Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

7 weken & kotsmisselijk

• Auteur

Hoi allemaal,

niet de allerleukste titel maar zo is t nou eenmaal.

Ik ben nu 7 weken zwanger en oe blij ik ook probeer te zijn het lukt me niet, 24/7 misselijk, alleen maar spuugen enorm moe en 0 energie. Wie heeft hier ervaring mee want ik trek dit f niet!!

HELLUP

#10178494 Quote

Is echt super vervelend. Het kan zijn dat het met 12 weken minder wordt, maar kan ook zeker nog even aanhouden.. Ik ben misselijk geweest tot 18 weken ongv. 

Als je het echt niet trekt, kun je altijd de huisarts bellen, die kan je misschien wat voorschrijven wat helpt.  

Verder je er gewoon bij neerleggen, je kunt er zo weinig aan doen, evt tips opzoeken op google, maar die hielpen bij mij ook niet.. Hou je eraan vast dat het overgaat!! 

Jennml
    Bijdrager
    #10178498 Quote

Ook ervaring mee helaas.

opgenomen geweest in het ziekenhuis (meerdere malen) door t vele spugen.

ben nu 19 weken en nogsteeds aan de medicatie.

als t zo heftig is zou ik dat zeker gaan informeren bij je huisarts en verder krijg je vaak advies om in ieder geval te drinken (heldere dranken) water werkt vaak juist averechts tegen misselijkheid dus probeer iets lichts met een smaakje. En verder alles in kleine beetjes en waar je ook maar trek in hebt.

succes ermee! Grote kans dat je rond 12 weken er van af bent!

#10178500 Quote

Hoi, 

(nog) geen tips, maar wel herkenning. Ik ben zo beroerd, maar hoef (nog) niet te spugen, ben bijna 7 weken.

Heb al een beetje informatie opgezocht en kom heel vaak emesafene tegen, dat is op recept van de HA.

Heel veel sterkte! 

BenB
    Bijdrager
    #10178504 Quote

Heel vervelend, maar het hoort er nu eenmaal bij. Ik heb het gehad tot 21 weken. Ik moest zo enorm hard overgeven dat ik tegelijkertijd vaak in mijn broek plaste. Ik weet hoe je je voelt, maar je kunt er helaas niet echt iets aan doen.

#10178607 Quote

Emesafene van de huisarts heeft bij mij heel goed geholpen.

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

JomieJW
    Bijdrager
    #10178614 Quote

Hier met beide zwangerschappen enorm ziek geweest, misselijk en overgeven. Ook vele kilo’s afgevallen en bij de tweede zwangerschap zelfs opgenomen in het ziekenhuis. Bij de huisarts aan de bel getrokken, kreeg toen in eerste instantie Emesafene voorgeschreven, maar die pillen bleven er bij mij niet in en maakten het bij mij alleen maar erger. Ik heb toen Primperan gekregen (zetpillen) en deze werkten bij mij veel beter. Dus mocht de Emesafene niet helpen dan is er altijd nog een alternatief 😉 

Minkx
    Bijdrager
    #10178639 Quote

Hier ook enorm misselijk geweest, maar eigenlijk nog steeds.. 

Het begon met 5 weken en toen gestart met gembertabletten, emesafene en later primperan. Belangrijk is om in de gaten te houden dat je genoeg kan drinken. Ik ben uiteindelijk met uitdrogingsverschijnselen opgenomen in het ziekenhuis.  Hier heb ik zofran gekregen, maar later las ik hier tegenstrijdige berichten over. Dit laatste zal ik dus niet aanraden en wordt ook niet standaard gebruikt. 

Wat mij nu helpt is kleine beetjes eten, spa rood het liefst erg koud (terwijl dit bij sommigen juist niet goed valt), geen gekruid of zuur eten en veel rust nemen. Doe ik een dag teveel lig ik weer dagen in bed en hou ik niks binnen.. Het is echt een beetje uitvogelen wat je kan verdragen. 

Met 14 weken kon ik mn bed weer uitkomen. Ik ben nu 16 weken en hoop dat het snel helemaal weggaat. Wat me trouwens ook nog geholpen heeft is af en toe een extra echo inplannen. Dat zorgt toch weer even voor iets leuks!

Hoop voor je dat het snel beter gaat!! 

Minkx
    Bijdrager
    #10178640 Quote

Hier ook enorm misselijk geweest, maar eigenlijk nog steeds.. 

Het begon met 5 weken en toen gestart met gembertabletten, emesafene en later primperan. Belangrijk is om in de gaten te houden dat je genoeg kan drinken. Ik ben uiteindelijk met uitdrogingsverschijnselen opgenomen in het ziekenhuis.  Hier heb ik zofran gekregen, maar later las ik hier tegenstrijdige berichten over. Dit laatste zal ik dus niet aanraden en wordt ook niet standaard gebruikt. 

Daarna begonnen met accupuntuur. Het duurde even maar na een aantal keer had ik wel het idee dat het even werkte. 

Wat mij nu helpt is kleine beetjes eten, spa rood het liefst erg koud (terwijl dit bij sommigen juist niet goed valt), geen gekruid of zuur eten en veel rust nemen. Doe ik een dag teveel lig ik weer dagen in bed en hou ik niks binnen.. Het is echt een beetje uitvogelen wat je kan verdragen. 

Met 14 weken kon ik mn bed weer uitkomen. Ik ben nu 16 weken en hoop dat het snel helemaal weggaat. Wat me trouwens ook nog geholpen heeft is af en toe een extra echo inplannen. Dat zorgt toch weer even voor iets leuks!

Hoop voor je dat het snel beter gaat!! 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct