Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

878078 Hoe Bevalt Nu Het Moeder Zijn

• Auteur

we zijn inmiddels al wat verder maar hoe bevalt het jullie nu het moeder zijn??? ik vind persoonlijk sommige dingen nog erg zwaar zoals de nachten en dat manlief de kleine niet hoort. verder geniet ik werkelijk elke dag van hem.

#3648308 Quote

Hoe makkelijk ik de nachten de eerste weken vond.. hoe zwaar ze me nu vallen. Gelukkig geldt voor vaderlief het omgekeerde, die vond de eerste weken de nachten zo zwaar en trekt het nu stukken beter dan ik. Dus we hebben een deal.. hij de nacht, ik de eerste ochtendvoeding, zodat hij uit kan slapen. Uitslapen lukt mij zowiezo niet meer, dus ik ben toch vroeg uit de veren (terwijl ik schandalig genoeg ook gewoon door de nachtvoedingen heen kan slapen.. soms wordt ik niet eens wakker!)

Behalve dat vind ik het heerlijk! Het is zo'n wonder!! En hij (Milian is nu bijna 6 weken) begint steeds meer te lachen, al is het nog niet echt gericht tegen vaders en moeders, maar ziet er heel schattig uit. Het is een heel grappig knulletje en ik kan niet genoeg van hem krijgen!

Toch hoef ik nog niet zo één twee drie een volgend kindje, inmiddels heb ik wel ontdekt dat ik compleet gestoord zou worden van al die flesjes en vieze luiers. Als Milian kan lopen en zichzelf een beetje aan kan kleden, wordt het een ander verhaal.. maar ik moet er niet aan denken om twee in de luiers te hebben! Dan blijft er voor mij weinig meer te genieten over heb ik wel door..
    Applaus voor alle moeders die twee kindjes zo dicht op elkaar hebben, ik neem werkelijk mijn petje er voor af!!

#3648310 Quote

Ps. Jantine, ik las ergens dat jr zo veel huilt en krampjes heeft.. Ik wil niet het honderdduizendste advies naar je hoofd slingeren, maar heb je wel eens ingebakerd?
    Dat helpt ons nl. ontzettend goed!

#3648311 Quote

hey Harma je mag best adviseren hoor geen probleem.
    maar Jr had erg last van de voeding en het gaat nu steeds beter zelfs met het poepen. zie het verhaal maar van 1 druppeltje vitamine d per dag

#3648323 Quote

Ik vind het heerlijk om mama te zijn. Behalve de grote zorgen die je je af en toe maakt maar dat hoort er ook bij. En natuurlijk is het niet leuk om er 'snachts uit te moeten maar ik kan me er wel overheen zetten. Ik heb ook echt een heerlijke meid. Al vind ik het niet leuk dat het een papa's kindje is… bij hem is ze altijd stil als hij haar troost. Nee ik geeft het moeder zijn een dikke tien!

Groetjes Kirsten, mama van Tyche (19/08/06)

#3648326 Quote

ook ik vind het moeder zijn geweldig.
    en inderdaad de nachten dat je eruit moet en de onzekerheden dat neem ik allemaal maar voor lief want je hebt het er toch allemaal voor over he.
    groetjes mira en marek 6 wk

#3648330 Quote

Ik vind het steeds leuker, in het begin moest ik echt wennen, heel erg onzeker of ik het allemaal wel goed deed enzo, maar sinds wij zijn begonnen met rust en regelmaat gaat het helemaal super, ik moet er 's nachts nog wel uit voor een voeding, maar die worden steeds later dus ik hoop binnenkort helemaal niet meer.
    Lotte is ontzettend vrolijk en slaapt veel (ik laat haar veel slapen.)
    Dus ik heb ook weer tijd voor me eigen echt heerlijk!

Liefs Lilian mv Lotte vandaag 10 weken (gaat echt snel)

#3648343 Quote

Ook ik geniet ongelofelijk veel van het moeder zijn. Elke dag weer een beetje meer. Het enige waar ik wel eens moeite mee heb is dat je altijd gebonden ben. Je kan niet zomaar effe weg en ik geef ook nog steeds borstvoeding en dat doe ik liever niet waar mensen bij zijn. Maar ik heb een heerlijk kereltje en van mij mag hij voorlopig nog wel even baby blijven. Heerlijk dat lachje, dat huiltje, dat praten enzovoort enzovoort….

Groetjes Hanneke

#3648351 Quote

In het begin vond ik het wel zwaar, maar dat kwam ook omdat ik ingeknipt ben en  ontzettend veel bloed heb verloren, ik had een hb van 5,4
    Dat heeft 7 weken geduurd dat ik weer de oude was.
    Gelukkig helpt mijn vriend me heel veel zowel in het huishouden als voor Danique.
    Terwijl hij wel hele dagen werkt en ik thuis ben.

Maar heb wel altijd van mijn meisje genoten in die tijd.
    Ik heb me er ook bij neergelegd dat het  soms best  zwaar is  en sinds ik dat heb gedaan.
    Ben ik nog meer gaan genieten van mijn kleine meid.

Wat hou ik van mijn   meissie en ik zou niet weten wat ik zonder haar moet.
    Ik kan zo intens van haar genieten.
    Ik zing heel de dag voor haar en dat vind ze zo leuk.
    Meestal zijn het verzonnen liedjes.
    Ik zwem met haar.
    Ik masseer haar lekker als ze uit haar badje komt met zwitsal olie.

En het ontroerde me gisteren zo, dat ze in het zwembad haar armpjes om mijn nek klemde. Omdat de lerares haar wilde  pakken om onderwater met haar te gaan.

Ik ben dan zo dankbaar dat ik dit allemaal mag mee maken, omdat ik mensen ken die dit nooit zullen meemaken omdat ze geen kinderen kunnen krijgen.

En ik dacht dat ik dit ook nooit zal meemaken na mijn 2 miskramen

Liefs Ilse en Danique

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct