Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

wat vinden jullie…???

• Auteur

hoi,

gister heb ik grote discussie met mijn man gehad over oppassen.
    Op woensdag gaat mijn schoonzus op delano passen en wil daar dan iets nvoorkrijgen.
    Nou je raad het al het ging dus om geld.
    Wat vinden jullie een normaal bedrag om aan je familie te geven voor het oppassen op je kindje voor 1 hele dag?

groetjes kim.

#3645534 Quote

hoi..

ik vind het niet normaal..
    maar komt ook omdat ik zelf niet zo in mekaar steek,
    als ik bij vrienden of fam oppas hoef ik daar niks voor te hebben.!

maar goed iedereen is anders.?
    wat vind je zelf.?

kus

#3645539 Quote

nou ik zzei gister al precies het zelfde tegen mijn man en wil zijn zus nu 17.50 euro per keer betalen. Ze hebben het namelijk helemaal niet breed.
    Ik ben zoooooooooo pissig geworden dat ik nu opzoek ben naar een kdv, ben ik volgens mij goedkoper uit als de werkgevers mee willen werken.
    Ik moet nu even op schieten kevan moet over een half uur op school zo haha.
    tot zo!

groetjes kim

#3645611 Quote

vroeg me af hoe het is afgelopen de discussie..????

#3645660 Quote

Hoi

Mijn motto is als ik geld verdien betaal ik de ander ook en anders
    niet. Iemand is toch een hele dag met een kind bezig terwijl jij geld
    verdiend. Mijn oppas betaal ik 3 euro per uur. Maar als mijn moeder
    eens een dagje oppast betaal ik haar niet hoor. Dat neem ik af en toe
    wat leuks mee. Maar zou zij standaard elke week oppassen dan zou ik
    haar daar wel een vergoeding voor geven.

#3645692 Quote

Een nicht van mijn man heeft een paar maanden lang een dag in de week op mijn dochtertje gepast. Nou ja van half tien tot half vier en daar wilde ze absoluut niks voor hebben. Nu heb ik aan het eind wel een cadeau gegeven en dat vond ze heel erg leuk.

#3645757 Quote

hoi tanja,

eerst moet je natuurlijk waten wat het kinderdag verblijf kost.
    dat verschilt  overal. Dus zoek ereen op in de buurt en kijk wat deze kost per uur.
    Dat vermenigvuldig je dus met het aantal uur per maand  

En dan heb je nog gegevens nodig mbt je inkomen.
    Ik weet niet of je elk je je inkomstenbelasting in dienst, zoja achterop je voorlopige aanslag staat dan jou   verzamelinkomen en dan heb je hem ook nodig van je partner.

Je gaat naar de site http://www.toeslagen.nl en daar kun je dan een berekening maken.
    Dan krijg je dus te zien wat je terugkrijgt van de belastingdienst per maand.

groetjes kim

#3645725 Quote

Hoi,

Ik zou niet weten wat je ze moet betalen.
    Mijn moeder past op donderdag op de kindjes maar wil daar ook niks voor hebben.
    Ik geef ze dan wel eens wat extra, zoals met kerst, pasen , haar verjaardag of zomaar een keer een bosje bloemen.
    Ze is er dan wel heel gelukkig mee, al zegt ze telkens ik hoef er niks voor te hebben…

Groetjes Marina

#3645746 Quote

hoi tanja

je was benieuwd het het was afgelopen.

Om eerlijk te zijn zijn we er nog niet uitgekomen. Het is eigenlijk zo gegaan, dat mijn man aan zijn zus vroeg van, wat wil je voor  het oppassen hebben  dan. Waarop eigenlijk het antwoord kwam van maakt niet uit kijken jullie maar.
    Dus zo tussen neus en lippen door werd dit mij even door de telefoon meegedeeld van ja kim wat geven we haar. Toen kwam mijn man met het voorstel   van 75 euro per maand, waarop ik reageerde dat ik dat best een hoop geld vond en dat een kdv misschien dan wel goedkoper was. Toen brak dus de hel los.
    Maar nu gister heeft hij er ook over nagedacht en reageerde heel anders en gaf zelfs aan dat we naar een andere oplossing moeten zoeken.

Toen kwam hij met het voorstel of ik mijn baan die ik nu heb niet kon opzeggen, en dan bij mijn ouders te gaan werken. Dan kan ik delano meenemen.
    Mijn ouders hebben een sportcentrum en zijn aan het uitbereiden, daardoor hebben ze nieuwe mensen nodig in het bedrijf.
    Ik heb het gister aangekaart bij ze en vonden het een goed idee, maar een en ander moet nog wel besproken worden.

Zowiezo blijf ik dus nog tot die tijd werken waar ik werk.
    Ik zou he aan de ene kant wel jammer vinden om daar dan te stoppen want ik heb het best naar mijn zin. Maar ja ik moet niet alleen aan mezelf denken.

O ja wat ik gister ook nog even heb gedaan is een en ander uitgezoek over de wet kinderopvang, zeg maar geld wat je terugkrijgt via de belasting voor de kinderopvang. In mijn geval zou ik zelf  ongeveer 0.72 cent per uur betalen aan kinderopvang, dus reken maar uit!  

groetjes kim

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct