadat mijn dochter moest wennen in groep 1, moest ze naar een andere school naar groep 2, dat viel al niet mee voor haar. In groep 3 zijn 2 klassen bij elkaar gekomen en moet ze weer erg wennen en nu wil mijn ex haar dus in groep 4 weer naar een andere school sturen! Dat kun je dat kind toch niet aandoen! Ik wil er gewoon over praten en een oplossing vinden, maar dan gaat ze alleen maar schreeuwen. Wat vinden jullie hiervan?

#3441413 Quote

Jeetje, wat een toestand. Ik vind idd ook dat je dat zo'n kleine meid niet kunt aandoen. Het is sowieso een moeilijke leeftijd, ze groeien op deze leeftijd emotioneel heel erg vind ik en dan moet je dochter ná jullie scheiding zoveel veranderingen op/van school doormaken én nog gaan samenwonen met een andere man. Ik neem aan dat het geen optie is dat je dochter bij jou komt wonen? Dan moet ze waarschijnlijk toch weer van school veranderen maar dan heb je de zekerheid dat ze voorlopig op die school blijft. Afgaande op wat je over je ex vertelt, lijkt ze me immers nogal impulsief: wie zegt dat ze over een paar maanden niet bij deze man weg gaat?
    Persoonlijk kan ik dat niet begrijpen, het welzijn van mijn kinderen gaat bij mij vóór alles, maar goed, ik heb haar kant van het verhaal niet gehoord dus daar zal ik niet te gauw over oordelen.
    Hoe is je dochter eronder; op school erg wennen vertel je, maar hoe zit dat met de scheiding (en nieuwe relatie van haar moeder)? Kan ze er een beetje mee omgaan? Wat zegt ze er zelf over?
    Jammer dat je ex er niet over wilt praten. Misschien moet je duidelijk maken dat je geen kritiek hebt op haar opvoeding maar dat je je wel zorgen maakt over jullie dochter?
    Groetjes en succes ermee.

#3441414 Quote

Hoi Natascha, bedankt voor je reactie. Ik zal antwoord geven op je vragen: mijn dochter kan bij ons komen wonen. Ik woon inmiddels al weer 1,5 jaar samen en dat gaat erg goed. Mijn dochter vindt mijn vriendin erg lief en omgekeerd. Mijn ex vindt dat echter geen optie. Mijn dochter is nu elk weekend bij ons en alle vakanties. Mijn dochter is moeilijk te peilen; dit is inmiddels de vierde man in 1,5 jaar voor mijn ex, en mijn dochter heeft met allemaal op zeer korte termijn kennis gemaakt. Maar ze vindt het altijd wel gezellig en ook bij deze man heeft ze het wel naar haar zin. Over de scheiding die inmiddels ruim 2 jaar geleden heeft plaats gevonden, zegt mijn dochter nooit wat. Wel geprobeerd erover te praten met haar, maar het lijkt of het haar niks doet of gedaan heeft…
    Mijn ex woont inmiddels samen bij haar vriend, waardoor het lastig is mijn dochter in de oude woonplaats naar school te laten gaan. Ik voel me voor het blok gezet, omdat we voor haar verhuizing hadden afgesproken dat ze in haar oude woonplaats op school zou blijven, en nu zegt mijn ex dat het beter is als ze in de nieuwe woonplaats naar school gaat, omdat ze anders in een uitzonderingspositie terecht komt. MAAR DAT HAD ZE TOCH VOOR HAAR VERHUIZING MOETEN BEDENKEN?! Ik denk dat ze gewoon voor die man kiest, niet tegen hem "durft" te zeggen dat het misschien beter is om in haar oude woonplaats te gaan wonen, en dan maar ziet hoe het met onze dochter gaat. Zelf zegt ze nu: Ik wist ook niet dat het zo zou gaan lopen. Maar dat zijn toch haar eigen keuzes geweest? Ik weet echt niet meer wat ik van haar kan vragen…

#3441415 Quote

Hoi Anoniem,
    Na je verhaal ben ik toch wel een beetje gerustgesteld, want je dochter lijkt er goed mee om te kunnen gaan. Misschien is zij wel heel flexibel? Ze heeft bij jou en je vriendin i.i.g. een stabiele basis en waarschijnlijk doet je ex ook wel wat goed, aangezien je dochter gelukkig lijkt met de situatie (toch?). Ik stel me zo voor dat ze een hele goede band met haar moeder heeft en misschien in karakter op haar lijkt, zodat ze geen moeite heeft met de leefstijl van haar moeder. Ik vind het positief dat je dochter zo vaak bij jullie is en dat je zo goed op haar let. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken zolang je dochter geen probleemgedrag vertoont en een gelukkige indruk maakt. Verder kun je de situatie zelf natuurljk het beste inschatten, maar ga uit van het gevoel van je dochter want om haar gaat het uiteindelijk. Ik hoop dat je wat aan mijn feedback hebt gehad, ik ben immers geen deskundige, maar soms helpt het al om er alleen over te praten, toch?
    Geniet van je dochter, want volgens mij is zij een topmeid!

#3441416 Quote

Hee is dit even een bekend verhaal wat ik op het internet lees. Ik ben dus de ex en de moeder van dit meisje en omdat ik dit verhaal hier op internet lees, wil ik ook mijn kant van het verhaal neer zetten, dit omdat ik het beste voor mijn dochter wil en omdat deze kwestie toch wel de goede verhouding die mijn ex en ik hebben verstoord wat ik best wel vervelend vind, misschien kan op deze manier iemand die ons niet kent er zijn visie er dan op geven.
    Ten eerste, Mijn huidige vriend is de derde man die mijn dochter leert kennen,(die eerste vriend heeft mijn dochter nooit gezien omdat ik dat zo net na de scheiding niet goed vond) ik ben me bewust dat dit niet ideaal is. Mijn huidige vriend ken ik nu een half jaar en we zijn sinds kort gaan samenwonen in zijn huis, In zijn huis omdat hij een groot huis met tuin in een kinderrijke buurt heeft en ik een flat in een buurt waar geen kinderen wonen. Mijn dochter heeft mijn vriend helemaal geaccepteerd en wil ook niet meer terug naar dat flatje. En de relatie met mij en mijn vriend is helemaal top, we hebben zelfs ook al een vakantie die in augustus plaats vind geboekt om maar even aan te geven dat het serieus is, en we niet van plan zijn uit elkaar te gaan.
    Nu komt het probleem dat het een half uur rijden is naar haar school, voorlopig laat ik dat ook zo, maar ik zat te denken om haar misschien in het nieuwe schooljaar hier op school te doen, omdat ik het niet echt ideaal vind dat onze dochter elke dag een uur in de auto moet zitten (ze is bovendien wagenziek elke dag) bovendien heeft ze niet veel vriendjes op haar oude school 1 vriendje. waar ze alleen op woensdagmiddag mee speelt omdat het niet te doen is om voor een uurtje spelen 1 uur in de auto te zitten.
    Hier speelt ze ook al regelmatig buiten met kinderen uit de buurt en ze heeft ook al een keertje met haar buurmeisje even gespeeld, die is even oud als zij. Daarom denk ik toch dat het beter is dat ze hier in de buurt naar school gaat in de toekomt, begrijpen jullie mij goed ik wil geen overhaaste beslissing nemen het gaat eventueel over het nieuwe schooljaar en staat het belang van mijn dochter voor op. Het bij haar vader gaan wonen is voor mij trouwens geen optie omdat ze dan in de weekenden bij mij zou zijn, maar in de weekenden werk ik (horeca) dus zou dat betekenen dat ik mijn dochter amper nog zie, Haar vader woont trouwens 75 km van ons vandaan.
    Ik vraag me soms af waarom hij zo moeilijk doet en hier tegen is,Ik probeer altijd de verstandhouding goed te laten verlopen, onze dochter gaat elke schoolvakantie en elk weekend naar hem omdat ik vind dat een kind een vader zowel een moeder nodig heeft. Hij weet dat ik altijd het beste voor onze dochter over heb, en dat zij alles voor me is, ik zou nooit iets ten nadele van haar doen.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct