Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

878502 Hoe Maak Je Eigenlijk Flesjes Schoon

• Auteur

hallo

al die tijd heb ik na gebruik de flesjes omgespoeld met heet water en 1 x per dag kook ik alles uit….

maar nu bedenk ik me in een keer, moet je ze niet een keer met afwasmiddel ofzo schoonmaken?!?!

ja heel raar dat ik daar nu in een keer aan denk, maar ja…….:(

wie weet dit……( schaam me diep)

liefs tobi

#3650651 Quote

hoi tobi
    wij hebben het op deze mannier geleerd van de kraamhulp.

de flesjes dagelijks afwassen met afwasmiddel. dan in de flessen sterilisator doen als je die hebt anders uit koken. deze in de koelkast bewaren. dit 6 weken lang   daarna mag je ze 1 keer per week doen maar ik doe ze of iedere dag of om de dag
    groetjes petra en iris

#3650657 Quote

Hoi

Volgens mij doe je het zo goed hoor. Wij doen het ook zo; na iedere voeding uitspoelen met warm water en iedere dag uitkoken in een pan met een scheutje azijn (voor de kalk) Ik heb ook al mensen gehoord die hem 1x per dag in de vaatwasser zetten. Maar of dat mag weet ik eigenlijk niet.

Groetjes Ellen

#3650661 Quote

oke alvast bedankt

tobi

#3650698 Quote

hoi hoi,

ik wil er ook nog even bij vermelden dat ik de flessen over een  weekje of 3 ook gewoon in de vaatwasser doe. an makkelijk.  Wat betreft de vette aanslag: ik maak  de spenen daarna nog even met heet water uit de kraan goed schoon. Is eigenlijk niet nodig, maar doe ik toch maar voor mijn gevoel….

groetjes, misja  

#3650677 Quote

Ik spoel elke dag flessen en mijn borstkolf met  heet water uit de kraan. 's Avonds doe ik het wat grondiger, met wat zeepsop. Dan afdrogen met een droogdoek (elke dag een schone). En maar 1x per week kook ik alles uit.
    Mirne is nu 15 weken, die kan wel wat hebben 🙂

Barbara

#3650686 Quote

Hoi

Na elke voeding spoel ik de fles goed om.
    En s`avonds gaan ze in de vaatwasser.
    En 1x per week kook ik ze uit hoewel   ze in de vaatwasser volgens mij ook wel bijna uitgekookt worden.
    Groetjes Judith.

#3650690 Quote

Goede vraag Tobi,

Ik spoel ze altijd met heet water om en dan toch ook nog wel vaak met een sopje. Ik krijg alleen zo'n vettige aanslag in de flessen. Dan kook ik nog wel eens wat water en dan met een beetje afwasmiddel in de fles en dan flink schudden, met een flessenborstel erdoorheen en dan zijn ze wel weer schoon. Zo af en toe gaan ze ook mee in de vaatwasser en om de dag kook ik ze uit. Maar ik vraag me af hebben meer mensen last van die vettige aanslag in de flessen?

groetjes danielle

#3650695 Quote

Ik kook nog steeds elke dag flessen en spenen uit. En na elke voeding gewoon met warm water afspoelen en daarna de ijskast in. Ruben is 11 weken

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct