Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

878034 Aan Moeders Met Doorslapende Kinderen

• Auteur

Vraagje aan moeders met kindjes die al doorslapen:

Hoe oud waren jullie kindjes toen ze gingen doorslapen?

En hoe laat gaan ze naar bed?

Die van mij is nu 10 weken en gaat al rond 18.30 naar bed. Vervolgens moeten we hem wakker maken voor de voeding van 23.00 uur.  Maar snachts begint het gespookt.

We hebben nu dus het idee dat hij al om 18.30 aan zijn nacht begint.

Hoe zit dat bij jullie? Zijn jullie kindjes savonds nog wakker of gaan ze ook vroeg naar bed?

#3648204 Quote

hoi hoi,
    ons meisje slaapt nu denk ik ongeveer een week of 5 door. ( is nu 13 weken)
    eerder kreeg ze ook rond 3 uur s'nachts nog een fles en dit werd steeds later. toen ben ik het een tijdje gaan rekken met de speen tot een uur of 6 a 7. op een gegeven moment werd ze al niet meer wakker voor de speen.
    Nu slaapt ze de laatste dagen zelfs zolang dat ze niet meer aan haar 5 flessen komt.
    na wat puzzelen vandaag ga ik morgen   proberen om er overdag maar 3 uur tussen te laten zitten. Nu hebben we dit schema.

eerste fles:  ongeveer 08.45 uur
    tweede fles: 12.00 uur
    derde fles: 15.00 uur
    vierde fles: 18.00 uur
    vijfde fles: 21.30 uur

zo gaat het bij ons zo'n beetje.
    wij hebben  door het s'nacht steeds een beetje te rekken de fles steeds wat kunnen verschuiven en nu is het een echte slaapmuts. (s'nachts in ieder geval)

groetjes pally      

#3648096 Quote

Thanks….
    Maar een vraagje dan nog. Is hij tussen 18.00 en 21.00 dan wakker of slaapt hij dan ook?

#3648097 Quote

hallo

Onze dochter is nu elf weken en krijgt om zeven uur eten en dan is ze om half elf zelf wakker of maken we haar wakker, omdat ze het nog niet red om door te slapen.
    Daarna slaapte ze meestal tot zes uur, dan eten en weer naar bed.
    Zes uur vind ik prima want dan gaat mijn man ook weg en ben ik zelf wakker dus.
    Af en toe moet ik er 's nacht uit voor haar speentje maar dan slaapt ze ook rustig weer door.
    Ik geef borstvoeding weet niet wat jij doet?
    Volgens mij geeft je kind zelf wel aan waneer hij/zij er aan toe is om door te slapen en je kan natuurlijk ook ff het cb vragen.
    groet Liennie

#3648098 Quote

Van 23.00 tot 6.00..? WOUW!!
    Daar willen wij ook graag naar toe dus, maar meneer wordt na de voeding van 23.00 uur vaak wakker rond 1, 2 of 3 uur en ik geef hem dan nog 1 nachtvoeding (rond 3 of 4). Tussen door geef ik een speentje.
    Ben nu de bv aan het afbouwen.

Ja ze bepalen het natuurlijk zelf, maar ik heb het idee dat hij aan het begin van de avond zijn diepe slaap pak en daardoor snachts niet meer diep slaapt ofzo.

Vandaar de vraag of kinderen die wel doorslapen ook al om 18.00 naar bed gaan of juist langer wakker zijn.

pfff….ik blijf er mee bezig. Hoop dat het gauw ophoudt. van 23.00 tot 6.00 lijkt me heerlijk!!

#3648099 Quote

hoi het is ook heerlijk  dat ze zo lang slaapt.
    Kun je niet proberen de voeding van 18u later te geven, of hem wakker te houden?
    Het is maar een idee,   met onze meid hebben we nooit problemen mee gehad.
    Want hoe gaat het overdag dan slaapt hij dan veel?

#3648100 Quote

Lukas is nu elf weken en slaapt redelijk door soms moet ik er een paar keer per nacht uit voor een speentje maar vannacht bijvoorbeeld maar 1 keer (om vijf uur en toen sliep hij tot half zeven). Hij gaat altijd tussen 7 en 8 naar bed, voor de voeding van elf uur moeten we hem echt wakker maken en het is een heel gevecht om er wat in te krijgen. Ik durf deze voeding echter niet te vervroegen of te laten vallen want ik ben bang dat hij dan weer komt.

#3648102 Quote

Overdag zit er nu een redelijk ritme in.
    7.00,11.00,15.00,19.00,23.00,03.00….voedingen.
    Na de ochtend voeding gaat hij nog een uurtje naar bed. En smiddags tussen 11.00 en 14.00 slaapt hij best lang…uurtje of 2.
    Einde van de middag weer een hazeslaapje. Maar hij is dus rond 17.00 a 18.00 niet meer te genieten en wil dan gewoon naar bed.
    Maar misschien ga ik wel proberen om die voeding van 23.00 iets eerder te geven..bv om 21.30….misschien dat ie dan daarna in zijn diepe slaap komt ofzo.

Nou ja, het blijft uitproberen. En uiteindelijk bepaalt hij het zelf…haha.
    Maar goed…je wordt er wel doodmoe van.
    (ga nu zelfs af en toe op zolder slapen, zodat ik een paar uurtjes kan pakken….erg gezellig ..not!)

#3648104 Quote

Hoi,

Jamie is nu bijna 8 weken en hij gaat om 19.00 uur in bad en dan krijgt
    hij om 19.30 uur de fles. Hierna gaat hij zodra hij laat zien dat hij
    moe is naar bed. Meestal gaat hij dan spoken en wil 's avonds niet
    slapen. Ik blijf dus de trap oplopen om hem te troosten, maar als het
    bij een beetje huilen blijft dan haal ik hem er niet uit. Zodra het
    huilen serieus wordt dan neem ik hem even bij me tot hij weer rustig is
    en leg ik hem weer terug. Hij krijgt om 23.30 uur de laate fles en dan
    pas om 07.30 uur weer. Meestal wordt hij 's nachts wel 1 keer wakker,
    maar dna krijgt hij een aai over zijn bol en geef ik hem zijn speentje.
    Dan gaat hij eigenlijk altijd weer slapen tot   07.30 uur.

Dit doet hij nu ongeveer 2 weken, dus vanaf dat hij 6 weken is.

Groetjes Natasja

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct