Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

878459 Vraagjes

• Auteur

Hoi,

Mijn zoontje Jonas is nu 12 weken en gaat dus ook voor het eerst naar de creche. Hij zit nu een beetje vol en heeft ook een vervelend hoestje. Hij heeft geen snotneus ofzo en oogt ook nie erg ziek en hangerig.
    Gaan jullie hiermee naar de dokter of kan ik zelf wat aan doen?
    Eeen soort dampo voor baby's ofzo?

Verder ligt hij in bed met een slaapzakje en erover heen een zomer deken. Ik heb het id dat hij het niet heel erg warm heeft.
    Wat hebben jullie kindjes over in bed?
    Moet ik een andere slaapzak of een dikkere deken?
    Nou, wat een vragen he? pffff Wat kan je soms onzeker zijn als mama

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Annette

#3650473 Quote

Hoi,

Laatst was Tess ook een beetje verkouden, niet veel maar net een beetje aan het knorren. Heb toen ook een uit naast haar bed gelegt, werkt super, dat is wat mijn moeder vroeger ook bij ons deed. Verder werkt die Otrivin Neusspray ook prima, al is het soms wel een gevecht om te kunnen sprayen, gelukkig heb ik het maar 2 keer hoeven doen tot op heden.

Succes! Nands

#3650443 Quote

Hallo,
    Ik ben inderdaad ook erg onzeker over de warmte op het kamertjes.. dus lees graag tips!

Tyche heeft ook een snotneusje maar verder niet ziek… af en toe een kuchje. Nu hebben we bij de hema zo'n neuspeer gekocht om haar neusje leeg te zuigen. Dit vind ze niet fijn maar naderhand is haar neusje wel lekker leeg.
    Er bestaan ook zoutoplossingen voor baby'tjes maar heb hier zelf geen ervaring mee.
    Ik heb wel een tip om de verwarming op her kamertje niet aan te laten staan want dan wordt de lucht droog en de snot ook en heeft je baby dus 'korsten' in zn neus.
    Succes verder en als je het niet vertrouwd naar de huisarts gaan hoor.

Groetjes Kirsten

#3650444 Quote

Oh sorry ik heb je verhaal echt verkeerd begrepen.. ik las dat Jonas wel een snotneus had… 1000x sorry muts die ik ben.

#3650445 Quote

Oh sorry ik heb je verhaal echt verkeerd begrepen.. ik las dat Jonas wel een snotneus had… 1000x sorry muts die ik ben.

#3650446 Quote

#3650448 Quote

Ik heb positieve ervaring met otrivin neusspray voor babietjes. Mijn dochter was een paar weken terug ook erg snotterig en vol, waardoor ze slecht aan de borst dronk. Ik heb haar voor de borstvoeding in haar neusje gesprayed en daardoor dronk ze   stukken beter. Door de spray wordt het slijm volgens mij ook wat vloeibaarder waardoor het er makkelijker uitkomt.  

#3650460 Quote

Hoi,

Hier wat tips. Jamie is al verkouden vanaf dat hij 10 dagen was.

-Je kan een halve ui bij het bedje leggen.
    -je kan bij de apotheek Luuf voor baby;s halen. Dit smeer je op zijn borstje en   ruggetje (Werkt eigenlijk als vicks).
    -Neusspray werkt ook heel erg goed.
    -Oh ja je kan ook het bedje aan het hoofdeinde iets omhoog zetten.

Dit was het wel zo'n beetje geloof ik.

En de warmte kan je het beste zlef controleren. Als hij koud aanvoelt
    in zijn nekje ishet te koud en moet je het iets warmer maken.

Jamie slaapt onder een dik dekentje en heeft een romper met lange
    mouwen aan en een badstof pyamaatje. Dit is voor hem goed, maar het kan
    voor jou kindje weer anders zijn.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes!!

Groetjes Natasja

#3650467 Quote

Hoi,

Kay slaapt in een pyamaatje ín een trappelzak van de Hema,.. Jullie weten wel, zo'n witte badstof. Dit temeer omdat meneertje anders een rondje ledikant doet.
    Over hem heen heb ik dan nog een lakentje zodat ik hem lekker kan instoppen.

Hij heeft het dan behaaglijk warm en slaapt als een roosje!

Je moet inderdaad achter in het nekje voelen.. beetje klam is te warm, lauw is net iets te koud. Uiteraard reageerd ieder kindje weer anders op de warmte van een dekentje en trappelzak.. dus even uitproberen!!

Succes!

Esmé mv Kay

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct