Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Tegen beter weten in….

• Auteur

Nou, maar snel op jouw vraag reageren heb net even bij de topic gekeken, mij even te heftig hoor.
    Ik heb Linde 6 weken borstvoeding gegeven. Ik ben gewoon geen borstvoeding mama, wordt daar zo onzeker van. De voeding begon ook terug te lopen, doordat ik zelf niet rustig genoeg was denk ik, Linde niet tevreden natuurlijk dus ben toen gestopt.
    Roos heb ik met veel moeite bijna 3 mnden bv gegeven en ben gestopt voordat ik weer moest werken. Ik had me nu dan ook voorgenomen om  niet door te gaan als het niet lekker zou gaan.Heb er geen spijt van gehad.
    groetjes Danielle.

#3656165 Quote

Ik geef nu bijna een half jaar borstvoeding en hoop het nog minstens een half jaar vol te houden. Het liefst wil ik de kunstvoeding overslaan. Dat lijkt me fantastisch.

Dat veel moeders stoppen met de borstvoeding kan ik wel erg goed begrijpen. Ik heb de eerste maanden toch ook erg geploeterd. Mijn dochter die de linkerborst de eerste vier maanden weigert te drinken; dus kolven. Af en toe 'regeldagen' waarbij je hele dagen lang bezig bent met voeden. De eerste weken toch best veel pijn door gevoelige tepels, kloven etc.

Je moet er gewoon best wel wat doorzettingsvermogen hebben en de gelegenheid krijgen om het vol te houden. Wellicht dat het bij anderen van een leien dakje gaat…

#3656168 Quote

Ja, ik volg die discussie een beetje.

Ik was zelf echt gemotiveerd om lang bv te geven. Helaas, ik kreeg pre-eclampsie en na de bevalling HELLP en de daarbij behorende medicatie. Mijn dochter mocht daarom de eerste 3 dagen niet aan de borst. De belangrijkste leertijd hebben we dus samen gemist. Het happen bleef daarna moeilijk, ik kreeg het niet voor mekaar om haar zelf aan te leggen. Zonder hulp kon ik het niet. Bovendien had ik een moeilijke start met de pre-eclampsie en HELLP en had ik zelf alle energie nodig om te herstellen.

Toen ik na 4 weken om de 2.5 uur voeden zelf helemaal op was en hele pijnlijke tepels had, heb ik de beslissing genomen te stoppen. Ik vond het een zware beslissing. Rationeel was het prima, maar emotioneel vond ik het heel moeilijk.  
    Gelukkig  vond mijn dochter de fv prima en ik merkte  eindelijk dat ik een beetje ging opknappen. Het was achteraf de  beste beslissing die ik genomen heb. Het heeft nog lang geduurd voor ik om me heen weer hoorde dat ik er een beetje beter uit ging zien. Ik ben lang een 'lijk' geweest om te zien.  Ik hoor nu pas dat diverse mensen zich zorgen om me hebben gemaakt of ik het allemaal wel trok. Het woord pnd werd zelfs genoemd maar dat was het niet. Ik was gewoon doodop.  

groetjes, Diane      

#3656183 Quote

Fijn dat het bij sommigen van jullie wel lukt!!

Ik ben zelf na 9 weken helaas gestopt.

Liefs Annemarie

#3656280 Quote

Hi dames,
    Ik geef borstvoeding, vind het echt geweldig.
    Het gaat gelukkig ook super goed. In het ziekenhuis zeiden ze tegen mij, dat ik maar een grote meid moest zijn, en wanneer de kleine klaar was met drinken, mocht ik weer in elkaar zakken.
    Ik had thuis ook helemaal geen flesvoeding, dus ik moest wel.
    Na een week misschien twee weken kei afzien, vond ik het helemaal super.
    Mijn dame is nu 18 weken, gaat snel hè?! En ze drinkt nog steeds bij me.
    Ik wil dit ook nog heel lang volhouden.
    X

#3656283 Quote

Ik ben geen onderzoeker maar weet wel vanuit verhalen dat er veel vrouwen zijn die geen bv kunnen geven. Bij mijn eerste heb ik alleen gekolft omdat hij dus niet wilde pakken….tja wat heb je dan aan borsten vol voeding. Nu bij de 2e gaat het wel goed gelukkig.
    Ik heb vriendinnen die na 3 dagen kolven nog geen druppel hadden en ook die wel bv konden geven maar dat het kindje er niet goed op groeide. Om maar te spreken over de vrouwen die moesten stoppen omdat het bv geven een drama was van borstontstekingen en kapotte tepels.
    Ik denk niet dat iedere borst geschikt is om te voeden. Vroeger als je niet goed kon voeden ging je kind naar je zus toe die ook bv gaf aan je nichtje zeg maar….maar nu hebben we kunstvoeding. Handig toch?  

#3656336 Quote

Ja, heavy he die discussie! Ik heb zelf ook even meegedaan, maar mijn hemel wat een betweters en het schijnt moeilijk te zijn voor sommige om er vrede mee te kunnen hebben dat niet iedereen dezelfde denkwijze heeft. Gelukkig is dat hier veel beter gesteld! Ik ben een FVmama. Ten eerste omdat ik medicijnen gebruik die slecht zijn voor Marit en ten tweede had ik zowiezo gelijk de Fles gaan geven. Mijn lichaam is 5 jaar lang volgepompt met hormonen en heeft 5 jaar lang in het teken gestaan van zwanger worden, ik wilde mijn lijf weer terug, me weer eens fit voelen, voelen hoe het is om zonder gierende hormonen te zijn. Ik heb er geen moment spijt van gehad!! Voor mij en mijn dochter de beste keuze!!

O, en Stephanie, ik geef geen BV, maar mijn borsten zijn ook net theezakjes geworden hoor!! Ik doe wel met je mee als we borstliften nodig hebben, kunnen we misschien met z'n allen gaan, krijgen we groepskorting!!

groetjes Monique

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct