Hoi,
Ook ik heb in hetzelfde schuitje gezeten als jij. Zal ik gaan werken of stoppen met werken. Ik zou drie dagen gaan werken na de geboorte van mijn kleine en enkel alleen on het financieel goed te redden. Naarmate de weken vorderden al tijdens mijn zwangerschap, zag ik er steeds meer tegenop om weer te moeten werken, terwijl ik een hardstikke leuke baan heb. Toen de kleine er eenmaal was, werd het nog moeilijker. Ik heb zitten rekenen en rekenen en of we het financieel zouden halen, zou krapjes zijn. Maar ik wil helemaal niets missen van mijn kleine mannetje en ik voel me zo gelukkig, zo gelukkig ben ik nog nooit geweest. Bovendien kan je maar 1 keer als het goed is bewust meemaken hoe een babietje zich zo ontwikkelt, met meer kinderen wordt het toch lastig.
Ik heb dus voor het onzekere gekozen en ben gestopt met werken en heb ontslag genomen. Nu kan ik genieten en het kan maar 1 keer. Of we het redden? Geen flauw idee, dat moet de toekomst uitmaken. We hebben wel een tijdslimiet vastgesteld, kunnen we na een maand of vier echt de rekeningen eigenlijk niet meer betalen, dan ga ik weer een baan zoeken…..Bovendien heb ik wel een baan voor de zaterdag vanaf december: postbezorger. Gewoon zodat ik ook wat zakgeld kan verdienen.
Wij , mijn man en ik willen dit gewoon heel graag proberen, niet geschoten is altijd mis. Het is misschien niet de verstandigste manier van leven, zeker niet in deze tweeverdieners maatschappij. Maar we willen het. Ik wil een ouderwetse er altijd voor mijn kindjes- mama zijn.
Veel succes met je keuze.
Groetjes Hanneke