de babysleep voorkomt juist dat ze op hun buik kunnen rollen, stom zeg! Mijn oudste zoontje heeft zeker tot een maand of vijf op iets dergelijks gelegen, geen probleem. Maar wat ik eigenlijk iedereen zou aanraden die zoiets gebruikt voor een voorkeurshouding, is laat je kindje eens controleren door een osteopaat, manueel therapeut of fysiotherapeut. Er is vaak toch een reden waarom een kindje een voorkeurshouding heeft. Zo'n babysleep is wel een middel om afplatting te voorkomen,maar het neemt de oorzaak niet weg. Het kan heel goed dat er ergens iets niet helemaal goed zit, een werveltje bijvoorbeeld. Uit eigen ervaring weet ik dat je zelf actie moet ondernemen omdat consultatiebureau en vaak ook huisartsen je gewoon weer naar huis sturen met ach het is gewoon een voorkeurshouding. Bij mijn oudste stonden 2 nekwervels scheef en ik had destijds (2jr geleden) een verwijzing voor de manueel therapeut nodig van de huisarts, nou die geloofde er allemaal niet in en het was onzin. Gelukkig heeft toen de fysiotherapeut het bij hem voor elkaar gekregen, maar anders heb je gewoon pech. Gelukkig kun je tegenwoordig gewoon zelf een afspraak maken zonder verwijzing. Ik ga met de jongste vanmiddag naar de osteopaat omdat ik het niet helemaal vertrouw.
Maar je kunt de babysleep gewoon blijven gebruiken hoor, als de afplatting te erg wordt blijf je dat altijd zien.
Groetjes,
Josie