Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Hoe vertel ik het

• Auteur

Kortgeleden is de moeder van een hele goede vriendin van ons overleden. Zij komt bijna wekelijks bij ons. Ook haar moeder kenden wij. Ik heb ons zoontje van 4 jaar verteld wat er gebeurd is want hij is gek op onze vriendin. Alleen heb ik het idee dat hij het eigenlijk niet begrijpt. Hoe kan ik aan hem uitleggen wat de dood betekent ?

#3441423 Quote

Hoi Hoi ,
    Hoe je het precies moet uitleggen zou ik ook zo even niet weten,wat ik wel weet is dat je nooit moet zeggen dat diegene voor altijd slaapt,want dan kan je zoontje bang worden om te gaan slapen.Misschien wist je dit al wel maar ik dacht laat ik het toch even opschrijven,voor het geval dat.
    Heel veel succes ermee,
    Groetjes Susan
    O ja misschien kun je vertellen dat ze nu een sterretje is geworden en bij alle andere sterren in de hemel staat.

#3441424 Quote

Hoi anoniem,
    Doodgaan heeft niet een pasklaar antwoord. Leg je kind het pas uit als het er zelf om komt vragen. Pas dan kun je het hem een beetje uitleggen.
    Heel veel succes ermee.

#3441425 Quote

Dank jullie wel voor jullie reacties. Onze vriendin was bij ons op bezoek en mijn zoontje vroeg op een gegeven moment hoe het met haar moeder was. Onze vriendin reageerde hier heel goed op door te zeggen dat het nu goed ging en dat ze op een ster zit. Samen zijn ze toen buiten gaan kijken op welke ster ze dan zat. Daarna ging mijn zoontje een tekening voor haar moeder maken. Als hij nu een ster ziet dan zegt hij: Kijk mama, daar zit de mama van tante Jo.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct