's Ochtends: voeding Rafael maken voor de hele dag, flesjes en speentjes uitkoken, spelen met de kinderen, even de deur uit (wandelen, naar de speeltuin, naar de winkel of bij opa en oma op visite)
's Middags: na de lunch gaat Miguel op bed en ga ik aan het werk. Dagelijks ga ik stofzuigen, opruimen, ga ik overal even met een doekje langs en doe ik het toilet beneden.
Dweilen doe ik beneden 2 keer per week (doordeweeks).
's Avonds: natuurlijk kook ik voor ons en daarna ruim ik alles op in de vaatwasser.
De was doe ik tussendoor. Gooi alles in de droger, dus dat scheelt ook weer. Strijken doe ik alleen de kleertjes van de kinderen en overhemden. Hydrofielluiers strijk ik niet.
In het weekend ga ik boven stofzuigen en dweilen. Op zondag doe ik de badkamer.
Ongeveer 1 keer per 2 maanden was ik de ramen en de vitrages.
Ik hoop dat het zo allemaal duidelijk is en dat ik niets vergeten ben. Ik begrijp precies wat je bedoelt. Toen Miguel net geboren was, maakte ik me er ook druk over. Maar je moet begrijpen dat als je kinderen hebt het toch gauw weer een zooitje in huis wordt. Niet als ze nog baby zijn, maar wacht maar als ze gaan kruipen en lopen en de hele tijd al het speelgoed door het hele huis gooien. Dan wordt je ook wel makkelijker hoor. HIhihi.
Maar maak je dus niet zo druk om het huishouden. Geniet lekker van je kindje. En probeer het huis gewoon bij te houden, dan komt het wel goed en heb je genoeg tijd over voor andere dingen.
Liefs Maria
mv Miguel (2jr, 3mnd) en Rafael (vandaag 1 mnd!)