Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

8 Maanden En Borstvoeding

• Auteur
  • Bosbipsje
    Bijdrager

Hallo,

Mijn zoontje is al over de 8 maanden heen. Hij eet al goed vast voedsel en krijgt daarnaast nog borstvoeding. Zowel vers uit de borst en voor het slapengaan afgekolfde melk via de fles met wat pap. Of als hij bij opa & oma is krijgt hij ook afgekolfde melk via de fles.

Waar ik een beetje mee zit is dat hij overdag nauwelijks om de borst/fles vraagt en ik hem dan na de boterham en voor het slapengaan toch maar aanbiedt. Dit resulteert er vaak in dat hij dan maar weinig drinkt, maar juist in de nacht huilt hij wel vaak en dan drinkt hij wel fors. Daarnaast is hij ook nog niet echt fanatiek met andere dingen zoals water en thee te drinken. We bieden het hem al wel steeds aan.

Iemand een idee hoe ik hem juist overdag aan het drinken krijg (ondanks dat hij zich niet aanbiedt) en s’nachts minder vaak komt voor de borst?

Dit schema probeer ik een beetje aan te houden:

7.00 u borstvoeding

10.00 u fruithap, thee/water

12.00 u brood met borstvoeding

15.00 u soepstengel thee/water

17.00 u groentehap 

19.00 u borstvoeding met pap

Vaak komt hij nog rond 23:00 en 2x in de nacht voor de borst.

Alvast bedankt voor de tips.

Fishy
    Bijdrager
    #10308602 Quote

Je kan hem een uur/half uur voor het vaste voeding moment de borstvoeding geven. Anders zit hij wss te vol om nog goed te drinken 🙂

Daarnaast kan ’s nachts drinken ook het zoeken van geborgenheid zijn. Borstvoeding is natuurlijk zoveel meer als alleen voeding / drinken 💛

Mamariëlle
    Bijdrager
    #10308607 Quote

wat gezegd wordt, eerst borstvoeding aanbieden en dan pas de vaste voeding. Tot ongeveer een jaar groeien ze vooral op de melk en niet op de andere voeding. Zeker als je het idee hebt dat je kindje in de nacht veel honger heeft… maar het kan natuurlijk ook andere redenen hebben. Je weet het niet… 

#10308608 Quote

Wellicht bij het ontbijt na de BV ook brood aanbieden?

Geef je al aardappels of pasta of rijst bij de groente?

#10308646 Quote

Zowel bij mijn eigen kids als op het kdv, kregen de niet goede drinkertjes altijd eerst de fles/borst en daarna pas de rest. De melk is op die leeftijd het belangrijkst.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct