Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Op controle bij de kinderarts

• Auteur

Vandaag hadden wij onze eerste controle afspraak bij de kinderarts.

Voor degenen die het verhaal niet kennen: Toen Jorja 5 dagen oud was kreeg ze last van stuipen. We gingen naar het ziekenhuis en daar bleek het behoorlijk ernstig.
    Ze is toen overgeplaatst naar de Neonatologie/IC van het Emma Kinderziekenhuis. Ze heeft daar een week gelegen, waarvan 4 dagen in een coma, en wij hebben een week in het Ronald McDonald huis gezeten. Ze dachten aan hersenbloedingen, of aan een infarct, maar de MRI liet uiteindelijk maar een kleine afwijking zien, die erop duidt dat ze zuurstofgebrek heeft gehad.
    Ook waren er in haar bloed sporen van een enterovirus aangetroffen wat de stuipen veroorzaakt heeft kunnen hebben.
    Uiteindelijk mocht ze weer gewoon mee naar huis, zonder medicatie, maar we hebben werkelijk doodsangsten uitgestaan!

Maar goed, de kinderarts dus… Hij zei dat Jorja er "schandalig goed" uit zag. 😀 Heel goed nieuws!

Ook is ze lekker gegroeid: 55 cm lang en 3950 gram.

Ze heeft zeker genoeg aan mijn borstvoeding, dus dat flesje dat ik bij
    gaf, dat is gewoon onzin. Of, in zijn woorden: "Keiharde afspraken
    maken met 'r, want het is gewoon een hongerlapje!"

Verder vroeg hij hoe oud mijn oudste was, en gaf hij toen hij hoorde dat
    ze 20 maanden en een beetje is, als commentaar: "Die gaat veel te
    hard!"

Vleer was namelijk hele verhalen aan het houden tegen de co-assistente en da's blijkbaar erg goed voor haar leeftijd of zo

Al met al helemaal tevreden en erg trots op mijn meiden!

Liefs, Lynn

en Jorja (11-08-2006)

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct