Hoi Sandra27,
Heel herkenbaar hoor je verhaal. Die van ons gaat ook altijd vroeg (+/- 19.00) naar bed, krijgt rond 23.00 uur laatste voeding en daarna begon het gespook.
Hij is nu 14 weken maar zo rond de 10 weken was het echt heel erg. We stonden vaak wel 5 a 6 keer per nacht naast zijn bed. In het begin werd mijn vriend ook niet wakker, maar op een gegeven moment zat ik er zo doorheen dat ik hem ook gewoon wakker ben gaan maken….tsja sorry hoor. Je moet het toch samen doen als het zo zwaar is.
Anyway, die van ons sliep ook in de bakerzak, maar daar ben ik zo rond de 10 weken ook mee gestopt, omdat ik het idee had dat hij liever zijn handjes in zijn mond wou stoppen en doordat dat niet kon werd hij gefrusteerd. Nu slaapt hij in een gewone slaapzak…gaat prima.
Wij wisten ook niet wat het was. Het was ook niet echt honger, want hij dronk ook niet echt veel snachts. Wij dachten dat het krampjes waren. ….of dromen ofzo.
Maar goed….waar ik uiteindelijk het meest aan gehad heb is je er proberen (zo goed en zo kwaad als het kan) je er bij neer te leggen. Want des te meer ik me er op focuste en me er aan irriteerde des te erger het leek te worden. En toen ik me er bij neergelegd had werd het een week of twee later al weer veel beter.
Nu slaapt hij na de laatste voeding rond 22.30 door tot een uur of 6.00, maar heel vaak horen we hem tussendoor ook even huilen.
We hebben afgesproken om niet meer bij elke kick naast zijn bed te gaan staan, want heel vaak doet hij het ook in zijn slaap. (en ja dat is natuurlijk wel moeilijk…maar het helpt wel)
En vraag aan je man/vriend of hij aub ook af en toe er uit wil. Ik ben op een gegeven moment ook een keer op zolder gaan slapen, want daar hoor ik hem niet. En toen hoorde hij hem ineens wel snachst….dus het is ook het idee voor hem dat jij er toch wel uit gaat.
Nou sorry….erg lang verhaal.
Sterkte er mee…..ik weet in ieder geval hoe je je voelt. (je bent gelukkig niet de enige)